LS,
Ik ben van plan de origine HeadUnit uit mijn 9000 te vervangen te vervangen door een HU met usb aansluiting.
Mijn wensen: liefst groene verlichting, maar het belangrijkste: makkelijke en logische bediening bij het navigeren en selecteren van mp3'tjes op de usb stick.
Al mijn mp3's (muziek, luisterboeken en hoorspelen) zijn georganiseerd als volgt: genre\subgenre\artiest\album\nummer, aan fancy metadata/itunes zooi doe ik niet (genre\subgenre bepaal ik zelf wel, hoe vaak ik naar een nummer geluisterd heb boeit me niet, etc)
Op dit moment heb ik een rockboxed sandisk sansa mp3 speler in 'rockbox car adaper mode' (mp3 speler automatisch gaat aan/uit met contact aan/uit) aan de aux-in hangen. Bevalt op zich redelijk, doch de bediening is vanwege het kleine scherm en kleine knopjes lastig.
Mijn vrouw heeft een jvc-kd 421, de manier door mp3'tjes te navigeren op dit apparaat is volgens mij ontworpen door een volslagen psychopaat: alles lijkt wel op alfabetische volgorde door elkaar te staan (ik kan er in ieder geval niet mee overweg).
In mijn 900 had ik een kenwood kdc-w5041u zitten waar ik eigenijk prima mee kon werken; grote ronde draai/drukknop om door de usbstick te navigeren/selecteren. Bovendien: tikkie naar links/rechts: vorige/volgende nummer, tikkie naar onder/boven: vorige/volgende album. De kenwood heeft echter maar 1 rca-out om op een versterken aan te sluiten, en om 'm in mijn 9000 te hangen heb ik er 2 nodig.
Kortom: wie heeft ervaring met een usb autoradio, en organiseert zijn muziek op dezelfde manier als ik?
Koen
Autoradio met usb: tips & ervaringen topic
-
Descendent
- Donateur (2x)

Re: Autoradio met usb: tips & ervaringen topic
Ik heb dr eentje; mag je raden welke......
jvc-kd 421
Die bevalt mij op zich wel aardig; als je eenmaal gewend bent aan t systeem is t best werkbaar.
Die Kenwood heb ik in een vorige autoradio gehad. Werkte ook prima. Bediening nog net iets eenvoudiger dan de JVC.
Ik kan t zeker aanraden; zo heerlijk om 30 gig op 2,5 bij 1 centimeter te hebben.....
Die bevalt mij op zich wel aardig; als je eenmaal gewend bent aan t systeem is t best werkbaar.
Die Kenwood heb ik in een vorige autoradio gehad. Werkte ook prima. Bediening nog net iets eenvoudiger dan de JVC.
Ik kan t zeker aanraden; zo heerlijk om 30 gig op 2,5 bij 1 centimeter te hebben.....