Een vraag over dat andere Zweedse merk.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Boterbloem
Geregistreerd lid

Een vraag over dat andere Zweedse merk.

Bericht door Boterbloem » ma 08 apr, 2013 20:58

Hallo,

Aangezien er op dit forum ook veel Volvoliefhebbers zitten en het volVolvoforum lang niet zo snel loopt als het Saabforum, stel ik even hier mijn vraag.
Mijn Volvo 244 vertoont gebreken. het betreft een injectie van 1979 zonder gasinbouw. Vanmorgen toen ik aankwam op mijn werk stotterde hij al een beetje na een wat vlot genomen bocht.Dit doet hij vaker. Benzine zit er volgens mij nog voldoende in. Daarnet wilde ik wegrijden. Ik start de auto, de motor loopt 2 seconde en valt weer uit. Dit een aantal keer. Hierna hoor ik alleen maar het aanzwengelgeluid, maar meer niet. Er zit nog voldoende olie in. Wel heb ik dit keer euro 95 getankt met loodvervanger ipv euro 98. Iemand enig idee wat het kan zijn? Zou er meer aan de hand kunnen zijn? Komt iemand dit bekend voor? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik kom zeker nog een keer terug met een Saab! Volvo bevalt ook goed, maar is toch anders :wink:

Funky Dude
In memoriam †

Re: Een vraag over dat andere Zweedse merk.

Bericht door Funky Dude » di 09 apr, 2013 1:59

Zou eerst eens kijken naar algemene oorzaken voor niet (goed) willen lopen van benzineblokken bij auto's uit vergelijkbare bouwjaren, is op dit forum genoeg over te vinden.
Beginnen bij de kleine dingen:
- Wat vertellen de bougies? Even eruit en de kleur van de kop ervan bekijken. http://de.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCndkerze?uselang=nl
- Luchtfilter vuil?
- Snoeren en slangen, zitten ze nog zoals ze zitten moeten, zijn ze nog zoals ze moeten zijn?

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » do 18 apr, 2013 10:35

Luchtmassameter? Heb ik eens gehad bij mijn '92-er 240.

Heel ander gevoel dan Saab zo"n Volvo maar ook errug leuk!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 18 apr, 2013 12:37

Boterbloem schreef:Benzine zit er volgens mij nog voldoende in.
Dat zou ik dan eerst eens zeker stellen.

Plaats reactie