Vignet Oostenrijk vanaf 1 December 2013 vanaf grens

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
evolver86
Geregistreerd lid

Vignet Oostenrijk vanaf 1 December 2013 vanaf grens

Bericht door evolver86 » do 05 dec, 2013 10:26

Voor alle wintersporters:

Ik heb het nog niet terug gezien op het forum, maar als je op wintersport gaat kon je vroeger altijd "gratis" tot Kufstein-Süd. Dat is niet meer. vanaf Kiefersfelden (grens) moet je tegenwoordig een geldig Vignet hebben. Dus ook als je naar Kitzbuhel of de Hohe Tauern gaat heb je tegenwoordig een vignet nodig.

ter info:
http://www.asfinag.at/newsroom?-3908937 ... -view-full" onclick="window.open(this.href);return false;

Boetes voor het niet hebben van een vignet zijn fors (Ersatz vignet kost 120 euro), en controle is (zeer) regelmatig, weet ik uit ervaring toen ik in Innsbruck woonde. De mannen van de ASFINAG stonden iedere week wel bovenaan de afslag.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Vignet Oostenrijk vanaf 1 December 2013 vanaf grens

Bericht door rutgerreinier » do 05 dec, 2013 11:38

Bedankt!

En, zeg nu eerlijk, wat kost nu een vignet in vergelijking met de vakantie?

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » do 05 dec, 2013 11:46

De Duitsers hebben ook al het plan opgevat om tol te gaan heffe,. en dan korting te geven op belasting voor de duitsers.
Per saldo betallen dus alleen de buitenlanders die daar komen.

De Belgen lopen ook al een tijdje met het idee rond.

Als dit doorgaat dan moet Nederland dat ook maar eens gaan doen snelwegen heffing en dat dan via een korting op de balasting teruggeven.

Maarja Nederland wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn en vooral andere lidstaten niet tegen het hoofd stoten. Dus word hier alleen de Nederlandse automobilist genaa..

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 05 dec, 2013 11:50

Wij worden altijd genaaid!!!

alleen denemarken is nog duurder met autorijden

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 05 dec, 2013 12:09

rutgerreinier schreef:Bedankt!

En, zeg nu eerlijk, wat kost nu een vignet in vergelijking met de vakantie?
Niet veel. een 10 dagen vignet is maar 8 euro geloof ik. Maar omdat het zo lang als ik weet gratis is geweest, wilde ik een waarschuwing geven. De boete is niet mis en dat zou wel een substantiele aanslag op je vakantiebudget zijn.

Om nu te zeggen dat wij als nederlandse automobilisten genaaid worden vind ik een beetje ver gaan eerlijk gezegd? :shock:

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » do 05 dec, 2013 12:17

Als ik het aantal teutonen op de nederlandse wegen tel,is zo n vignet voor nederland nog niet zo gek.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 05 dec, 2013 13:17

Dan wil ik eerst het kwartje van Kok eruit (was enkel een tijdelijke maatregel, werd destijds geroepen) vooraleer we over tol gaan praten... :roll:

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » do 05 dec, 2013 15:15

proest... kwartje van Kok...

Niets zo permanent als een tijdelijke maatregel, dat blijkt vlekkeloos op te gaan.

:offtopic:

Jan

Plaats reactie