Jaguar loopt leeg

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Ocin1979
Geregistreerd lid

Jaguar loopt leeg

Bericht door Ocin1979 » do 21 feb, 2013 0:15

Vorige week een Jaguar X-type 2.2D uit 2006 gekocht met krap 110k op de klok (geen paniek, ik heb ook nog een 9-3 Caab). Auto gekocht van een particulier, dus in zeker zin een gok. Onderhoudshistorie was bekend en auto voelde goed. Na aankoop eerst maar naar de garage gebracht voor een grote beurt en vier nieuwe bandjes. Van de garagist kreeg ik het positieve bericht dat ik een goede koop heb gedaan. Hij kon niks bijzonders vinden en gaf aan dat de auto technisch in goede staat verkeerde.

Vanavond de auto opgehaald. Auto in de parkeerkelder gezet en uitgestapt. Na uitstappen zie ik een flink oliespoor vanaf de straat de kelder in. Onder de auto heeft zich een plas olie gevormd. Blijkt dat de auto alle verse olie aan het uitspugen is. Beetje ondankbaar. Auto wordt mogen opgehaald door de garage om e.e.a. te repareren.

Ben wel benieuwd wat het euvel kan zijn. Iemand een idee? Auto lekte voor de beurt niet.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Jaguar loopt leeg

Bericht door Robbert » do 21 feb, 2013 0:19

Oliefilter niet goed aangedraaid?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » do 21 feb, 2013 0:20

carterplug verloren?

Ocin1979
Geregistreerd lid

Bericht door Ocin1979 » do 21 feb, 2013 0:28

Wordt het dan geen straal olie in plaats van (dikke) druppen?

Ocin1979
Geregistreerd lid

Bericht door Ocin1979 » vr 22 feb, 2013 0:03

Oorzaak was een klein scheurtje in het plastic filterhuis. Waarschijnlijk gebeurd bij het vastdraaien na de filterwissel. Netjes opgelost door de garage. Zelfs de keldervloer schoongemaakt.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 22 feb, 2013 1:50

http://Www.jaguarforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » vr 22 feb, 2013 10:00

Een Engelsman lekt geen olie maar bakent zijn teritorium af :wink:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 23 feb, 2013 22:10

En net als een mc cormick tractor

As eij nie lekt is eu leug.

Ontopic,

Ford mondeo basis en dieselmotor. Geen rare auto.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » za 23 feb, 2013 22:18

Dat valt reuze mee :applause: een scheurtje in het plastic van het oliefilter. Kan bij elk merk gebeuren, is niet specifiek -typically - Jaquar.
Dus ? Als dat alles is..heb je een prachtig roofdier aangeschaft. Die een mooie vacht hebben..racing green..etc :wow:

Olie :-S+ Engelse motor gooit dat op het achterwiel, een echte Engelse...Norton, BSA ... :D ... buikschuiven door de bocht. Geen olieplas op de weg voor nodig in de Good Old Times. :P (Isle of Man motorrace :roll: ).

Moderne Engelse auto's rijden goddelijk - heaven/o my god - en tot stilstand gekomen in de parking zal er geen olieplas onder komen. Jaquar, Landrover, pure klasse, bovengemiddeld + -modaal. Excuse me, reken er niet toe de Rover ( :x made in China) en Mini (made in Munich, Derrick + Harry city :wow: :D; Harry hol den BMW/Mini bitte).

Dat weet ik - mijzelf proefondervindelijk aangetoond - omdat mijn ex-buurman (van Jaq overgestapt naar Range R.) nimmer jammerde over het olieverbruik én ik op zijn oprit never nooit een oliespoor heb aangetroffen. Daarentegen bij mij, mijn Saab en de oprit dat was geen schoon geheel. Wat een smurrie, gedverderrie. Na vervanging van keerringen overigens weten te keren, de milieuschade. Waarom mag ik dan vervolgens mijn dochter niet naar het vliegveld van Düsseldorf (Air Berlin = goedkoop en dichtbij Helmond bovendien) brengen ? Omdat er geen Umweltsticker op een Classic gekleefd mag worden - vallende in de buitencategorie vieze oldtimer. Troostende gedachte tot slot ? In dit hondenweer is een Scandinavische auto in haar element. Warm van binnen (ook zonder standkachel),.goed startend ook zonder motorverwarmer gloeistaaf (met een gezonde accu wil de auto het niet afweten) en getooid met fancy functionele koplampwissers. Welke auto's - oltimer - hebben dat ook standaard ? Ja kijk en zie maar, daar die Mercedes Benz heeft ze ook. Die import uit Duitsland dieselstoker. Vallende in Stuttgart onder de milieuklasse ? Die Spitzeklasse Blaue Donau/Walm Umwelt :wacko:

Plaats reactie