2x geflitst op hetzelfde tijdstip
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

2x geflitst op hetzelfde tijdstip
kreeg gisteren van mijn stalker CJIB (stuurt heel vaak ongevraagd brieven) 2 boetes
eentje van 9 km/u te hard en eentje van 23 km/u te hard
so far (not) so good
het aparte is het volgende
- het gaat om dezelfde auto
- het gaat om hetzelfde wegnummer/straatnaam
- het gaat om dezelfde datum
- het gaat om hetzelfde fotofilmnummer
- het gaat om hetzelfde tijdstip! (uren en minuten, secondes worden niet weergegeven)
hoe kun je nu op exact hetzelfde tijdstip 2x geflitst worden door dezelfde camera en daarvoor 2x beboet worden? Is dat een nieuwe manier van geldklopperij van CJIB?
wat te doen? Aanvechten of het hoofd moedeloos in de schoot werpen en klakkeloos betalen?
eentje van 9 km/u te hard en eentje van 23 km/u te hard
so far (not) so good
het aparte is het volgende
- het gaat om dezelfde auto
- het gaat om hetzelfde wegnummer/straatnaam
- het gaat om dezelfde datum
- het gaat om hetzelfde fotofilmnummer
- het gaat om hetzelfde tijdstip! (uren en minuten, secondes worden niet weergegeven)
hoe kun je nu op exact hetzelfde tijdstip 2x geflitst worden door dezelfde camera en daarvoor 2x beboet worden? Is dat een nieuwe manier van geldklopperij van CJIB?
wat te doen? Aanvechten of het hoofd moedeloos in de schoot werpen en klakkeloos betalen?
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: 2x geflitst op hetzelfde tijdstip
Wow, bizar... dat schept vertrouwen! 
-
sb129h
- Donateur (2x)

Staat er niet ergens in de "spelregels" dat je in alle geval eerst moet betalen maar daarna bezwaar kunt maken?
Ik zou wel bezwaar maken...
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
... aanvechten ... de boetefabriek levert immers zelf het bewijs dat de ene of de andere bekeuring niet klopt.
Welke er niet klopt is niet aan jou en dit kan op grond van de gegeven prenten ook niet worden vastgesteld. Misschien eerst even van beide prenten de foto's opvragen?
Welke er niet klopt is niet aan jou en dit kan op grond van de gegeven prenten ook niet worden vastgesteld. Misschien eerst even van beide prenten de foto's opvragen?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Nee, in bezwaar/beroep gaan schort de betalingstermijn juist op. En bij een Wet Mulder beschikking ga je direct in beroep bij de OvJ, er is geen bezwaarfase.sb129h schreef:Staat er niet ergens in de "spelregels" dat je in alle geval eerst moet betalen maar daarna bezwaar kunt maken?
Overigens lijkt me dit wel een leuk en kansrijk zaakje. Die van 23 km/u (te hard) lijkt me een goede prooi, met die van 9 km/u als "bewijsstuk". Misschien ook handig om even je licht op te steken bij de vrienden van flitsservice.nl. Wellicht is een vergelijkbare zaak daar al eens voorbij gekomen. En houd ook even de termijn in de gaten; na zes weken ben je echt te laat.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik heb wel eens een foto opgevraagd, ( mijn zoon reed te hard) volgens mij stond daar wel het exacte tijdstip op.
Foto was ook haarscherp.
Je hebt toch niet toevallig heen en weer gereden op hetzelde traject?
Foto was ook haarscherp.
Je hebt toch niet toevallig heen en weer gereden op hetzelde traject?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Als ik jou was, zou ik die van 9 km/h te hard betalen en vervolgens een aantal dagen of een week later, voor die van 23 km/h uur te hard bezwaar aantekenen. Je kunt voor een en dezelfde overtreding maar 1 keer beboet worden. Succes gegarandeerd!
Ik zou me even inhouden met berichtgeving aan flitsservice.nl (en verder dan hier ook niet voor de uitpraak op het bezwaarschrift wereldkundig maken).
Ik zou me even inhouden met berichtgeving aan flitsservice.nl (en verder dan hier ook niet voor de uitpraak op het bezwaarschrift wereldkundig maken).
-
vlietmansje
- Geregistreerd lid
Mobiele camera (in auto die achter je reed)?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Klopt, in milliseconden nauwkeurig. Laatst een zaak mee gewonnen omdat de conclusie van de verbalisant niet klopte. Foto opvragen door je te beroepen op de wet openbaarheid van bestuur (en ook het ijkrapport van de installatie opvragen).turbopilot schreef:Ik heb wel eens een foto opgevraagd, ( mijn zoon reed te hard) volgens mij stond daar wel het exacte tijdstip op.
Foto was ook haarscherp.
-
Injectie
- Moderator
Bij de vrienden van Flitsservice word wel vaak gesproken over beslismomenten ed. Maar hoe de fotofilmnummers worden bepaald met digitale apparatuur weet ik niet.Wouter schreef:Overigens lijkt me dit wel een leuk en kansrijk zaakje. Die van 23 km/u (te hard) lijkt me een goede prooi, met die van 9 km/u als "bewijsstuk". Misschien ook handig om even je licht op te steken bij de vrienden van flitsservice.nl. Wellicht is een vergelijkbare zaak daar al eens voorbij gekomen. En houd ook even de termijn in de gaten; na zes weken ben je echt te laat.
-
sander69
- Donateur (2x)

foto opvragen lijkt me idd het slimste in deze. kun je daarna altijd nog beslissen of je in beroep gaat.
mocht je nu door een verbalisant bekeurd zijn, zonder dat je staande gehouden bent, ( en dus een accept op de deurmat krijgt ) is het slim om in beroep te gaan, vlak voor de sluitingsdatum. de verbalisant moet dan een aanvullend proces verbaal opmaken met zijn bevindingen. Vaak weet men dan niet alle details meer, waardoor de kans groot is, dat je de zaak wint.
mocht je nu door een verbalisant bekeurd zijn, zonder dat je staande gehouden bent, ( en dus een accept op de deurmat krijgt ) is het slim om in beroep te gaan, vlak voor de sluitingsdatum. de verbalisant moet dan een aanvullend proces verbaal opmaken met zijn bevindingen. Vaak weet men dan niet alle details meer, waardoor de kans groot is, dat je de zaak wint.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Ik zou ook de foto's opvragen (van beiden). Kan het zijn dat je werd ingehaald (of dat jij inhaalde) en dat alleen jouw kenteken leesbaar is op de foto met 2 auto's erop?
We kunnen denk ik aannemen dat je te hard reed (of het 9 of 23 km was laten we in het midden), maar 2 bekeuringen tegelijk kan natuurlijk niet.
We kunnen denk ik aannemen dat je te hard reed (of het 9 of 23 km was laten we in het midden), maar 2 bekeuringen tegelijk kan natuurlijk niet.
-
ReinO
- Donateur (2x)

wat al werd aangegeven: je kan voor 1 delict niet 2 keer worden veroordeeld / beboet.
In de verkeerswet maken ze melding van een wegvak: binnen zo'n wegvak mag je niet 2 keer beboet worden.
Dus mocht daar een mobiele controle en een driepoot staan bv dan hoef je maar 1 bekeuring te betalen, welke is mij een raadsel.
Een wegvak wordt onderbroken indien er een afslag of oprit is, dan begint of eindigt een nieuw wegvak en is er sprake van een nieuwe overtreding.
Theoretisch: als je met te hoge snelheid geflitst wordt vlak voor en vlak na een oprit ben je binnen 3 seconden 2 maal de klos en moet je gewoon betalen.
(been there done that)
Dus de plek waar je geflitst bent is van belang.
In de verkeerswet maken ze melding van een wegvak: binnen zo'n wegvak mag je niet 2 keer beboet worden.
Dus mocht daar een mobiele controle en een driepoot staan bv dan hoef je maar 1 bekeuring te betalen, welke is mij een raadsel.
Een wegvak wordt onderbroken indien er een afslag of oprit is, dan begint of eindigt een nieuw wegvak en is er sprake van een nieuwe overtreding.
Theoretisch: als je met te hoge snelheid geflitst wordt vlak voor en vlak na een oprit ben je binnen 3 seconden 2 maal de klos en moet je gewoon betalen.
(been there done that)
Dus de plek waar je geflitst bent is van belang.
-
ReinO
- Donateur (2x)

je vraag: uitzoeken en ter plekke gaan kijken en zelf foto's nemen als tegenbewijs! helpt echt.
gelijk opsturen met het goede zaaknummer.
gelijk opsturen met het goede zaaknummer.