Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » ma 12 aug, 2013 22:22
Verliesgevend Spyker heeft meer geld nodig
Geplaatst op 12 augustus 2013
Laatste update 12 augustus, 21:18
ZEEWOLDE (ANP) - Spyker heeft in het in het eerste halfjaar een operationeel verlies geleden van 5,2 miljoen euro en heeft meer geld nodig om het bedrijf overeind te houden. Dat maakte de sportwagenfabrikant maandagavond bekend.
Spyker sloot in de afgelopen maanden een overeenkomst met het Chinese autobedrijf Youngman, dat 10 miljoen euro in het bedrijf heeft geïnvesteerd. Er is echter meer geld nodig voor de ontwikkeling en de productie van nieuwe modellen en om lopende kosten te dekken. Spyker is ervan overtuigd dat de financiering op korte termijn kan worden geregeld. Het bedrijf waarschuwt tegelijkertijd echter dat de toekomst zonder het geld ,,hoogst onzeker'' is.
Het verlies van Spyker kwam onder meer door de kosten die werden gemaakt voor de rechtszaak tegen General Motors. Die kostte het bedrijf uit Zeewolde bijna 2 miljoen euro.
Bron:
http://www.ed.nl/algemeen/economie/verl ... ory_header
-
odin1899
- Donateur

Bericht
door odin1899 » di 13 aug, 2013 0:14
Hoe is het toch mogelijk dat verliesgevende bedrijven maar kunnen voortbestaan? (Hetzelfde heb ik mij bij Saab ook wel afgevraagd).
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » di 13 aug, 2013 1:16
gezien de escape in het bericht,
een hoogst onzekere toekomst, lijkt me dat het einde (of Ynde indien je de Spyker spelling hanteert) nu echt in zicht is. Ik denk dat een kalkoen meer kans heeft om de kerst te halen.
ook de bewering dat de rechtszaak tegen GM geld zou kosten komt mij vreemd over, meen me te herinneren dat destijds werd gezegd dat deze juridische tour de force op een soort no cure no pay basis door de advocaten gedaan werd

-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » vr 16 aug, 2013 20:21
vr 16 aug 2013, 19:16
Spyker weg van beurs Amsterdam
ZEEWOLDE -
Sportautofabrikant Spyker zal na het slot van de handel op vrijdag 13 september niet meer verhandelbaar zijn op de beurs in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf uit Zeewolde vrijdag nabeurs bekend.
Het aandeel Spyker bevindt zich sinds 13 september 2011 op het zogenoemde strafbankje van de beurs, sinds de toenmalige Spykertak Saab faillissement had aangevraagd. Spyker kreeg al twee keer extra tijd om te herstructureren, maar is daar onvoldoende in geslaagd. Daarom wordt geen verzoek ingediend om terug te mogen keren naar de officiële markt, aldus Spyker. De formele verwijdering van het aandeel vindt plaats op 16 september.
Maandag maakte Spyker nog bekend dat in de eerste helft van dit jaar een operationeel verlies is geleden van 5,2 miljoen euro en dat het bedrijf meer geld nodig heeft om overeind te blijven. Spyker kreeg weliswaar in de afgelopen maanden een injectie van 10 miljoen euro van het Chinese Youngman, maar er is meer geld nodig voor de ontwikkeling en de productie van nieuwe modellen en om lopende kosten te dekken.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jungleman » vr 16 aug, 2013 20:28
je vraagt je dan wel af: waar blijft al dat geld?...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » vr 16 aug, 2013 20:36
he he eindelijk die zeepkisten bouwer definitief van de beurs, schandalig dat dit soort oplichters daar een podium kregen om aandeelhouders systematisch kaal te plukken
Misschien komt het met de Venator nog goed, dat VM er maar eens gewoon zijn eigen centjes in steekt, dan was het pas een echte doorzetter.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » za 17 aug, 2013 11:54
In een ANP-bericht wordt gemeld:
Het bedrijf van zakenman Victor Muller heeft sinds mei 2004 een notering aan de Amsterdamse effectenbeurs.
De introductiekoers was 15,50 euro. Vrijdag sloot het aandeel op 0,80 euro.
,,Spyker zal nooit meer terugkeren naar de beurs. In ieder geval niet onder mijn leiding'', aldus Muller in een reactie tegen het ANP.......
....... Muller blijft in zijn rol als bestuursvoorzitter van Spyker. ,,Natuurlijk. Ik ben en blijf de bestuursvoorzitter, daar verandert niets aan.''
De zakenman vindt het niet spijtig dat de onderneming haar plek op het Damrak verlaat. ,,Het is vooral jammer voor de pers.''

Jaja.... jammer voor de pers....
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » za 17 aug, 2013 12:27
Typische VM reactie, al 2 jaar op het strafbankje, kennelijk is in die tijd onvoldoende gebleken dat er voor dit fonds nog recht op een notering op deze rommelhoek/achterhoede van de beurs bestaat. Zegt al voldoende over de wijze van bestuur dan dit bedrijf. Een notering niet waardig

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » zo 18 aug, 2013 17:44
Victor Muller blijft uiteraard optimistisch:
Maar het komt goed, beweert Victor Muller vandaag maar weer eens. Honderden, mogelijk zelfs duizenden exemplaren van de nieuwe modellen zullen er verkocht worden. Ooit. Want echt waar: we saw sound interest in our products and the launch of the new Spyker B6 Venator was a resounding success.
Bron:
http://www.z24.nl/ondernemen/patrick-be ... e-maand-in
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » zo 18 aug, 2013 17:48
Natuurlijk. Muller is altijd optimistisch.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » zo 18 aug, 2013 17:55
Nu alleen nog even financiers zoeken die geld willen steken in Spyker...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » zo 18 aug, 2013 21:49
- Olivers People zonnebril: €320
- TW Steel Spyker Canteen-horloge: €559
- Maatwerkjasje van Partenopea: €745
- Een autobedrijf runnen: onbetaalbaar
.
Voor de rest: Eurocard MasterCard. Of een Chinees met geld.
(copyright autojunk.nl)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » ma 19 aug, 2013 1:09
Robbert schreef:Natuurlijk. Muller is altijd optimistisch.
Als je als ondernemer niet optimistisch blijft in barre tijden dan kun je beter gelijk de tent sluiten.