Pakket achterhalen zonder track/trace?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Pakket achterhalen zonder track/trace?
Momenteel zit ik met een lastig probleem. Van een Zweed heb ik via tradera na een jaar of 3 zoeken enkele zeer prijzige onderdelen gekocht die nergens meer te vinden zijn, dit was voor het eerst dat ik ze te koop zag en daarom gelijk toegeslagen.
Hij gaf vervolgens een shipping prijs INCLUSIEF track/trace code van 70 euro, wel veel maar ik heb dit gewoon betaald. Inhoud van het pakket is enkele honderden euro's waard en het scheelt een hoop gedoe als je kunt nagaan waar het blijft.
Nu heb ik het pakket na een paar weken nog niet in huis. Nog niet direct alarm geslagen want wie vaker zaken doet met Zweden weet dat het vaak erg lang kan duren, maar dat ben ik wel gewend en is ook niet erg.
Maar toch maar eens een mailtje gestuurd na een maand, want het leek toch wat zorgwekkend geworden. Antwoord: ik heb het al een maand terug verstuurd, dus je zou het al moeten hebben. Nou, dat begon al goed. Gelijk verzocht om de track/trace code om te zien wat er gebeurd is, dit is niet de eerste keer dat er wat zoekraakt van mij namelijk. Zijn antwoord: om kosten te besparen voor jou heb ik zonder track/trace verzonden. Wel gloeiende #**@#*@##@, ik heb nota bene betaald voor WEL met track/trace dus dit is gewoon een actie om zelf meer over te houden. Ik kwaad natuurlijk, maar niet laten merken want daar bereik je toch niet veel mee.
Dus gevraagd of hij navraag kon doen bij zijn postkantoor, wat inmiddels gebeurd is. Maar daar hebben ze het niet meer en weten ook niet waar het nu is.
Nu zou ik toch wel zeer graag deze onderdelen in bezit krijgen want a) het is veel geld en b) je vind dit gewoon echt niet meer dus al zou ik het willen, je koopt het niet even opnieuw.
Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Vorige keer dat er wat kwijt was had ik gelukkig wel T&T dus was het na een klein onderzoekje snel gevonden. En wat vroeger heb ik eens door TNT post een onderzoek laten doen naar een pakketje zonder T&T en dat is toen ook goedkomen. Maar door de verkruimeling van allerlei bezorgservices heb ik nu geen idee of het pakket door PostNL, GLS of nog een andere bezorgservice zou worden aangeboden hier en hoe de verwerking van buitenlandse pakketten plaatsvindt wanneer ze hier binnenkomen. Met andere woorden, ik weet bij god niet tot wie ik mij moet richten.
Ben toch eigenlijk zeer bang dat er haast geboden is want dat onbezorgbare pakketten binnen niet al te lange tijd vernietigd gaan worden. Dat zou toch wel heel erg zijn want het gaat om gloednieuwe originele onderdelen die werkelijk nergens meer te vinden zijn. Plus het zou mij honderden euro's kosten als het pakket niet meer te vinden is, want het wordt natuurlijk een welles/nietes verhaal met zo'n verkoper. Het enige wat ik kan doen is hem ingebreke stellen wegens de T&T belofte die hij niet is nagekomen. Maar dat wordt gezien de afstand tussen ons al gauw een getouwtrek waar je niet uit komt. En nog belangrijker: ik heb liever de onderdelen in mijn bezit dan dat ik gelijk krijg, want daar schiet ik niet zo heel veel mee op verder.
Wie kan mij helpen? Ik beloof in elk geval een lekker flesje wijn voor de gouden tip!
Hij gaf vervolgens een shipping prijs INCLUSIEF track/trace code van 70 euro, wel veel maar ik heb dit gewoon betaald. Inhoud van het pakket is enkele honderden euro's waard en het scheelt een hoop gedoe als je kunt nagaan waar het blijft.
Nu heb ik het pakket na een paar weken nog niet in huis. Nog niet direct alarm geslagen want wie vaker zaken doet met Zweden weet dat het vaak erg lang kan duren, maar dat ben ik wel gewend en is ook niet erg.
Maar toch maar eens een mailtje gestuurd na een maand, want het leek toch wat zorgwekkend geworden. Antwoord: ik heb het al een maand terug verstuurd, dus je zou het al moeten hebben. Nou, dat begon al goed. Gelijk verzocht om de track/trace code om te zien wat er gebeurd is, dit is niet de eerste keer dat er wat zoekraakt van mij namelijk. Zijn antwoord: om kosten te besparen voor jou heb ik zonder track/trace verzonden. Wel gloeiende #**@#*@##@, ik heb nota bene betaald voor WEL met track/trace dus dit is gewoon een actie om zelf meer over te houden. Ik kwaad natuurlijk, maar niet laten merken want daar bereik je toch niet veel mee.
Dus gevraagd of hij navraag kon doen bij zijn postkantoor, wat inmiddels gebeurd is. Maar daar hebben ze het niet meer en weten ook niet waar het nu is.
Nu zou ik toch wel zeer graag deze onderdelen in bezit krijgen want a) het is veel geld en b) je vind dit gewoon echt niet meer dus al zou ik het willen, je koopt het niet even opnieuw.
Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Vorige keer dat er wat kwijt was had ik gelukkig wel T&T dus was het na een klein onderzoekje snel gevonden. En wat vroeger heb ik eens door TNT post een onderzoek laten doen naar een pakketje zonder T&T en dat is toen ook goedkomen. Maar door de verkruimeling van allerlei bezorgservices heb ik nu geen idee of het pakket door PostNL, GLS of nog een andere bezorgservice zou worden aangeboden hier en hoe de verwerking van buitenlandse pakketten plaatsvindt wanneer ze hier binnenkomen. Met andere woorden, ik weet bij god niet tot wie ik mij moet richten.
Ben toch eigenlijk zeer bang dat er haast geboden is want dat onbezorgbare pakketten binnen niet al te lange tijd vernietigd gaan worden. Dat zou toch wel heel erg zijn want het gaat om gloednieuwe originele onderdelen die werkelijk nergens meer te vinden zijn. Plus het zou mij honderden euro's kosten als het pakket niet meer te vinden is, want het wordt natuurlijk een welles/nietes verhaal met zo'n verkoper. Het enige wat ik kan doen is hem ingebreke stellen wegens de T&T belofte die hij niet is nagekomen. Maar dat wordt gezien de afstand tussen ons al gauw een getouwtrek waar je niet uit komt. En nog belangrijker: ik heb liever de onderdelen in mijn bezit dan dat ik gelijk krijg, want daar schiet ik niet zo heel veel mee op verder.
Wie kan mij helpen? Ik beloof in elk geval een lekker flesje wijn voor de gouden tip!
-
berta
- Donateur (2x)

Re: Pakket achterhalen zonder track/trace?
Ik kan je jammer genoeg niet helpen, maar ik hoop dat het goedkomt.
Succes.
Succes.
-
blue city
- Donateur (3x)

Nou die fles wijn ga ik niet krijgen, gewoon omdat er geen oplossing is zonder dat de verkoper meewerkt. Hij kan nl aan de hand van zijn (kassa) bon om een onderzoek vragen. Dat zo'n onderzoek niets oplevert kun je verwachten Via welke organisatie heeft hij het verstuurd?
Dit is wel de reden dat ik altijd met TT verstuur. Dure onderdelen verstuur ik verzekerd, is een beetje duurder maar werkt wel. de ontvanger moet dan tekenen.
Via het grote WWW werk ik onder rembours, duurt wat langer dat je je geld hebt.
Succes Lennard
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Daar ben ik dus ook bang voor en dat is ook de reden dat ik altijd track&trace gebruik alleen deze verkoper heeft me dus wel laten betalen voor track&trace maar vervolgens zonder verzonden. Kortom het is eigenlijk zijn schuld maar het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen is natuurlijk een tweede. Daarbij heb ik liever de onderdelen dan mijn gelijk.
-
jor
- Geregistreerd lid
'Mijn vrees is,dat het niet goed gaat komen.
Ik hoop het wel voor jou,dat het alsnog in orde komt maar het is trickie.Ook al ivm het niet als track en trace verzenden
Staan er nog andere spullen van de man te koop?
Ik hoop het wel voor jou,dat het alsnog in orde komt maar het is trickie.Ook al ivm het niet als track en trace verzenden
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Ik koop veel via Tradera, al 10 jaar lang, en heb nog nooit lang moeten wachten op mijn spullen. Altijd vlot en netjes!Sapphire schreef: want wie vaker zaken doet met Zweden weet dat het vaak erg lang kan duren,
Jij hebt ook een beetje zitten slapen want je had gelijk na betaling om die track/trace code moeten vragen. Eigenlijk had de verkoper je dat gelijk moeten doorgeven.
Een pakket opgestuurd vanuit Zweden naar Nederland moet je binnen een week in huis hebben. Verder ben ik benieuwd wat je hebt gekocht
Ik kijk altijd wel eerst naar de beoordeling van de verkoper voordat ik er mee in zee ga.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik had ook om de T&T code gevraagd maar de verkoper heeft daar niet meer op gereageerd (waarschijnlijk omdat die dus niet had en hij dacht het is toch binnen enkele dagen bij de koper en dan doet het er niet meer toe). Omdat ik het hartstikke druk had niet meer aan gedacht / achteraan gegaan.
Moet vaak toch wel wat langer wachten, ligt ook een beetje aan de verkoper. Sommige zijn altijd heel snel, dat bevalt me wel maar meestal heb ik de spullen niet snel nodig dus vind ik het niet erg als het wat langer duurt.
Overigens heb ik van deze verkoper al minstens 10x spullen gekocht en altijd goed gegaan dus ik hoop toch dat het nog in orde komt. Hij heeft ook vrijwel alleen maar uitstekende beoordelingen, dus het lijkt me geen oplichter. Hij is ook wel bereidwillig op zich maar antwoord sloom op mailtjes en ik heb niet de indruk dat hij heel veel gaat kunnen uitrichten.
Moet vaak toch wel wat langer wachten, ligt ook een beetje aan de verkoper. Sommige zijn altijd heel snel, dat bevalt me wel maar meestal heb ik de spullen niet snel nodig dus vind ik het niet erg als het wat langer duurt.
Overigens heb ik van deze verkoper al minstens 10x spullen gekocht en altijd goed gegaan dus ik hoop toch dat het nog in orde komt. Hij heeft ook vrijwel alleen maar uitstekende beoordelingen, dus het lijkt me geen oplichter. Hij is ook wel bereidwillig op zich maar antwoord sloom op mailtjes en ik heb niet de indruk dat hij heel veel gaat kunnen uitrichten.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
je schrijft in je OP: 'een paar weken'.
'een paar' is over het algemeen 2. ik heb onlangs 2 witte 9000CS-richtingaanwijzers naar de USA verstuurd, en dat is toch een traject dat 'in de bewoonde wereld' ligt, en dat duurde al 2 weken eer ik bericht van de ontvanger kreeg.
dus als jouw pakketje uit b.v. noord-Zweden moet komen, kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt.
'een paar' is over het algemeen 2. ik heb onlangs 2 witte 9000CS-richtingaanwijzers naar de USA verstuurd, en dat is toch een traject dat 'in de bewoonde wereld' ligt, en dat duurde al 2 weken eer ik bericht van de ontvanger kreeg.
dus als jouw pakketje uit b.v. noord-Zweden moet komen, kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Het komt niet uit Noord Zweden maar uit een plaats zuid van de grote meren en het is inmiddels 5 weken geleden dat ik betaald heb (enkele dagen na het winnen van de veiling). Dus ik mag wel aannemen dat het geen kwestie is van afwachten.
Daarbij heeft de verkoper haast alleen maar plusjes en "snabb leverans" (snelle levering) in zijn beoordelingen en een 4,7 uit 5 gemiddeld dus dit is echt een uitzondering en ik ga dus niet gelijk uit van kwade opzet (behalve dan het versturen zonder track&trace terwijl daar wel voor betaald en om gevraagd is).
Daarbij heeft de verkoper haast alleen maar plusjes en "snabb leverans" (snelle levering) in zijn beoordelingen en een 4,7 uit 5 gemiddeld dus dit is echt een uitzondering en ik ga dus niet gelijk uit van kwade opzet (behalve dan het versturen zonder track&trace terwijl daar wel voor betaald en om gevraagd is).
-
tanisha
- Geregistreerd lid
leuk dat versturen dat pakket is stuk gegaan in de post en nu weet niemand er meer iets vanaf en is het spoorloos verdwenen dat is mij tot 2x toe gebeurt de 2de keer zelfs verzekert een onderdeel van 100,- pleurie pleite en alleen de verzendkosten terug krijgen omdat het een margedeel betrof het zijn een stelletje hufters bij de post!
ik heb het 2 keer voor mijn rekening genomen met als gevolg dat al tijden lang ik niks meer verzend
ik heb het 2 keer voor mijn rekening genomen met als gevolg dat al tijden lang ik niks meer verzend
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
In milde maar ondubbelzinnige bewoordingen de overeenkomst ontbinden en dus je geld terugvragen? Je hebt betaald voor een product inclusief verzending met T&T. Verkoper heeft zich hieraan niet gehouden en is dus in gebreke gebleven.
Gegeven goede ervaringen die je blijkbaar met verkoper hebt, kan je hem het voordeel van de twijfel geven. Maar,
Gegeven goede ervaringen die je blijkbaar met verkoper hebt, kan je hem het voordeel van de twijfel geven. Maar,
je bent nu het door jou gewenste gedrag van de verkoper aan het invullen. Helaas rijmt dit niet met het achterover drukken van jouw T&T geld. Duimen dus dat het goed afloopt, succes.Sapphire schreef: waarschijnlijk omdat ( hij) die ( de T&T code) dus niet had en hij dacht het is toch binnen enkele dagen bij de koper en dan doet het er niet meer toe ..
-
johnb52
- Donateur (7x)

Ik zou ff in de gaten houden of de door jou gekochte onderdelen toevallig niet nog een keer te koop komen te staan.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Sapphire gaf het al aan: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Succes met het aansprakelijk stellen van een zweed voor een paar 100euro.
Niet dat het volkomen terecht zou zijn...alleen of dat de manier is om ooit het geld, en laat staan de zeldzame onderdelen ooit nog te ontvangen??
Misschien beter om te vragen wat de Zweed als tegemoet koming voor zou willen stellen, hopende dat hij zich enigzins schuldig voelt???
Succes met het aansprakelijk stellen van een zweed voor een paar 100euro.
Niet dat het volkomen terecht zou zijn...alleen of dat de manier is om ooit het geld, en laat staan de zeldzame onderdelen ooit nog te ontvangen??
Misschien beter om te vragen wat de Zweed als tegemoet koming voor zou willen stellen, hopende dat hij zich enigzins schuldig voelt???
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat kan, maar daar bereik ik dus vrijwel niets mee. Ten eerste heb ik 100x liever mijn onderdelen dan mijn geld terug, want daar koop ik geen vervangende onderdelen mee aangezien die nergens te koop zijn. Ten tweede wil ik de verkoper niet al te hard voor de schenen schoppen omdat ik misschien nog wel vaker spullen van hem wil kopen aangezien hij vaak zeer zeldzame spullen heeft. En ja, door deze actie ben ik even niet blij met hem maar ik wil hem eerst de kans geven om het netjes op te lossen voor ik ga schoppen en daarmee mogelijk toekomstige transacties gelijk verpest.vanderzanden schreef:In milde maar ondubbelzinnige bewoordingen de overeenkomst ontbinden en dus je geld terugvragen? Je hebt betaald voor een product inclusief verzending met T&T. Verkoper heeft zich hieraan niet gehouden en is dus in gebreke gebleven.
Daarbij zit de verkoper hier 2000 km vandaan en wordt het een lastig getouwtrek via de mail. Nou ben ik daar niet zo bang voor maar zo ver is het nog niet.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Hij zou van mij het lazer##@*&s kunnen krijgen