Dank voor de reacties!
Ik weet dat ik 2 klasses door elkaar haal dat is bewust, we zijn er nog niet uit

De 9-5, ja op die suggestie had ik natuurlijk wel gerekend

eerlijk gezegd vind ik het interieur erg grauw, dat donkergrijze kunststof dashboard... Maar ik sta open om verrast te worden!
Ik heb net even opgezocht wat diesel doet qua MRB en daar word ik niet vrolijk van. Voor een V70 is diesel 142 en benzine 74 per maand. Wij fietsen naar ons werk. Rijden doen we in de regio Haarlem/Amsterdam nu en dan. Verder weekendjes weg en op vakantie. Diesel valt dus echt af.
Verder
- mijn vriendin schakelt slecht in de classic
- De ruimte hebben we inderdaad niet per se altijd nodig, maar in de classic kunnen we echt niet onze zoon van 1 + kampeerspullen kwijt (dus we gaan toch meer richting V70/A6/Astra ST dan richting V50/A4)
- als je dan toch een station koopt dan heb ik er liever eentje waar wel regelmatig bij uitjes de hele boel in past. En op vakantie onze kampeerspullen in passen (is in elke auto de vraag trouwens want we hebben nogal wat...

)
- V60 vind ik ook mooi, maar ik wil ruim onder de € 10.000,- blijven en binnen die prijsklasse is de V60 bij lange na nog niet beschikbaar (en toch ook stuk kleiner?)
- Vectra: model spreekt me inderdaad niet zo aan
- Passat: mijn ouders rijden een Passat TDI uit 2004. Een luxe variant met alles er op en er aan. Heb ik vaak geleend voor op vakantie. Supersnel (in ieder geval veel sneller dan goed voor mij is), 6 versnellingen, heerlijk toeren! Maar die heeft inderdaad wel regelmatig euvels in de elektronica.