Waarschuwing: Tanken bij onbemande stations in Belgie
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Waarschuwing: Tanken bij onbemande stations in Belgie
Het is waarschijnlijk al eens ter sprake gekomen, maar ik ben het zelf nooit een vergelijkbaar bericht tegengekomen.
Ik ken wel iemand (woonachtig in België) die het al meegemaakt heeft.
De praktijk is volgens TestAankoop (Belgische Consumentenbond) illegaal en gaan het aanvechten.
Ik weet niet hoe het er nu mee staat, maar dat kunnen onze zuiderbuurforummers misschien wel vertellen.
Zolang de Belgische regering deze praktijken niet verbiedt, raad ik je aan om aan een bemande pomp te tanken.
De blokkering vindt alleen plaats als je VOORAF pint, dus vóór het tanken. Bij betaling ACHTERAF aan de kassa (eventueel met pinpas) loop je dit risico niet.
Aldus dit artikel:
http://www.spaargids.be/sparen/algemeen ... rborg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken wel iemand (woonachtig in België) die het al meegemaakt heeft.
De praktijk is volgens TestAankoop (Belgische Consumentenbond) illegaal en gaan het aanvechten.
Ik weet niet hoe het er nu mee staat, maar dat kunnen onze zuiderbuurforummers misschien wel vertellen.
Zolang de Belgische regering deze praktijken niet verbiedt, raad ik je aan om aan een bemande pomp te tanken.
De blokkering vindt alleen plaats als je VOORAF pint, dus vóór het tanken. Bij betaling ACHTERAF aan de kassa (eventueel met pinpas) loop je dit risico niet.
Aldus dit artikel:
http://www.spaargids.be/sparen/algemeen ... rborg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Waarschuwing: Tanken bij onbemande stations in Belgie
Dat is in Frankrijk nog veel gebruikelijker. Je wilt niet weten hoe vaak mensen daarover met hun bank bellen. Het is ook gek om te zien dat je wel saldo hebt, maar toch niet kunt pinnen.
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Mijn scooter heeft een tank van 6 liter. Als de meter Empty aangeeft krijg ik er maar 3 liter in
Ik tank toch maar, aangezien ik ik vermoed dat Chinese liters anders zijn.
Maar om daar nou 375 euro voor op mijn rekening te blokkeren....
Goed dat ik dat van Frankrijk nu ook weet. Zal ik nog wel eens doorheen moeten in de toekomst. Cash meenemen dus Er DOORHEEN hè? Ik heb een hekel aan Fransozen
Maar om daar nou 375 euro voor op mijn rekening te blokkeren....
Goed dat ik dat van Frankrijk nu ook weet. Zal ik nog wel eens doorheen moeten in de toekomst. Cash meenemen dus Er DOORHEEN hè? Ik heb een hekel aan Fransozen
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik heb het ook al een paar keer gezien op mijn rekening bij tanken in FR en BE; ze doen een reservering en verrekenen later het correcte bedrag.
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Ze kunnen net als in Nederland natuurlijk gewoon de pomp af laten slaan als het besteedbare saldo bereikt is...
Voor iemand die duizenden euros op zijn rekening staan heeft zal het niet zo'n probleem zijn. Het wordt anders als je een rekening van 300 euro liggen hebt die voor een bepaalde datum betaald moet zijn en die 375 euro worden zes dagen later pas vrijgegeven. En zolang die niet vrijgegeven is kun jij die rekening niet betalen.
Daarom hoort deze praktijk dus niet.
Wie krijgt er overigens 375 euro aan brandstof in zijn Saab? In één keer dan hè?
Voor iemand die duizenden euros op zijn rekening staan heeft zal het niet zo'n probleem zijn. Het wordt anders als je een rekening van 300 euro liggen hebt die voor een bepaalde datum betaald moet zijn en die 375 euro worden zes dagen later pas vrijgegeven. En zolang die niet vrijgegeven is kun jij die rekening niet betalen.
Daarom hoort deze praktijk dus niet.
Wie krijgt er overigens 375 euro aan brandstof in zijn Saab? In één keer dan hè?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Denk dat het met fraude bestrijding te maken heeft; hierdoor kan je maar voor een max bedrag tanken. Ik zag reserveringen van 130,- euro voorbij komen.
Als je toelaat tot het besteedbare saldo te tanken dan gaan ze met omgebouwde auto's en geskimde pinpassen 1000 liter tanken... de boeven.
Als je toelaat tot het besteedbare saldo te tanken dan gaan ze met omgebouwde auto's en geskimde pinpassen 1000 liter tanken... de boeven.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Gebeurd hier in België ook gewoon hoor. Heb al eens aan de pomp gestaan, was de overschrijving nog niet voltooid, na 5€ was het slot erop, kwam niks meer uit (terecht).
verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk
-
jor
- Geregistreerd lid
Ik heb een hekel aan Fransozen[/size][/quote]
Zijn ook best fijne mensen bij hoor.Het ligt er ook aan hoe jij je opstelt.
Zijn ook best fijne mensen bij hoor.Het ligt er ook aan hoe jij je opstelt.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

@jor: mee eens 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bij de BP is/was het juist andersom, ik let er tegenwoordig niet meer op maar voorheen hoefde je alleen authorisatie uit te voeren met je pas en werd het pas later afgeschreven (wel dezelfde dag meestal). Kun je dus in theorie je gehele saldo opnemen voordat het tankbedrag er vanaf gaat 
Ik vind het overigens veel te ver gaan om te stellen dat je een hekel hebt aan Fransozen, slaat nergens op en vind ik ongepast op een autoforum
Ik vind het overigens veel te ver gaan om te stellen dat je een hekel hebt aan Fransozen, slaat nergens op en vind ik ongepast op een autoforum
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
In the good old USA is het net weer ietsjes anders.
Bij veel pompstations moet je binnen aangeven voor welk bedrag je gaat tanken, dat wordt er vervolgens afgeschreven, dan kun je gaan tanken, en bij het vooraf bepaald bedrag stopt de pomp.
btw daar kun tegenwoordig ook nog goedkoper cash betalen, kan wel "enkele" dollars schelen.
Bij veel pompstations moet je binnen aangeven voor welk bedrag je gaat tanken, dat wordt er vervolgens afgeschreven, dan kun je gaan tanken, en bij het vooraf bepaald bedrag stopt de pomp.
btw daar kun tegenwoordig ook nog goedkoper cash betalen, kan wel "enkele" dollars schelen.
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Dit was of is nog in Nederland toch ook aan de orde?
-
evo
- Donateur (2x)

Laatste keren dat ik bij een onbemande pomp in fr tankte werd dit meegedeeld via het betaalscherm. Volgens mij moest ik zelf accoord gaan.
Reservering van bepaald bedrag gebeurt trouwens ook hier bij ons in nl. Pomp bij mij in het deurp slaat gewoon af na 125 euro... auw... ik ben er dan overigens meestal ook wel klaar mee
Reservering van bepaald bedrag gebeurt trouwens ook hier bij ons in nl. Pomp bij mij in het deurp slaat gewoon af na 125 euro... auw... ik ben er dan overigens meestal ook wel klaar mee
-
turbopilot
- Donateur (7x)

125€
voor zoveel geld aan liters lpg krijg ik er niet 
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Voorlopig niet...