waarom lopen wij altijd achteraan? / en Zweden voorop!
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Ik vraag me echt af waarom jij nog steeds in Nederland woont.. Elke kans om Nederland af te kraken en Zweden de hemel in te prijzen gebruik je.
Ik ben ook niet pro-Nederland, maar zolang ik hier woon moet ik daar ook niet over gaan zeuren. Tenzij ik er zelf wat (significants) aan zou proberen te doen.
Ik ben ook niet pro-Nederland, maar zolang ik hier woon moet ik daar ook niet over gaan zeuren. Tenzij ik er zelf wat (significants) aan zou proberen te doen.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ben er ook echt NIET TROTS op Nederlander te zijn als ik eerlijk ben. De nederlandse (regerings instelling) is de verkeerde en in de meeste buitenlanden is men VEEL verder, of het nu Zweden is of een ander land( Zweden loopt toevallig voorop), dat doet er niet toe, Wij ( in Den Haag ) lopen WERELDWIJD gewoon achteraan en dat is een feit, en in Den Haag maar ZEIKEN over een schoner milieu, en niks doenRutger schreef:Ik vraag me echt af waarom jij nog steeds in Nederland woont.. Elke kans om Nederland af te kraken en Zweden de hemel in te prijzen gebruik je.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Re: re
De bevolkingsdichtheid per m2 van Nederland is nogal wat anders dan die in Zweden, ook de beschikbare ruimte om dit soort experimenten uit te voeren is wat minder voorhanden, op nogal wat vlakken is Nederland (wereldwijd gezien dan) ook zeker koploper.edwardkommeren schreef:Dan geldt dit zelfde voor Belgie, alhoewel men in Nederland doet voorkomen zo vooruitstrevend te zijn, dat zien we dus.
Het schadelijkste deel van de hier aan de orde zijnde vervuiling krijgen wij helaas vanuit het buitenland kado, denk o.a. aan zoutlozingen vanuit Frankrijk.
En gezien jouw warme gevoelens voor Zweden, waarom ga je er idd niet wonen?
-
edwardk
- Geregistreerd lid
IK ZIE de positieve verschillen met oa in dit geval Zweden en dat wil niet zeggen dat ik 'warme gevoelens' heb voor Zweden, er zullen vast wel meer landen zijn waar men er meer mee bezig is dan hier.( oa Dld al lang koolzaad olie te krijgen aan diverse pompen) Geen warme gevoelens voor Dld maar ze lopen er wel VOOR op Nederlandverde900 schreef:
En gezien jouw warme gevoelens voor Zweden, waarom ga je er idd niet wonen?
-
verde900
- Donateur

Zowel Duitsland als Zweden hebben een eigen autoindustrie, zou dat ook niet een beetje van invloed zijn op ontwikkelingen die de eigen autoindustrie een voordeel geven?edwardkommeren schreef:IK ZIE de positieve verschillen met oa in dit geval Zweden en dat wil niet zeggen dat ik 'warme gevoelens' heb voor Zweden, er zullen vast wel meer landen zijn waar men er meer mee bezig is dan hier.( oa Dld al lang koolzaad olie te krijgen aan diverse pompen) Geen warme gevoelens voor Dld maar ze lopen er wel VOOR op Nederlandverde900 schreef:
En gezien jouw warme gevoelens voor Zweden, waarom ga je er idd niet wonen?, men zou eens wat meer 'af kunnen kijken' bij anderen!.Of zich in de diverse landen eens voor laten lichten over hoe daar gewerkt wordt.
Zweden heeft E85 en CNG, Frankrijk heeft CNG, Duitsland heeft CNG, daar slaat Nederland de plank wat mis, we barsten van de CNG maar hebben geen pompen.
Op zuivere koolzaadolie gaat (bewezen) een moderne diesel naar de kloten, dus de meerwaarde van een koolzaadoliepomp is uitsluitend voor oudere laagbelaste dieselmotoren, schiet niet echt op ben ik bang.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
So what ,kan daarom Zweden als voorbeeld nemen.Heb als ik daar ben mijn ogen open en zie dan wel eens wat.gj9000 schreef:Als ik het goed onthouden heb wonen je ouders in Zweden, of heb ik het mis?edwardkommeren schreef:.....en dat wil niet zeggen dat ik 'warme gevoelens' heb voor Zweden
In zweden verkoopt de half engelse en half nederlandse oliemaatschappij Shell toch ook E-85, waarom zou dat hier dan niet kunnen ???????, zeker onder wat druk van de regering mogelijk, maar zal hier de regering wel niet genoeg opleveren.En dat Nederland te klein zou zijn voor zulk soort experimenten is onzin, juist daarom zinvol in het kader van een schoner milieu voor een ieder.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
@ Edward
Waarom zou je niet trots zijn Nederlander te zijn? Nationalistisch is wat anders, maar het is toch niets om je voor te schamen, 1 van de meest welvarende landen van de wereld, relatief veilig land, goede voorzieningen voor zijn bewoners etc. Zweden zal dit ook hebben en misschien op sommige punten beter of minder. (Ik zou niet in Zweden willen wonen.)
Kijk eens naar landen buiten Europa of alleen al Oost-Europese landen.
Het is niet erg kritiek te hebben op Nederland, natuurlijk willen we altijd alles beter proberen te maken, maar hou het dan niet alleen bij klagen, want dat is een typische Nederlandse eigenschap.
Bovendien kun je jouw instelling ook anders zien: niet alleen de regering is verantwoordelijk voor milieu veranderingen, ook de bevolking.
Waarom zou je niet trots zijn Nederlander te zijn? Nationalistisch is wat anders, maar het is toch niets om je voor te schamen, 1 van de meest welvarende landen van de wereld, relatief veilig land, goede voorzieningen voor zijn bewoners etc. Zweden zal dit ook hebben en misschien op sommige punten beter of minder. (Ik zou niet in Zweden willen wonen.)
Kijk eens naar landen buiten Europa of alleen al Oost-Europese landen.
Het is niet erg kritiek te hebben op Nederland, natuurlijk willen we altijd alles beter proberen te maken, maar hou het dan niet alleen bij klagen, want dat is een typische Nederlandse eigenschap.
Bovendien kun je jouw instelling ook anders zien: niet alleen de regering is verantwoordelijk voor milieu veranderingen, ook de bevolking.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Na deze stelling begrijp ik eigenlijk al helemaal niet meer waarom je de Nederlandse regering zo afkraakt en de Zweedse ophemelt, als je letterlijk toegeeft dat het milieu je eigenlijk niet kan schelen.edwardkommeren schreef:Dan geldt dit zelfde voor Belgie, alhoewel men in Nederland doet voorkomen zo vooruitstrevend te zijn, dat zien we dus.Pas mijn snelheid l aan om zuiniger te rijden maar dat is PUUR om financiele redenen met deze prijzen en niet uit milieu oogpunt.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Waarom is hier dan geen E-85 of koolzaad olie te krijgen als ik dat wil hebben als brandstof voor een schoner milieuRuud schreef:@ Edward
niet alleen de regering is verantwoordelijk voor milieu veranderingen, ook de bevolking.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Dat is idd erg kloteedwardkommeren schreef:Waarom is hier dan geen E-85 of koolzaad olie te krijgen als ik dat wil hebben als brandstof voor een schoner milieuRuud schreef:@ Edward
niet alleen de regering is verantwoordelijk voor milieu veranderingen, ook de bevolking.![]()
(mag wel mee doen aan een schoner milieu, maar binnen de grenzen die de regering stelt) en vooral niet te milieu vriendelijk. Het moet wel van TWEE kanten komen dacht ik zo, met een goed voorbeeld van Den Haag.
De regering zou het wel kunnen stimuleren door met deze bedrijven om de tafel te gaan zitten.
-
verde900
- Donateur

Als je een eigen autoindustrie hebt kun je deze zaken beter sturen,edwardkommeren schreef:Waarom is hier dan geen E-85 of koolzaad olie te krijgen als ik dat wil hebben als brandstof voor een schoner milieuRuud schreef:@ Edward
niet alleen de regering is verantwoordelijk voor milieu veranderingen, ook de bevolking.![]()
(mag wel mee doen aan een schoner milieu, maar binnen de grenzen die de regering stelt) en vooral niet te milieu vriendelijk. Het moet wel van TWEE kanten komen dacht ik zo, met een goed voorbeeld van Den Haag.
onder het mom voor wat hoort wat.
Alleen Zweedse fabrikanten leveren op dit moment E85 auto's, en Zweedse auto's naar Nederland zijn er +/- 22.000 per jaar.