Uit de oude doos: APK

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Uit de oude doos: APK

Bericht door Robbert » do 02 jan, 2014 23:45

De APK is in 1985 voor personenauto's ingevoerd in Nederland.

Nu vroeg ik mij af (puur belangstelling) op welke datum toen bestaande auto's voor het eerst naar de APK moesten.

Het lijkt mij dat dit was op de datum van afgifte van het kenteken (plus uiteraard 3-4 jaar) .

Maar ik kan het nergens echt lekker uitgelegd vinden.

Wie?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Uit de oude doos: APK

Bericht door jansen » za 04 jan, 2014 18:27

Nu vroeg ik mij af (puur belangstelling) op welke datum toen bestaande auto's voor het eerst naar de APK moesten.
Degene die voor het eerst naar de APK moesten waren alle auto,s ouder als 10jaar puur omdat de keuringscapaciteit te klein was, dat herrinner ik nog uit mijn tijd, we moesten toen ook nog met stickers plakken op kentekenplaten.

http://www.hetnederlandschekentekenarch ... pic=2725.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie