beetje mij / beetje mijn Saab

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

beetje mij / beetje mijn Saab

Bericht door edwardk » wo 19 jul, 2006 16:17

Heb het niet breed met een uitkering dus dacht ik ,ik pleur er maar 95 octaan in in plaats van 98 Da's toch geld verdienen alhoewel ik de ervaring had dat hij er altijd wat onvoordeliger op liep. Vandaag zijn we samen een dagje uitgeweest (rondje over de afsluitdijk 320km) en het gereden als een sight seeing trip rustig maar toch ook wel doorrijden .Heb de hele rit zoals normaal met licht aan gereden en NATUURLIJK de airco bij wat ook ten kostte gaat v/h verbruik.Kreeg het vermoeden dat de boordcomp. het had opgegeven, kreeg zulke lage verbruikswaarden(begon met 7,4l/100km) en dit werd langszamerhand wel iets meer maar bleef uitermate laag voor mijn doen.En ik weet dat ik met 98 de 1:12.5 als alles wat meezit kan halen. Maar nu wat schetst mijn verbazing aan het einde van de rit :O: heeft ie maar 7.8l/100km nodig gehad [ zonder doping :crazy: ] (geen dorstig type toch1:12,8) en dat is voordeliger dan ik met 98 octaan gewend was.Dus ik kan gerust zeggen dat me dat toch verbaasd :-S+ voor een 2.3T van 1398kg van 16 jaren oud/340 dkm, en met temperaturen boven de 30*C had ie het ook niet warm de temp meter stond steeds op 1/3 uit de hoek. En ik kan zeggen dat we beide GENOTEN hebben :D

wij zijn twee vrienden, hij en ik. :wink:


:arrow: hoor de laatste tijd veel verhalen over hoog verbruik etc, geloof ik niet in , op naar de economy run 2006 :-P+

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 19 jul, 2006 16:34

Heerlijk zo'n verwantschap met je SAAB!
Misschien is het in jouw geval zo dat het beestje wat op zijn baasje is gaan lijken en het ook iets zuiniger aan is gaan doen gezien de beperkingen van het budget, een "meedenkSaab" zeg maar....

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 19 jul, 2006 16:39

verde900 schreef:Heerlijk zo'n verwantschap met je SAAB!
Misschien is het in jouw geval zo dat het beestje wat op zijn baasje is gaan lijken en het ook iets zuiniger aan is gaan doen gezien de beperkingen van het budget, een "meedenkSaab" zeg maar....
die is leuk verde, een meedenkSaab :!: :lol: :lol: :rotfl: die houden we er in.

Plaats reactie