Hoe snel is de RDW-site bijgewerkt na een APK keuring?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 13 mei, 2006 22:34

Ik had even een vraag over de site van het RDW waarop je kan zien wanneer voor een bepaald kenteken de APK afloopt.

Weet iemand hoe snel deze site is bijgewerkt na de APK keuring?

Na een APK goedkeuring moet de nieuwe datum er toch vrij snel opstaan lijkt mij.

Deze vraag kwam bij mij op naar aanleiding van de auto van mijn (ex-) zwager. Ik weet dat deze auto gekeurd is rond 8 mei 2006 maar tot nu toe staat er als APK datum nog steeds 23 maart 2006 (te laat maar daar gaat het hier niet om). Mag ik er nu vanuit gaan dat deze auto is afgekeurd of zit er mogelijkerwijs vertraging in het bijwerken van de site door de RDW.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 22:35

Er zal vast wel enige vertraging zijn op de site van de RDW, zal er maar van uitgaan dat het begin volgende week is bijgewerkt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 13 mei, 2006 22:45

sjoerdk schreef:Er zal vast wel enige vertraging zijn op de site van de RDW, zal er maar van uitgaan dat het begin volgende week is bijgewerkt.
Dat lijkt me niet, de politie zet je (zo mogelijk) langs de kant op basis van wat zij op de rdw-site aan info treffen, ik denk dat e.e.a. real time moet zijn.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 13 mei, 2006 22:48

verde900 schreef:
sjoerdk schreef:Er zal vast wel enige vertraging zijn op de site van de RDW, zal er maar van uitgaan dat het begin volgende week is bijgewerkt.
Dat lijkt me niet, de politie zet je (zo mogelijk) langs de kant op basis van wat zij op de rdw-site aan info treffen, ik denk dat e.e.a. real time moet zijn.
Ja die gedachte had ik ook.
Het lijkt mij bovendien dat "vergeten op de site te zetten" ook niet kan. Heeft iemand van jullie zijn eigen APK datum wel eens de volgende dag gecontroleerd?

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » za 13 mei, 2006 23:25

Niet direct de volgende dag.
De mijne is afgelopen dinsdag (10 mei) gekeurd en staat nu (net even gekeken) op vervaldatum 11 mei 2007.
Het lijkt mij dat deze gegevens ook direct aangepast worden.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 14 mei, 2006 1:01

Mijn ervaring is dat het 1-2 dagen duurt.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » zo 14 mei, 2006 9:29

Donderdag 11 is de 9000 goedgekeurd en dit stond er vrijdag 12 al op. Dinsdagmiddag moet mijn eigen auto afgemeld worden. Ik zal dan gelijk kijken hoelang het duurt voor het aangepast is en het hier melden.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Hoe snel is de RDW-site bijgewerkt na een APK keuring?

Bericht door 72sonett-III » zo 14 mei, 2006 19:45

Robberts schreef:Hoe snel is de RDW-site bijgewerkt na een APK keuring?
Volgens de RDW pagina; "De gegevens worden dagelijks vernieuwd. De informatie is dus minimaal één dag oud."

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 14 mei, 2006 21:36

Voor mijn 900 heb ik een dag later gekeken en deze was toen keurig bijgewerkt.

Maar ik snap het probleem niet helemaal. Als het goed is heb je toch een keuringsbewijs wat je (moet kunnen overhandigen) gekregen hebt na keuring? Hier zal toch de juiste datum wel op vermeld staan....

Gr,

Dennis

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 14 mei, 2006 22:40

krokoklaas schreef:Donderdag 11 is de 9000 goedgekeurd en dit stond er vrijdag 12 al op. Dinsdagmiddag moet mijn eigen auto afgemeld worden. Ik zal dan gelijk kijken hoelang het duurt voor het aangepast is en het hier melden.
Ja graag!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 14 mei, 2006 22:42

Manic schreef:Voor mijn 900 heb ik een dag later gekeken en deze was toen keurig bijgewerkt.

Maar ik snap het probleem niet helemaal. Als het goed is heb je toch een keuringsbewijs wat je (moet kunnen overhandigen) gekregen hebt na keuring? Hier zal toch de juiste datum wel op vermeld staan....

Gr,

Dennis
Dat zou kloppen ware het niet dat: mijn zus is bezig met een echtscheidingsprocedure (van daar (ex)-zwager) en de communicatie over en weer loopt nogal moelijk. Inzicht in de autopapieren krijgt zij niet.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 14 mei, 2006 22:55

Robberts schreef: Dat zou kloppen ware het niet dat: mijn zus is bezig met een echtscheidingsprocedure (van daar (ex)-zwager) en de communicatie over en weer loopt nogal moelijk. Inzicht in de autopapieren krijgt zij niet.
Ah, kijk dat verklaart het nader, vond het al enigzins vreemd, was even bang dat je op het punt stond bedondert te worden bij aankoop van een auto of hier het vermoeden bij had.

Sterkte met de afwikkeling overigens (met name je zus).

Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat de gegevens op de RDW site kloppend zijn. Anders zou je het na kunnen vragen bij de RDW lijkt me, als deze gegevens vrij opvraagbaar zijn via internet, dan kan men je ook vertellen dat deze kloppend zijn als je hier voor de zekerheid om vraagt. Wellicht is de auto afgekeurd en in afwachting van herkeuring. Als deze is afgemeld als afgekeurd kan men je dit bij de RDW waarschijnlijk ook wel vertellen.
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen (of liever je zus, ivm eigendom en belangen etc.) met de RDW en het daar controleren om het 100% zeker van te zijn. Wij gissen hier ook maar met z'n allen naar de waarheid.

Groeten,

Dennis

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » wo 17 mei, 2006 7:34

Ik zou nog even mijn bevindingen plaatsen. Gisteren om 16.22 u is mijn auto afgemeld door de keurmeester op de RDW site waar hij via eigen inlogcodes toegang tot heeft. Daarna kon hij zelf onmiddelijk zien dat de aanmelding geslaagd was na de boel te verversen.
Op de voor ons gewone stervelingen RDW-pagina http://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx stond de oude datum er echter nog op. Tot laat in de avond is dit niet veranderd. Vanmorgen om 07.15 ,dus voordat ambtenaren aan het werk zijn, was het keurig aangepast.
Het zou mij niet verbazen als de boel automatisch om 0.00 u aangepast wordt.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 18 mei, 2006 14:44

krokoklaas schreef:Ik zou nog even mijn bevindingen plaatsen. Gisteren om 16.22 u is mijn auto afgemeld door de keurmeester op de RDW site waar hij via eigen inlogcodes toegang tot heeft. Daarna kon hij zelf onmiddelijk zien dat de aanmelding geslaagd was na de boel te verversen.
Op de voor ons gewone stervelingen RDW-pagina http://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx stond de oude datum er echter nog op. Tot laat in de avond is dit niet veranderd. Vanmorgen om 07.15 ,dus voordat ambtenaren aan het werk zijn, was het keurig aangepast.
Het zou mij niet verbazen als de boel automatisch om 0.00 u aangepast wordt.
Dat klinkt heel logisch. De auto van een collega van mij is gisteren afgemeld en vanmorgen was de site bijgewerkt.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Re: Hoe snel is de RDW-site bijgewerkt na een APK keuring?

Bericht door nelfrikandel » vr 19 mei, 2006 23:09

Robberts schreef:Hoe snel is de RDW-site bijgewerkt na een APK keuring?

Mijn oldtimer Benz DM-52-18 is vandaag 19 mei 2006 rond 15:00 afgemeld. Om 23:00 uur vanavond stond de oude datum nog op de site.

Plaats reactie