http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... in_ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oude diesels niet in Utrecht. 96 foto!!!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Oude diesels niet in Utrecht. 96 foto!!!
Wat een eikels
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... in_ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rogier1201
- Donateur

Re: Oude diesels niet in Utrecht. 96 foto!!!
Grootste probleem in mn stad was toen de mrb vrijstelling nog gold voor oldtimers, sinds die vrijstelling is opgeheven zijn we verlost van al die halal diesels! Wat er nu nog aan oude diesels rond rijdt is echt minimaal dus zoveel gaat het niet schelen denk.. Als ze nou eerst die walmende stadsbussen aanpakken, maar ja dat kost natuurlijk teveel geld...
-
postma
- Donateur (5x)

Ho ho, ik ben toevallig buschauffeur in Utrecht en wij rijden allemaal met euro6 motoren, de schoonste die op dit moment op de weg rijden.Als ze nou eerst die walmende stadsbussen aanpakken, maar ja dat kost natuurlijk teveel geld...
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik wilde net zeggen, ik loop/fiets/bus veel door Utrecht maar die bussen walmen niet. Als er iets walmt zijn het eerder de oude vrachtwagens/busjes die volgas door het centrum knallen..
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Die bussen hebben een eigen baan, waardoor de stad verstopt
Maar dat een gemeente zo maar ff van de landelijke regels kan afwijken
Overigens, je moet de commentaren bij het artikel eens lezen.
Een golf uit december krijgt een boete en die van januari niet
Maar dat een gemeente zo maar ff van de landelijke regels kan afwijken
Overigens, je moet de commentaren bij het artikel eens lezen.
Een golf uit december krijgt een boete en die van januari niet
-
Rogier1201
- Donateur

Idd ik was nog in de veronderstelling dat dit nog niet aangepakt was, ik ben al ff geleden verhuist maar woonde vlak bij een bussenstation. De nieuwe bussen rijden vanaf 2014 rond daar, zie onderstaande.postma schreef:Ho ho, ik ben toevallig buschauffeur in Utrecht en wij rijden allemaal met euro6 motoren, de schoonste die op dit moment op de weg rijden.Als ze nou eerst die walmende stadsbussen aanpakken, maar ja dat kost natuurlijk teveel geld...
Schone Euro VI stadsbussen in Utrecht
Oktober 2014
De Euro-VI stadsbussen die eind 2013 zijn geïntroduceerd in de stadsbusvloot in de gemeente Utrecht zijn schoner dan de eerdere generaties dieselbussen. Dit blijkt uit metingen die TNO in juli 2014 - in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en de Gemeente Utrecht - uitvoerde in de Utrechtse binnenstad aan de nieuwe Euro-VI stadsbussen van Qbuzz.
Zowel de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) als van fijnstof (PM) blijkt in de Utrechtse praktijk gemiddeld erg laag. De nieuwe bussen zijn daarmee 85 tot 95 procent schoner dan de Euro-III bussen die ze hebben vervangen.
De NOx-emissies van de geteste Euro-VI dieselbus zijn echter wel gevoelig voor stadse rijomstandigheden met een langdurig lage motorbelasting. Nederland kaart dit aan bij de Europese Commissie in Brussel en stelt voor om voor bussen en distributietrucks de Europese typekeuringsprocedure voor Euro-VI op dit punt te verbeteren. Meer informatie zie nieuwsitem TNO.
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Pure symboolpolitiek, gebaseerd op links hobbyisme en ecofascisme. Aantoonbaar ondoordacht, irreëel en per saldo gaat dit niets, maar dan ook werkelijk niets, bijdragen aan verbetering van de luchtkwaliteit. Het enige dat verbetert is het verknipte geweten van de door belastinggeld betaalde Groen Links trut die dit plan onder het genot van een stukje tofu en een kopje brandnetelthee heeft verzonnen.
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Vroegâh in de 80's en 90's veel door Utrecht gefietst. Toen had je nog die 'fijne' rode GVU-bussen die ik nu nog aan hun walm zou herkennen!
-
Rogier1201
- Donateur

jeroen701125 schreef:Pure symboolpolitiek, gebaseerd op links hobbyisme en ecofascisme. Aantoonbaar ondoordacht, irreëel en per saldo gaat dit niets, maar dan ook werkelijk niets, bijdragen aan verbetering van de luchtkwaliteit. Het enige dat verbetert is het verknipte geweten van de door belastinggeld betaalde Groen Links trut die dit plan onder het genot van een stukje tofu en een kopje brandnetelthee heeft verzonnen.
-
bwmchris
- Donateur (2x)

Gelukkig dat daardoor de vervuiling stopt aan de stadsgrenzen
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Eigenlijk wel knap belachelijk dat je met een goedgekeurde oude diesel, waar ook wegenbelasting voor word betaald, niet in bepaalde gebieden mag komen..
-
ReinO
- Donateur (2x)

het ging er toch om dat uit onderzoek bleek dat fijnstof een belangrijke bedreiger van de gezondheid van mensen is in het stedelijk gebied - veel meer dan ooit werd aangenomen-. En dat oude diesels een belangrijk deel van die vervuiling voor rekening nemen. Wat moet een politicus of gemeente dan doen? Niets?
Ach ja, nog ongeveer 100 jaar en dan zijn de fossiele brandstoffen op en dan lost dit probleem zichzelf op.
Ach ja, nog ongeveer 100 jaar en dan zijn de fossiele brandstoffen op en dan lost dit probleem zichzelf op.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik vind dat je hier best een punt heb Rein.ReinO schreef: Wat moet een politicus of gemeente dan doen? Niets?
Straks zijn er mensen echt aantoonbaar ziek, wordt er naar de politiek gewezen: waarom is hier toen niks aan gedaan?
De manier waarop ingegrepen wordt is alleen te zwart/wit. Productie van auto modellen is nou eenmaal totaal niet aan kalenderjaren gebonden. De regeling os dus te simpel bedacht.
-
ReinO
- Donateur (2x)

er is zelfs een oldtimer garage in Utrecht die precies op de grens zat -aan de verkeerde kant- en zijn deuren gewoon kon sluiten omdat hij 40 procent van
zijn omzet verloor. Tragisch en teveel de botte bijl idd maar ja, ze moeten wel iets doen. Ik kan met mijn saabdiesel niet meer naar Utrecht omdat het teveel
oppassen geblazen is. Het zij zo. Ik woon niet voor niets in het schone en prachtig groene Lelystad en moet er niet aan denken om in een vervuilde stad te wonen.
(ik raak iets off topic geloof ik)
zijn omzet verloor. Tragisch en teveel de botte bijl idd maar ja, ze moeten wel iets doen. Ik kan met mijn saabdiesel niet meer naar Utrecht omdat het teveel
oppassen geblazen is. Het zij zo. Ik woon niet voor niets in het schone en prachtig groene Lelystad en moet er niet aan denken om in een vervuilde stad te wonen.
(ik raak iets off topic geloof ik)
-
ZSR
- Donateur (3x)

Nadat idd die MB "oldtimers" exit zijn kunnen ze zich beter op die K** puchjes en andere stinkend en herrie makend bromfiets aanpakken. Hoezo geen roet filter en echte geluids demping. Zeker in een oude stad 3 keer ruk.
En van herrie schijn je ook ziek te kunnen worden, al was het maar slaap gebrek.
En van herrie schijn je ook ziek te kunnen worden, al was het maar slaap gebrek.