Let op met wat je weggooit vanuit de auto in een openbare vu

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Axeluik
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Let op met wat je weggooit vanuit de auto in een openbare vu

Bericht door Axeluik » zo 22 mar, 2015 10:36

:shock: leerzaam artikeltje, nooit geweten :roll:

http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... euro-boete" onclick="window.open(this.href);return false;

ps : wat is de andere kant van het verhaal.

scancaep
Geregistreerd lid

Re: Let op met wat je weggooit vanuit de auto in een openbar

Bericht door scancaep » zo 22 mar, 2015 10:58

Typisch voorbeeld van de Nederlandse overregulering.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 22 mar, 2015 11:44

Je weet van zo'n verhaal natuurlijk nooit helemaal precies hoe de vork in de steel zit. Het is tenslotte berichtgeving door de Telegraaf ;)
Ik heb zomaar het idee dat er meer achter zit dan het slachtoffer ons wil doen geloven.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 22 mar, 2015 12:04

De rechter zegt dat de bakken alleen bedoeld zijn voor zwerfafval. Klinkt als heel specifieke locatie, maar een boete lijkt me ook buitenproportioneel.

De man vond immers enveloppen in zijn auto, welke dus al daadwerkelijk een tijd hebben rondgezworven. Lijkt mij zwerfaffal, toch? :-P+

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » zo 22 mar, 2015 12:10

Tsja, de roverheid doet erg goed haar best om de burger te criminaliseren, te vervolgen met massa's boetes voor allerlei lullige overtredingen en te dwingen solidair te zijn met van alles en nog wat. Echte boeven en barbaren gaan echter vrij uit (waaronder de criminele top van het OM zelve). Strengere regels om dit te voorkomen leiden steevast tot criminalisering van de onschuldige en argeloze burger (want dat levert boetes, dus geld op).
Compleet schofferend voor degenen die er voor zorgen dat de kruk blijft drijven maar kennelijk is men het allemaal nog niet zat gezien de voorkeur van de meute voor een 'fatsoenlijke' partij als D66. Succes ermee.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 22 mar, 2015 12:30

Ff de andere kant op, je wilt niet weten wat er allemaal in de openbare afvalbakken wordt gedropt om maar een paar eurootjes uit besparen op een volle kliko :?:

Misschien heeft hij zijn vuilniszak gewoon leeg geschut in de bak.

Rij maar eens een willekeurig dorp binnen en let eens op de bakken buiten de bebouwde kom of die overmatig vol zijn.
Ja; geheid dat je daar per lediging voor de kliko moet betalen.

Nog eentje, bij onze vereniging hebben wij papiercontainers staan, je weet wel voor papier en karton.
Daar kun je dag en nacht je papier en karton ingooien.

Even een paar dingen wat wij zoal aangetroffen hebben; jerrycan met oude olie, vloerbedekking, schilderijen, sanitair.
Olie komt heel vaak voor :shock: en dat terwijl dit ook gratis kan op het milieu depot.

De boete kan mij niet hoog genoeg zijn voor mensen die denken om eenvoudig van hun afval af te komen.

Komt ook nog bij de gooi maar uit je raam gooiers, gewoon dikke boete, 2e overtreding 1 maand rijontzegging. :D

Mocht je nog ooit eens meekunnen rijden met een touringcar, ga eens aan de rechterkant zitten en kijk eens uit je raam, je zult je verbazen wat er wordt gedropt ;-(+

Nee, ik ben geen ambtenaar en werk niet bij Rijkswaterstaat, ik ben gewoon een burger waar de gemaakte kosten op worden verhaald. :wink:

Axeluik
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Axeluik » zo 22 mar, 2015 12:31

En een proeftijd van twee jaar..... ;-(+

Axeluik
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Axeluik » zo 22 mar, 2015 12:41

" Rij maar eens een willekeurig dorp binnen en let eens op de bakken buiten de bebouwde kom of die overmatig vol zijn.
Ja; geheid dat je daar per lediging voor de kliko moet betalen."

Daar heb je een punt. Gelukkig is in onze gemeente het weg brengen van troep/afval nog gratis. Er zijn
gemeenten waarvoor je extra moet betallen voor weg het weg brengen van afval. Daar is denk
de kans ook groter dat het elders word gedumpt.

En inderdaad als je alvalbak van thuis elders leegt dan in de kliko is het een ander verhaal. in het artikel
lijkt het te gaan om een paar evelopen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 22 mar, 2015 12:48

Steve-O schreef:De rechter zegt dat de bakken alleen bedoeld zijn voor zwerfafval.
Zwerfafval is in mijn ogen afval dat juist niét in de vuilnisbak ligt. En dat springt er echt niet vanzelf in. Maar het is goed dat er paal en perk gesteld wordt aan burgerlijk wangedrag. Zo was er laatst iemand die volkomen terecht is bestraft voor een illegale gaslozing na het laten van een wind.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 22 mar, 2015 13:04

turbopilot schreef: Misschien heeft hij zijn vuilniszak gewoon leeg geschut in de bak.
Die richting gingen mijn gedachten ook. Ik geloof eigenlijk niet dat de beste man louter en alleen voor een paar enveloppen is beboet. Die enveloppen waren misschien wel de enige aanknopingspunten die de ambtenaar kon vinden bij een zwerfafvalbak gevuld met huisvuil.

Wat ik maar bedoel: dingen mogen kritisch gelezen worden, vooral dingen die op het internet staan.

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » zo 22 mar, 2015 13:59

Alles goed en wel, maar dit is wel een Telegraaf artikel; dus dan ben ik altijd benieuwd wat er nu in werkelijkheid precies gebeurd is. :P

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » zo 22 mar, 2015 14:02

Die vraag kun je natuurlijk stellen bij mainstream media in al zijn verschjjningsvormen; de Publieke Omroep met het Staatsjournaal voorop.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 22 mar, 2015 16:17

Is toch gewoon zielig dit

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 22 mar, 2015 16:56

Wat is dan de definitie van zwerfafval?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 22 mar, 2015 17:13

Bron Wikipedia
Zwerfafval of zwerfvuil is al het afval dat rondslingert op plekken die daar niet voor bestemd zijn, bijvoorbeeld op straat, in de berm, op het strand of in natuurparken. Het is gewoonlijk afval dat daar door menselijk handelen (bewust of onbewust), door nalatigheid, of door natuurkrachten (zoals water en wind) terechtgekomen is.

Zwerfafval bestaat voornamelijk uit verpakkingsmateriaal van consumpties, bijvoorbeeld blikjes, flesjes, wikkels of patatbakjes. Dit wordt ook wel grof zwerfafval genoemd. Ook sigarettenpeuken en kauwgom worden vaak op straat, in parken of langs de weg achtergelaten en vormen het belangrijkste onderdeel van de categorie fijn zwerfafval. Een derde categorie zwerfafval bestaat uit grofvuil; groot en/of zwaar weggeworpen afval.[1]

Plaats reactie