ff lekker sturen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

ff lekker sturen

Bericht door taaffert » vr 30 jun, 2006 23:41

Zoals de meeste wel weten ben ik wel een autoliefhebber, daarom even hoe vanmorgen, ondanks dat ik al in veel voitures heb gereden, een jongensdroom uitkwam. Je rijdt niet elke dag met 412 pk.

Maar voor de inleiding, gisteren even met de BLS aan het sturen geweest. Prima auto, maar ook niet meer dan dat. Kan me ergens ook wel voorstellen dat de productie niet echt top loopt, het voegt niet echt veel toe.
Afbeelding

Hier rijd ik in de diesel, 150pk. Best vlot, de STS 3.6 V6 had er moeite mee mij in te halen. Maar daar kom ik zo op terug. Ik vermoed overigens wel dat deze motor eerst nog een beetje losgereden moet worden, zoveel was er nog niet mee gereden ;)
Eerst nog even een opmerking over de radio.
Afbeelding

Das deze, wat is dat beroerd zeg, ik hoop niet dat deze radio ook in de 9-3 komt, maar vrees het ergste. Slecht ontvangst, rare functies, slechte bediening en geen zuiver, vol geluid. Als deze in de 9-3 komt zou ik altijd voor een upgrade gaan.

De STS 3.6 V6 daarentegen is een heerlijke auto. Goede stoelen, prima airco (met dit weer niet onontbeerlijk), erg lekkere Bose audio-installatie, versnelt adequaat, goede wegligging. Als Saab nog steeds bij GM blijft, de wildste geruchten gaan tenslotte de ronde, dan is het een goed idee de onderdelen van deze auto voor de nieuwe 9-5 te lenen.
Er zit ook TV in.
Afbeelding

En hier nog even het strakke dashboard van de auto, prima afleesbaar.
Afbeelding

Ja je ziet het goed, er staat net 52 kilometer op deze auto.

Dan nu het klapstuk van deze dag, ik ga verder niet schrijven nog over de SRX en CTS, de Corvette.

Afbeelding

Ik heb even wat herkennigspunten weggehaald op de foto.
Das een heerlijke auto zeg, rijdt echt super. Helemaal met de TCS uit 8) Het is eigenlijk gewoon een grote kart, met errug veel vermogen :lol:

Afbeelding

Ook het geluid uit de vier uitlaten is bijzonder spectaculair.

Vandaag was heerlijk weer, dus even het targadak eraf gehaald, dit past prima achterin.

Afbeelding

Ik ga verder niks zeggen over accelaratie, topsnelheid etc. Denk dat 412 pk genoeg zegt plus het feit dat ik een autoliefhebber ben 8)

Goed, voor de liefhebber wat filmpjes, verwacht echter niet dat ik ze er lang op laat staan, vind de server niet zo leuk.

Kalm geluid
Meer geluid
Enorme versnelling --> Bij dit filmpje overigens heb ik mijn telefoon even op pauze gezet en gaat daarna weer verder, is dus geen hapering.
Mooiste geluid

Je hebt overigens RealPlayer nodig om dit te kijken. Vermoed dat het met QuickTime ook wel zal lukken.

Het is geen Saab, maar toch erg leuk :D

Groet,

Eelco

Plaats reactie