Citroen XM

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Oostland
Geregistreerd lid

Citroen XM

Bericht door Oostland » wo 21 jun, 2006 19:48

Hallo
Mijn Opa heeft (had) een Citroen XM 3.0 V6 Exclusief, maar ja hij had al 300.000 kilometers gedraait eneen citroen is dan echt aan het eide van zijn latijn, dus een lekke koppakking, koelwater in de cilinder enz. auto kan dus weggegooit worden, want een reparatie van 3000,- is hij niet meer waard.
Het word dus tijd voor een andere auto, maar hij wil niks anders weer als een XM en het moet natuurlijk een 3.0 V6 Exclusief, nou staan die dingen echt voor een prikkie te koop, wat ook moet omdat hij niks voor z´n oude weer krijgt.
Nu heb ik een wel mooie gezien Denk Ik.
xm v6
Deze staat op marktplaats met 175.000 kilometers uit ´95, hij woont zelf in Delfzijl en dat is toch nog wel een aardig eindje rijden.
Is er misschien een forumer die hem even kan bekijken???.
Zoniet, weet iemand dan wat meer te vertellen over een dergelijke auto, want ik weet dat er aardig veel onderhoud aan zit,
en dat er forumers zijn die ook wel verknocht zijn aan citroen (cx sm enz.)
Of weet iemand nog eentje staan in de buurt???.

Ik hoop dat jullie mijn Opa een klein eindje op weg kunnen helpen

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » wo 21 jun, 2006 21:27

Ik heb zelf 2 bx-en gehad, prima auto-s, vooral de vering, daar kan geen andere wagen zich mee meten.
Verstandige keus een xm, zou ook mijn voorkeur hebben als ik geen 900 had, maar kun je er voor veel minder dan die 3000 euro geen andere motor inleggen??, lijkt me nogal prijzig, of komt dat omdat er niet veel 6-cilinder blokken aangeboden worden??

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » wo 21 jun, 2006 21:58

Ja ik zou er een andere motor in kunnen leggen, kan mijn opa zowieso niet, en het laten doen is te dur, maar mijn opa heeft gewoon een auto nodig, en ik heb wel even wat tijd nodig om er nieuwe motor in te leggen, en heb weinig tijd, dus de beste oplossing is een nieuwe kopen.
En die 3000 euro kosten zitten hem ook in de uren, want een V6 moet helemaal uit het motor ruim omdat ie er schuin is zit, dus daar gaat wel vlink wat tijd in zitten.

Ben zelf trouwens niet zo weg van de vering van een citroen vind het altijd wat stug, het kraakt ook altijd een beetje, en volgens mij is een citroen gewoon veel duurder in onderhoud als een Saab.

Ben ook al naar optionele andere auto´s aan het zoeken, maarja van een citroen hou je nou eemaal, t is net als een Saab, dan gaan je geen opel meer kopen.
Daarbij heeft mijn opa zijn hele leven al citroen gereden.

Plaats reactie