Dashcam

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
fde49
Geregistreerd lid

Dashcam

Bericht door fde49 » zo 17 jan, 2016 12:40

Goede morgen beste forummers

Ik zou graag een dashcam aanschaffen nu zijn er zo veel verschillende merken en uitvoeringen ?

Wat kan ik dan het beste kopen mijn buget is maar 100 euro :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Dashcam

Bericht door ReinO » zo 17 jan, 2016 12:53

heb zelf de mio 648 besteld: mooie resolutie en ook opnames tijdens parkeren dmv bewegingsdetectie.
En wat extra geheugenruimte.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 jan, 2016 12:57

Een collega van mij heeft deze gekocht en is er zeer tevreden over. Hij kost € 69,-:

Afbeelding
Bron: http://www.voordeeldashcam.nl/dashcam-b ... preme.html

fde49
Geregistreerd lid

Bericht door fde49 » zo 17 jan, 2016 13:18

[]Dit lijkt mijn een zeer goede keuze
Ik ga wel die sandisk ergens anders bestellen scheeld 10 euro op bol.com ! :)

Reden: Quote verwijderd

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » zo 17 jan, 2016 17:48

Ik heb een mini 0806 in mijn saab 9-3ss geplaatst, prijs +/- 130euro.
Zeer klein dus je ziet hem helemaal niet zitten van buiten, zeer goed beeld 135°, gps en de parkeerfunctie (dus als er een tik o.i.d. tegen de auto aankomt gaat de dashcam gelijk filmen)
En ruimte voor 2 geheugenkaarten van maximaal 128gb. En je kan de dashcam loshalen en nog foto's maken e.d.

Ik heb de dashcam aangesloten met een hardwire kit (zodat je niks ziet van de bedrading) met een speciale zekeringhouder.
(1 zekering haal je eruit en de zekeringhouder voor 2 zekeringen stop je hierin en de zekering die je eruit haalt stop je in de zekeringhouder)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 17 jan, 2016 18:14

voorbeeldmateriaallinkje?

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » ma 18 jan, 2016 0:53

Voor beeldmateriaal zou ik even op YouTube kijken en dan bijvoorbeeld "mini 0806 dashcam"
Als zoekterm gebruiken, dan vind je zat filmpjes die met deze of andere dashcams zijn gemaakt

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 18 jan, 2016 11:41

advies opgevolgd:

test met verschillen tussen 0803/0805/0806 en vergelijkingsvideo aan het eind met bovenin beeld de 0805 en onder de 0806: https://www.youtube.com/watch?v=_B2c3kc7HKA

Deze A118/B40 is qua vormgeving wel praktisch en de helft geodkoper, maar geeft slecht beeld bij de combinatie tegenlicht en bewolking: https://www.youtube.com/watch?v=R3eDXKLNLys

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » ma 18 jan, 2016 14:20

Onder het KISS motto rij nu ruim een jaar rond met een Mio 358 dashcam achter de voorruit geplakt.
kwalitet van de beelden is in alle weers- en licht omstandigheden voldoende tot goed.
zie dit
viewtopic.php?f=9&t=146313&hilit=wild&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
topic voor wat beeldmateriaal
Screenshots zijn, buiten het gegeven dat ik hier en daar een datum en tijdstip heb weggelaten en dat ze 'geresized'zijn, gewoon 'as is' .
(KISS - Keep It Simple & Stupid)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 18 jan, 2016 16:54

Thanx for sharing. Wel vervelend dat Mio het nodig vind op al haar apparaten logo en soms ook opvallende kleuren rondom de lens te plaatsen. Dat is fijn voor inbrekers, maar niet voor de eigenaar.
De dader wordt dan wel gefilmd tijdens het parkeren, maar het bewijsmateriaal verdwijnt ook met de dader.

Als er nou een ET-phone-home-functie op zat die alle data realtime in je cloud o.i.d. zet als je parkeert, heb je tenminste iets om het Blauw op straat te tonen als je ruit is ingetikt of je auto is verdwenen.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » ma 18 jan, 2016 18:08

een watervaste zwarte markeerstift doet in dit geval wonderen Steve :idea:
kijk maar
Afbeelding

de frêle zon deed goed haar best en het was een leuk plekje helemaal achterin het achterste parkeerterrein op onze campus in Best.
Op een 10 minuten lopen van het gebouw waar m'n werkplek is .
Dus ?toevallig? vanochtend rond 10:45 uur een kiekje genomen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 18 jan, 2016 21:58

:-P+ Of jij gelijk hebt :!: Top idee.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 18 jan, 2016 23:11

Ik heb zelf afgelopen zomer geëxperimenteerd met een GoPro 'kopie camera' (SJCam 4000 - en daar schijnen dan ook weer kopie-kopie camera's van te zijn... :roll: ). Prima apparaat, scherp beeld. Tegenlicht kan ie prima mee overweg.
Wilde meer dan alleen een dashcam, maar uiteindelijk is ie vrijwel alleen tijdens het rijden aangeweest :lol:
Heb wel wat HiRes videos op YouTube staan van Russische en Kaukasische wegen voor de geïnteresseerde.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » ma 18 jan, 2016 23:22

Die kopie-kopie heb ik. Was €35 bij de action. Werkt uitstekend, scherp beeld (1080p), auto-on als je start en weer uit als je de sleutel eruit haalt en als ie vol is overschrijft hij automatisch de oudste beelden.

fde49
Geregistreerd lid

Bericht door fde49 » di 19 jan, 2016 7:45

levensnevel schreef:Onder het KISS motto rij nu ruim een jaar rond met een Mio 358 dashcam achter de voorruit geplakt.
kwalitet van de beelden is in alle weers- en licht omstandigheden voldoende tot goed.
zie dit
viewtopic.php?f=9&t=146313&hilit=wild&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
topic voor wat beeldmateriaal
Screenshots zijn, buiten het gegeven dat ik hier en daar een datum en tijdstip heb weggelaten en dat ze 'geresized'zijn, gewoon 'as is' .
(KISS - Keep It Simple & Stupid)
Ik denk niet dat deze nog in omloop is of wel kan hem nergens vinden ! :)

Plaats reactie