Komen we wel boven?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Knientje
Geregistreerd lid

Komen we wel boven?

Bericht door Knientje » vr 28 feb, 2014 14:13

Ff gejat van het BMW-K forum.

Ik vraag me af of je wel bovenkomt met een 1.0 of 1.1'tje (en dan bedoel ik een auto)

Afbeelding

Afbeelding

Mij in elk geval te hoog, brrrr :bigeyes:

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komen we wel boven

Bericht door Descendent » vr 28 feb, 2014 14:19

Ah; Le pont du Normandie!
Ik weet uit ervaring dat je wél boven komt.
Ook met een Suzuki Alto uit 1990 met een 800 cc motortje 2 personen en een berg vakantiebagage.
Zo iets; maar dan 2 deurs http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243604824" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgas de brug op (lees: 110 km.u); en met een snelheid van 70-75 ben je boven. Zal die ervaring nooit vergeten! :mrgreen:

Knientje
Geregistreerd lid

Re: Komen we wel boven?

Bericht door Knientje » vr 28 feb, 2014 14:29

Volgas? Met 110 km/u :o Je mag daar maar 90

Er staat daar in grote letters RALENTISSEZ. En mocht je geen Frans kunnen een eindje verder SLOW DOWN.
Crimineel die je bent (was) :-P+

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je bij een automaat de "bergbeklimstand" moet selecteren of bij een wat modernere het schakelwerk even zelf ter hand neemt, wil je daar boven geraken.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 28 feb, 2014 14:30

met een volgestouwde 9³i op LPG is het me afgelopen zomer gelukt. dus dan zal het met de 9000 Anni LPT komende zomer ook wel lukken.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 28 feb, 2014 14:32

Ook met een Suzuki Alto uit 1990 met een 800 cc motortje 2 personen en een berg vakantiebagage.
Suzuki Masochisme

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 28 feb, 2014 14:37

sowieso knap dat je de rit náár de Pont de Normandie al overleefd hebt, met een Suz-ukki.

ik zag vorig jaar een Morris Minor met sleurhut over de brug komen, dus als dat kan, kan de rest ook.

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » vr 28 feb, 2014 15:13

Ach ja; we waren jong en onbezonnen.... :lol: (jaartje of 10 geleden ondertussen). Ik heb me wel vermaakt toen op die brug, maar mn vriendin -nu vrouw- vond t doodeng weet ik nog wel.
Motorisch kan er weinig kapot aan zo'n Altoo-tje; maar op de snelweg met zo een koekblik is geen pretje nee. (hoewel; met 90 op de rechterbaan viel t nog wel mee en).

En die 'criminele 110' van mij destijds was wel nodig; want zonder aanloopje betwijfel ik of ik t gered had.;)
Deze vakantie zal ik m helaas niet meepakken denk ik. Maar Frankrijk zal wel doorcrosst worden op weg naar Espana!

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » vr 28 feb, 2014 15:55

Ik ken het gevoel en dat was nog maar in een Belgisch Limburgs heuveltje (E313), met mijn Fiësta 1.1

Ik was namelijk een of andere treuzel (ja echt) aan het inhalen, maar die had wel wat meer pk'tjes ter beschikking toen het heuvel op ging, en toen kwam ik er niet meer voorbij.
Afzakken ging ook niet, wegens een bumperklevende en lichtknipperende A6 met irritante Xenon-lampen (die eerste generatie blauwe) en naar rechts kon ik ook niet want daar zat meneer Treuzel nog, die ook niet even op de gedachte kwam om wat gas bij te geven of even los te laten. En de Fietstas wou nu eenmaal niet harder (120 op de teller, met moeite)
Dit was voor mij dus een gevalletje ZEER NODIG LINKS RIJDEN. :wink:

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 28 feb, 2014 15:56

Boven op de brug zullen de koppelingsplaten van menig vierwieler aardig te ruiken zijn denk ik.
Jaar of wat geleden aan Alpe d'Huzes meegedaan. En eigenzinnig als ik ben had ik mijn rustpunt halverwege de berg uitgekozen, in de bocht welke wij geadopteerd hadden voor die dag.
Echt de lucht wat van al die (te) zwaar belaste koppelingsplaten afkwam, niet te nassen.
Bij tijd en wijle kwam er dan ook een moegestreden vierwieler even afkoelen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 28 feb, 2014 16:20

Knientje schreef:Volgas? Met 110 km/u :o Je mag daar maar 90

Er staat daar in grote letters RALENTISSEZ. En mocht je geen Frans kunnen een eindje verder SLOW DOWN.
Crimineel die je bent (was) :-P+

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je bij een automaat de "bergbeklimstand" moet selecteren of bij een wat modernere het schakelwerk even zelf ter hand neemt, wil je daar boven geraken.
Gemiddeld gezien is dat toch mooi 90.... :wink:

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 28 feb, 2014 16:21

Vorig jaar nog met de 9-3 overheen geweest, ging ook best prima :-)

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » vr 28 feb, 2014 16:28

"The Devil's Own V4"]Bij de meeste auto's kun je terugschakelen... Mooie brug trouwens, ben er eens met een volgepakte Renault Master overheen gereden, geen centje pijn.
Vervoerde je giraffes?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 28 feb, 2014 16:56

Ik heb ponte de normandie al heel wat keren "genomen "Met de motor vol bepakt +duo passagier en met mn saab i-tje 8) .Helemaal geen punt hoor,wel een belevenis.Vooral de eerste keer.Eerst over het Grande canal en dan de brug.Heb wel een keer in de piepzak gezeten toen het daar noodweer was.Als je dan op het motorfietsje zit met storm,regen en af en toe een bliksemflits dan wordt je vanzelf nederig.Een opkikker is dan het feit dat je als motorist geen tol hoeft te betalen.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » vr 28 feb, 2014 18:05

Zelfs met de caravan gewoon boven gekomen, prachtige brug!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 28 feb, 2014 19:10

Descendent schreef: Maar Frankrijk zal wel doorcrosst worden op weg naar Espana!

oh, maar dan is er nog een mooi alternatief:

Afbeelding

Plaats reactie