Dit wordt een nieuw hoofdstuk in de ontwikkeling van de auto.
http://www.wired.com/2015/07/hackers-re ... p-highway/
Ben weer extra blij met mijn Saab zonder internet connectiviteit

Ik ben het niet met je eens dat Fiat-Chrysler zich "de ogen uit de kop zou moeten schamen".......All of this is possible only because Chrysler, like practically all carmakers,
is doing its best to turn the modern automobile into a smartphone.....
Miller en Valasek komen naar mijn idee zelfs met een vrij concreet idee hoe je dit kunt 'weaponizen'. Ze tonen aan dat ze een willekeurige Jeep Cherokee (met UConnect) de head unit kunnen hacken en flashen met nieuwe software zonder fysieke toegang over een redelijk normale internet verbinding (3G via Sprint). Het is dan niet zo'n grote stap om een tool mee te sturen die vervolgens ook gaat scannen naar andere Chrysler wagens om daar hetzelfde truukje uit te halen. Kortom; hoe malware werkt om een botnet mee te bouwen..maar dan met auto's.They haven’t been able to weaponize it. They haven’t been able to package it yet so that it’s easily exploitable,” said John Ellis, a former global technologist for Ford. “You can do it on a one-car basis. You can’t yet do it on a 100,000-car basis.”
Bron: http://nos.nl/artikel/2050703-nu-ook-te ... hackt.htmlBeveiligingsonderzoekers hebben een auto van Tesla gehackt. Daardoor konden ze de wagen, de Model S, op afstand laten remmen.
Ze moesten wel eerst met een kabel en een laptop toegang krijgen tot de computer van de elektrische auto. Via een hack van het entertainmentsysteem konden ze daarna de auto abrupt tot stilstand brengen als hij langzamer dan 8 kilometer per uur reed. Bij hogere snelheden kwam de auto langzaam tot stilstand.
Tesla heeft direct een software-update uitgebracht waardoor de hack niet meer mogelijk is. Iedere Model S van Tesla heeft een mobiele internetverbinding, waarmee de update meteen geïnstalleerd kan worden. Auto's hoeven dus niet terug naar de garage.
De onderzoekers, Kevin Mahaffey van het mobiele beveiligingsbedrijf Lookout en Marc Rogers van de clouddienst CloudFlare, presenteren hun bevindingen morgen op de hackersconferentie Def Con.