zwarte dag op de vrachtwagen...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Rotger 9-3
Geregistreerd lid

zwarte dag op de vrachtwagen...

Bericht door Rotger 9-3 » di 02 jul, 2013 12:00

Ik heb hier wel eens gelezen dat hier veel chauffeurs zitten dus dan zal dit ook een interessant verhaal zijn!

Maadag morgen 6:30 mijn werkweek begint met een container laden in Zierikzee, daar aangekomen om 7.00 geladen verzegeld en rond 8.30 vertrokken richting rotterdam waar ik zou afzetten bij stenalines alles ging nog goed...
Ik kom aan in Europoort en moest nog wachten voor een trein, ik haal deze later weer in en wil het terein van stenalines opdraaien en ik plots in mijn spiegel de zelfde trein op mij af zie komen, voor ik het wist een geweldige klap en vloog het glas en spullen in de auto om mij heen! na even klauteren ben ik uit de auto gekomen en zag toen de ravage, trein ontspoort Daf op zn kant en ik onder de schrammen en sneetjes... oorzaak nog niet bekend word onderzoek gedaan maar zover nu bekend had iedereen groen licht....

Gelukkig heb ik mijn baan nog en heb ik weinig letsel alleen erg pijnlijk en stijf vadaag maar dat valt mee als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren...

Foto`s zie: http://www.flashphoto.nl/nieuws/1357/Go ... poort.html

Wil alle chauffeurs waarschuwen op dit forum, heb je een bed waar een berg ruimte onder zit, zorg voor een slot er op, ik werd gister belaagd door mijn ADR koffer, Krik en ander gereedschap wat onder het bed lag, het kost niets maar de kans dat je zwaar gewond raakt is stukken kleiner!!!

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: zwarte dag op de vrachtwagen...

Bericht door sb129h » di 02 jul, 2013 12:23

Zooo, da's effetjes een dreun geweest zeg!
Gelukkig dat je het allemaal nog na kunt vertellen.

Sterkte met de nasleep!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 02 jul, 2013 12:31

Holy nogwat! Man, wat zal dat schrikken zijn geweest. Sterkte!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 02 jul, 2013 12:36

zo, da's niet mis, zeg! sterkte met herstel en nasleep van het ongeval.

No offence, maar wat ik me afvraag: je rijdt een trein voorbij, je slaat af (je kruist daardoor de treinbaan en of dat voor jou links of rechtsaf was laat ik even in het midden), maar dan wéét je dat er een trein aan kan komen (die heb je tenslotte net ingehaald). nou weet ik niet of een trein in deze situatie onder 'rechtdoorgaand verkeer' valt...het lijkt me wel, bovendien staat een trein niet zo meteen stil.

na lezing van de reacties bij het artikeltje blijkt dat er geen 'uitkijkend mannetje' op de eerste wagon stond, wat wel gebruikelijk hoort te zijn bij onbewaakte overgangen.

hopelijk ben je snel weer aan 't :O:

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 02 jul, 2013 12:41

:shock:

DB Schenker?? Lege Ertstrein volgens mij. Dan heb je wel een engeltje op je schouder gehad. Als oud machinist heb ik andere dingen meegemaakt. Officieel moet er idd een rangeerder meelopen die porto kontakt heeft met de machinist. Hij hoeft er niet op te staan. Als de machinist aan het radiolokken was mag hij ook meelopen, en hoeft er niet op te staan.
Gelukkig geen doden of zwaargewonden. Uit ervaring weet ik dat iemand, die er achter op zou staan weinig kans van overleven heeft.

:O:

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » di 02 jul, 2013 13:17

Jeemig, was jij dat, ik zag een foto op telegraaf.nl, geloof ik.

Veel sterkte.

Rotger 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Rotger 9-3 » di 02 jul, 2013 18:12

Het radiomannetje was er wel... die is er af gesprongen toen hij mij zag... ik vertrouwde de situatie omdat de trein hoorbaar aan het remmen was en voor mijn gevoel stil stond voor een rood licht ofzo...

blijkbaar moet ik deze overgangen nog minder vertrouwen als dat ik al deed, maargoed de auto word morgen vrijgegeven en ik ga morgen weer aan de slag met een andere auto...verdere afhandeling is voor de verzekering die vechten het maar uit :mrgreen: ik ben nog heel en dat is me meer waard dan wat dan ook!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 02 jul, 2013 18:37

Gelukkig kun je het goed navertellen! Had ook ander uit kunnen pakken.

Ik heb het sein van de overweg bij station Rijen er (lang geleden) twee keer op betrapt op groen te staan terwijl er een trein langs reed! Toen melding van gemaakt aan het loket van het station (dat bestond toen nog...). Vrouw wist me te vertellen dat dat wel vaker voor kwam, althans vaker gemeld werd...

Ik kijk dus bij elke overweg, bewaakt of onbewaakt gewoon uit alsof er niets staat...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 02 jul, 2013 18:47

Rotger 9-3 schreef:Het radiomannetje was er wel... die is er af gesprongen toen hij mij zag... ik vertrouwde de situatie omdat de trein hoorbaar aan het remmen was en voor mijn gevoel stil stond voor een rood licht ofzo...

blijkbaar moet ik deze overgangen nog minder vertrouwen als dat ik al deed, maargoed de auto word morgen vrijgegeven en ik ga morgen weer aan de slag met een andere auto...verdere afhandeling is voor de verzekering die vechten het maar uit :mrgreen: ik ben nog heel en dat is me meer waard dan wat dan ook!
Dan heeft dit Radiomannetje, zoals jij het noemt, geluk gehad. Met deze lengte trein duurt het een paar seconden dat de hele trein remt.. Hangt dan ook nog van de remstand, P/G, af.
Oktober 2001 heb ik het anders meegemaakt, ik ben bij de man (collega) gebleven tot...........

edit: Dit maak je vaker mee. Het is ook erg verwarrend natuurlijk als je een trein ziet waarvan de Lok aan de andere kant zit die achteruit komt. In Delfzijl en Eemshaven gebeurd het regelmatig (bijna)

:O:

Plaats reactie