Jubileum Aston Martins van Zagato

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door RoelandV » wo 24 jul, 2013 21:57

Zagato heeft twee speciale Aston Martins gebouwd ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van het merk.
Het gaat om een DBS en een DB9 Volante die op speciale bestelling door de Italiaanse carrossier zijn vervaardigd. De DBS is gebouwd op verzoek van een Japanse zakenman. De auto heeft een bredere grille dan de gewone DBS en – als gevolg daarvan – slankere koplampen. De auto heeft bovendien een extra gestrekte motorkap. Het dak is gewelfd en de auto is wat langer dan de gewone DBS.
Dezelfde kenmerken – met uitzondering van het dak – zijn van toepassing op de DB9 Spyder Zagato Centennial die voor Aston Martin-verzamelaar Peter Read is gemaakt. De auto ziet er totaal anders uit, maar het kloppend haar blijft gelukkig de 510 pk sterke V12-motor.
AfbeeldingAfbeelding

Bron: http://www.carros.nl/autonieuws/40840-j ... an-zagato/

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door shearwater » wo 24 jul, 2013 22:30

Er blijken toch altijd weer mensen te zijn die een mooi ontwerp (Aston Martin) finaal naar de filistijnen weten te helpen. Naar Siberië met die Zagato en pas alstie daar zijn 100jarig jubileum gevierd heeft mag hij terug komen! ;-|+

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door tanisha » wo 24 jul, 2013 23:55

ik vindt hem super met vleugje jaren 70 sausje! :thumbup2:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door Sapphire » do 25 jul, 2013 0:07

Ben het met Shearwater eens, vind het geen gezicht. Doe mij maar een normale, vast ook een stuk goedkoper.

Gebruikersavatar
JanJunior
Geregistreerd lid

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door JanJunior » do 25 jul, 2013 0:26

Over het uiterlijk kunnen smaken verschillen, maar ik denk dat deze 2 auto's als investeringsobject (one-off Aston Martin Zagato) wel renderen.
Jammer dat ze daarmee en daardoor hun oorspronkelijke functie verliezen.

:O:
Jan

Gebruikersavatar
jor
Geregistreerd lid

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door jor » wo 31 jul, 2013 21:25

Mooie auto s hoor!Word ik blij van 8) .

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Jubileum Aston Martins van Zagato

Bericht door turbopilot » wo 31 jul, 2013 22:04

te Italiaans

Plaats reactie