Meerdere autos verzekeren?
-
RRW
- Geregistreerd lid
Meerdere autos verzekeren?
Loop tgen het volgende probleem aan en vraag me of of een van jullie dit al eens uitgezocht heeft:
Mijn vrouw en ik hebben twee autos, weinig speciaal, maar doen hun werk. Allebei de autos staan op mijn naam, en ik heb in de loop van de tijd 80% no claim korting opgebouwd die voor allebei de autos geldt.
Nu zouden we een mooie derde auto (saab 9-3 aero of zo) willen kopen die we in het weekend gebruiken. Ik heb de verzekering hierover gebeld, maar die geeft aan dat dat niet kan en de korting dan niet meer wordt verrekend. De verzekering van de derde auto wordt dan even hoog als de andere twee samen!
Heeft iemand hier ervaring mee? Goede tips ? of is dit gewoon kwestie van accepteren?
Groet,
Roel
Mijn vrouw en ik hebben twee autos, weinig speciaal, maar doen hun werk. Allebei de autos staan op mijn naam, en ik heb in de loop van de tijd 80% no claim korting opgebouwd die voor allebei de autos geldt.
Nu zouden we een mooie derde auto (saab 9-3 aero of zo) willen kopen die we in het weekend gebruiken. Ik heb de verzekering hierover gebeld, maar die geeft aan dat dat niet kan en de korting dan niet meer wordt verrekend. De verzekering van de derde auto wordt dan even hoog als de andere twee samen!
Heeft iemand hier ervaring mee? Goede tips ? of is dit gewoon kwestie van accepteren?
Groet,
Roel
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Meerdere autos verzekeren?
deel ze maar mede dat je dan alle 3 je auto's ergens anders gaat verzekeren, kijken wat ze dan zeggen.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Iets vergelijkbaars meegemaakt waarbij de tussen persoon aangaf dat ik de 3de wagen voor maximaal 3 weken bijverzekerd was(Allianz )
Misschien goed erbij te vermelden welke verzekerings maatschappij dit toepassen
Misschien goed erbij te vermelden welke verzekerings maatschappij dit toepassen
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
ik heb 3 van de 4 (2 9000s en de 9-3) bij CB verzekerd en daar krijg ik op alle drie de auto's dezelfde korting. aangezien de 9000 van 1986 naar de oldtimerverzekering van http://www.verzekeruzelf.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, en ik daar zó'n lage premie ga betalen, werkt die site niet met no-claimkorting. (80% korting van 5,50...)
de zwarte 9000 Griffin en de 9-3 zijn nog wel bij CB verzekerd en daar betaal ik voor elk ongeveer hetzelfde bedrag (21.50 voor de 9000, 24,50 voor de 9-3). als de Griffin ook 20 jaar jong is (a.s. juli) gaat die ook naar de klassiekerverzekering.
houd er overigens wel rekening mee dat je voor elke auto afzonderlijk een inzittendenverzekering afsluit. momenteel heb ik namelijk nog 1 inzittendenverzekering voor beide (9000 en 9-3) auto's., dat kon nog toen ik de verzekering voor de 9-3 afsloot. nu kan dat niet meer, en zou ik bij elke nieuw af te sluiten verzekering een bijbehorende inzittendenverzekering moeten afsluiten.
de zwarte 9000 Griffin en de 9-3 zijn nog wel bij CB verzekerd en daar betaal ik voor elk ongeveer hetzelfde bedrag (21.50 voor de 9000, 24,50 voor de 9-3). als de Griffin ook 20 jaar jong is (a.s. juli) gaat die ook naar de klassiekerverzekering.
houd er overigens wel rekening mee dat je voor elke auto afzonderlijk een inzittendenverzekering afsluit. momenteel heb ik namelijk nog 1 inzittendenverzekering voor beide (9000 en 9-3) auto's., dat kon nog toen ik de verzekering voor de 9-3 afsloot. nu kan dat niet meer, en zou ik bij elke nieuw af te sluiten verzekering een bijbehorende inzittendenverzekering moeten afsluiten.
-
RRW
- Geregistreerd lid
Zijn verzekerd via independer en daarbij uitgekomen op een aegon variant die "gerust op weg" heet.
Kan natuurlijk zeggen dat ik de boel ergens anders verzeker, maar heb het idee dat die juffrouw het geen dropveter kan schelen. Ga het wel proberen trouwens. Even kijken wat ze zegt
@jungleman: is die prijs die je noemt WA of Extra?
Gr roel
Kan natuurlijk zeggen dat ik de boel ergens anders verzeker, maar heb het idee dat die juffrouw het geen dropveter kan schelen. Ga het wel proberen trouwens. Even kijken wat ze zegt
@jungleman: is die prijs die je noemt WA of Extra?
Gr roel
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
de premie voor de 9000 (21,50) is WA+glas (bij CB kan dat), die voor de 9-3 is alleen WA. de oldtimer-premie is WA. voorwaarde van de oldtimerverzekeraar is wel dat je een auto voor dagelijks gebruik hebt, waarvan je bij het invullen van het formulier het kenteken moet opgeven.
-
RRW
- Geregistreerd lid
Goed om te weten! Ik ga eens even op onderzoek uit bij cb.
-
mennoherstel
- Donateur (3x)

Ik had de 9-5 Estate bij NN verzekerd, en de 900 classic ook in een oldtimerverzekering. Toen ik er een 900 ng bij kreeg wilde N(ationale) N(ederlanden) niet mijn korting van 75% (oftewel: goede klant) ook geven aan de 900 ng. Dus heb ik een andere maatschappij gezocht. Nu ben ik bij Reaal, die doen dat wel.
Mijn advies: ga shoppen tot dat je hebt wat je wil, niet alleen bij CB.
Mijn advies: ga shoppen tot dat je hebt wat je wil, niet alleen bij CB.
-
ReinO
- Donateur (2x)

goed topic:
aegon was niet gevoelig voor het argument 'dan ga ik ergens anders heen' (is wel 3 jaar geleden). bij unive is het wel een stuk goedkoper maar geen zelfde korting voor 3 auto's.
ik ga maar eens shoppen ook!
te beginnen bij Reaal dus:)
aegon was niet gevoelig voor het argument 'dan ga ik ergens anders heen' (is wel 3 jaar geleden). bij unive is het wel een stuk goedkoper maar geen zelfde korting voor 3 auto's.
ik ga maar eens shoppen ook!
te beginnen bij Reaal dus:)
-
nastydrive
- Donateur (2x)

is het geen idee om vanuit het saabforum een collectieve verzekering te nemen(af te sluiten) bij een verzekeraar waar je het meeste voor je geld krijgt
-
RRW
- Geregistreerd lid
Een collectieve verzekering zou inderdaad mooi zijn. Ik weet van mijn zwager dat er via VW clubs in ieder geval afspraken zijn met verzekeraars (ken de details overigens niet) en voor een verzekeraar kan het ook interessant zijn. Zou mij wel passen in ieder geval 
-
evl
- Geregistreerd lid
Ik weet niet hoe oud de nieuwe aanwinst is/zal worden, maar indien ouder dan 15 jaar dan kun je hem bij meeus voor weinig verzekeren als semi-oldtimer (max 7500 km pj). Kun je je oude verzekeringen gewoon houden.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Mooi,
want dat is mijn 9-5 bijna!
01-07-1998
http://www.meeus.com/particulier/vervoe ... spx#iframe" onclick="window.open(this.href);return false;
want dat is mijn 9-5 bijna!
01-07-1998
http://www.meeus.com/particulier/vervoe ... spx#iframe" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
nog 2 maandjes en dan mag mijn 9000 Griffin de oldtimerverzekering in. scheelt toch weer 15 euri in de maand. en die 5000km per jaar haal ik bij lange niet (km-teller is blijven hangen op 214883...heeft even aandacht nodig)
-
nastydrive
- Donateur (2x)

@jungleman wat betaal jij dan per jaar ?
Ik betaal 239euro per jaar met 75% bones/males
Ik betaal 239euro per jaar met 75% bones/males