Het kan nog gekker:
onlangs kreeg een kennis van mij een prent van € 130, - voor het scheef in (edoch binnen de lijnen van) een parkeervak parkeren. (Kijkduin).
Er is bezwaar gemaakt, maar inmiddels zal het binnenkort naar hoger beroep getild moeten worden

.
Het moet niet gekker worden. Dit werkt volgens mij aan-de-neus-vleugels-parkeerwachteropheffende-agressie op? Whatever happened to tolerance? Dit is wel extreme hokjesgeest.
Ik verkeer nog steeds in de veronderstelling dat elke wijze van binnen de lijnen blijven geoorloofd is. Bovendien levert scheef in het vak staan ook frequent voordelen op voor de recht parkerende auto's aan weerszijden; Afhankelijk van de L/R-positie en/of de voorkant/achterkant-richting van de belendende voertuigen.
Bovendien is de breedte van sommige vakken (waaronder op bovengenoemde locatie) van dien aard dat het voor mij onontkoombaar is, als ik iets of iemand op de achterbank wil plaatsen.