Autohandelaren: e-mail wordt niet beantwoord

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MichelSchreurs
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Autohandelaren: e-mail wordt niet beantwoord

Bericht door MichelSchreurs » do 16 apr, 2015 20:40

Vreemd, vind ik dat. Autohandelaren die in hun advertentie vermelden 'e-mail wordt niet beantwoord' - al dan niet voorzien van spelfouten. Waarom niet, vraag ik me af. Je wil toch in contact komen met je potentiële klant, op welke wijze dan ook?

Zelf verkies ik e-mail vaak boven telefonisch contact. Zeker als ik me aan het oriënteren ben of een occasion al dan niet op mijn shortlist komt. Even een korte vraag over het onderhoud bijvoorbeeld. Telefonisch weten veel handelaren daar toch niet op te antwoorden omdat ze bijvoorbeeld niet in de buurt zijn van de auto of de onderhoudsboekjes. Ook ligt er niets vast bij telefonisch contact, via de e-mail wel.

Wellicht ben ik vreemd, maar het is toch je doel om zo veel mogelijk occasionkopers naar je zaak toe te trekken? Wat vinden jullie?

(Onlangs heb ik exact dit topic op Autoweek.nl geopend, met een leuke discussie ten gevolge :) )

Bas_V
Geregistreerd lid

Re: Autohandelaren: e-mail wordt niet beantwoord

Bericht door Bas_V » do 16 apr, 2015 21:07

Mijn tactiek is dan simpel, geen antwoord, dan verder geen zaken doen.
Mocht na een antwoord (wat me ligt) de belangstelling verder gewekt zijn, plan ik een bezichtiging.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 16 apr, 2015 21:35

MichelSchreurs schreef:..... Ook ligt er niets vast bij telefonisch contact, via de e-mail wel..
Misschien ligt hier wel een stukje van je antwoord :)

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 16 apr, 2015 21:46

Ik snap dat ergens wel eigenlijk. Steeds maar die orienterende mensen met hun emails. Dagtaak om te beantwoorden.
Gewoon even een belletje. Makkelijk, duidelijk, jij weet met wie je te maken hebt en andersom ook......

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 16 apr, 2015 22:37

+1

een telefoontje doet meer dan 1000 e-mails :D

Het grote voordeel van een telefoontje is vooral dat je antwoorden op vragen die bij jou weer nieuwe vragen oproepen, direct kan stellen. Dit scheelt beide partijen een heleboel tijd. Niet alleen bij complete auto's maar ook bij onderdelen werkt dat zo.

Daarnaast kun je een 06-nummer of e-mail adres bij de verkoper achterlaten waar hij alle informatie die jij vraagt, naartoe kan zenden.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 17 apr, 2015 6:28

Ben nog 'old school'.
Moet iets zien, voelen. ruiken en de sfeer bij een bedrijf kunnen opsnuiven.
Dan weet ik vaak al meer dan genoeg.
Stuur dus nooit e-mails en waag er ook geen telefoontjes aan.
Ik ga gewoon langs gaan zonder afspraak en zie dan 'toevallig' de auto staan waar ik m'n zinnen op gezet heb.
Maar uiteraard niet nadat ik wat huiswerk gedaan heb, zoals bijv.
- inlezen over de 'known issues' bij dat specifieke merk / model / uitvoering / bouwjaar / kilometrage.
- check wat m'n 'vrienden' 'google' en 'duck-duck-go' weten te vertellen over die specifieke verkoper en die specifieke auto.
Vervolgens is het een kwestie van boerenverstand en 'go with the flow'.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 17 apr, 2015 7:25

E-mailen kost veel te veel tijd.

Ik weet wel zeker dat er per dag een hoop mailtjes binnenkomen met daarin de tekst:

Mag hij ook voor €500 mee? Of: heeft hij ook airco? En zo een nog wel meer onzinmailtjes die een hoop tijd kosten.
Voordeel van bellen is, in tegenstelling tot wat jij zegt, de verkoper naar de auto kan lopen, en zo kan je verder vragen...

Plus de gemiddelde auto handelaar is veel beter in praten dan in typen, maar dat zei je zelf ook al, en de Nederlander is ontzettend goed in Taalnazi zijn ;-)

Plaats reactie