Ze zijn daar goed bezig
Verbod op diesels ouder dan 10 jaar
-
djairo
- Geregistreerd lid
Verbod op diesels ouder dan 10 jaar
Hoor net op het nieuws van Radio 1 dat binnenkort diesels ouder dan 10 jaar niet meer in het centrum van Antwerpen mogen!!!
Ze zijn daar goed bezig

Ze zijn daar goed bezig
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Verbod op diesels ouder dan 10 jaar
Als je zelf weleens op een warme zomerdag in de binnenstad van een grote plaats bent geweest,
dan begrijp je vast wel waarom zo'n besluit genomen wordt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Echt weer een belachelijke en totaal willekeurige grens! Ban dan alle auto's... Reden voor mij om nooit in een grote stad te gaan wonen, bereikbaarheid en doorstroming ronduit waardeloos en met de tijd waarschijnlijk steeds meer van dit soort rare fratsen...
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Sapphire: in Duitsland hanteert men een helder systeem met stickers op de auto en milieuzones in de stad.
Dat systeem werkt prima. Handig is ook dat je via internet zo'n milieusticker voor Duitsland kunt bestellen.
Dat systeem werkt prima. Handig is ook dat je via internet zo'n milieusticker voor Duitsland kunt bestellen.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Ligt iets genuanceerder, verbod in binnen stad vanaf 15 jaar oud - over een paar jaar.
zie De Standaard
zie De Standaard
-
lansen
- Geregistreerd lid
Het zoveelste bewijs van een visieloos beleid in Antwerpen.
De bewoners die geen centen hebben om een nieuwe wagen aan te schaffen zijn de pineut.
Ondertussen schuiven bumper aan bumper -op 12 meter hoogte- al het internationaal vrachtvervoer- en " de vervuilende diesels van meer dan 10 jaar oud" voorbij op de ring, die midden door de stad loopt.
En die betalen niets........al 20jaar politiek getouwtrek en weggesmeten geld aan bestelde studies rond het mobiliteitsprobleem op de Antwerpse ring .
Arm Vlaanderen........
De bewoners die geen centen hebben om een nieuwe wagen aan te schaffen zijn de pineut.
Ondertussen schuiven bumper aan bumper -op 12 meter hoogte- al het internationaal vrachtvervoer- en " de vervuilende diesels van meer dan 10 jaar oud" voorbij op de ring, die midden door de stad loopt.
En die betalen niets........al 20jaar politiek getouwtrek en weggesmeten geld aan bestelde studies rond het mobiliteitsprobleem op de Antwerpse ring .
Arm Vlaanderen........
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
inderdaad, dat moeten ze overal invoeren.djairo schreef:Ze zijn daar goed bezig
-
jelger
- Geregistreerd lid
Nee hoor... ik niet, want ik zie vaak genoeg nieuwerwetse typische lease diesels van een niet nader te noemen Duits merk of z'n derivaten rondrijden die bij een dot gas roetwalmen uitbraken waar zelfs de meest doorgewinterde veerboot nog een puntje aan kan zuigen...RoelandV schreef:Als je zelf weleens op een warme zomerdag in de binnenstad van een grote plaats bent geweest,
tot zover dus de selectieve roep om oude troep op te ruimen.
Los daarvan, ik vind Antwerpen toch een knudde stad, dus wat mij betreft: doen!
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Wat is er knudde aan Antwerpen?
Ik vind dit verbod ook redelijk belachelijk om bovengenoemde reden.
Niet iedereen heeft de middelen om zich een nieuwe(re) auto aan te schaffen.
En vrachtwagens of bestelwagens?
Ik zie wel vaker (bedrijfs)busjes rijden in een stadskern.
Ik vind dit verbod ook redelijk belachelijk om bovengenoemde reden.
Niet iedereen heeft de middelen om zich een nieuwe(re) auto aan te schaffen.
En vrachtwagens of bestelwagens?
Ik zie wel vaker (bedrijfs)busjes rijden in een stadskern.
Dat vind ik dan weer wel een goede zaak.Er zijn wel vrijstellingen mogelijk voor bijvoorbeeld ambulances, erkende oldtimers of kermiswagens.
-
Cornelius
- Donateur (10x)

kuch, kuch (Calandkanaal, 10 jaar geleden, ging niet helemaal goed beneden, maar toch)
Scheepvaart kan er ook wat van, ook in Antwerpen overigens, gaan ze alle schepen ouder dan 10 jaar ook tegenhouden? (in Rotterdam zijn ze welkom
)

Alles diesel & ouder dan 10 jaar verbieden is nogal kortzichtig, wel gemakzuchtig.
Scheepvaart kan er ook wat van, ook in Antwerpen overigens, gaan ze alle schepen ouder dan 10 jaar ook tegenhouden? (in Rotterdam zijn ze welkom

Alles diesel & ouder dan 10 jaar verbieden is nogal kortzichtig, wel gemakzuchtig.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Brugge is veel mooier...S@@bman schreef:Wat is er knudde aan Antwerpen?
-
paulzee
- Geregistreerd lid
Als ze nou eens wat aan die brommertjes (vooral het type grasmaaier) zouden doen waar over het algemeen afstanden mee worden afgelegd door de berijder net zo goed gefietst zouden kunnen worden.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
En al die ellendige 4x4's eens zouden bannen uit de stad.... 
-
gunar
- Geregistreerd lid
Tuc tuc.....weg !
http://www.youtube.com/watch?v=zZ5VWFYaPO0" onclick="window.open(this.href);return false;
(Johnny is Swiss comedian)
Niemand, behalve mijzelf, last van ? Dus mogen ze in het straatbeeld blijven opduiken
, de quads + leipo aan de gashandle
Gelijk behandelen, zonder discriminatie, als die troela tuttige pitbulls. "Bijt niet, doet niks, laat alleen niet meer los wat tussen zijn kaken komt. De snoes." Aanbellen bij kentekenhouders en ter plekke in de grijper klemmen - niet meer loslaten - en met die vrachtwagen vol ingevorderde quads naar de shredder. Niet doorvoeren naar Afrika....hoewel....bootje vol....geld verdienen in
...Nigeria.... 
http://www.youtube.com/watch?v=zZ5VWFYaPO0" onclick="window.open(this.href);return false;
(Johnny is Swiss comedian)
Niemand, behalve mijzelf, last van ? Dus mogen ze in het straatbeeld blijven opduiken
Gelijk behandelen, zonder discriminatie, als die troela tuttige pitbulls. "Bijt niet, doet niks, laat alleen niet meer los wat tussen zijn kaken komt. De snoes." Aanbellen bij kentekenhouders en ter plekke in de grijper klemmen - niet meer loslaten - en met die vrachtwagen vol ingevorderde quads naar de shredder. Niet doorvoeren naar Afrika....hoewel....bootje vol....geld verdienen in