Ervaring 5 cylinder VW diesel 102 en/of 151 Pk uitvoering

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
djairo
Geregistreerd lid

Ervaring 5 cylinder VW diesel 102 en/of 151 Pk uitvoering

Bericht door djairo » wo 06 feb, 2013 1:05

Op mijn zoektocht naar een VW T4 Westfalia Exclusive camper(die naast de Saab 9.5 en in de plaats van de Hymer B544 en de Renault Kangoo komt) ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de 5 cylinder diesel motor van 102 of 151 pk uitvoering, ik zie veel exemplaren te koop met 150.000 tot 250.000 km en meer te koop, en zelfs die zijn nog goed aan de prijs, tussen de 15.000 en 20.000€.
Stevige prijzen, maar deze zou in ons gezin 2 voertuigen vervangen, ten éérste de daily driver Renault Kangoo(van mijn vrouw Dominique) en de mobilhome Hymer B544, dus kan je die hoge prijs door 2 delen.
Alle tips zijn meer dan welkom.

Texpert
Geregistreerd lid

Re: Ervaring 5 cylinder VW diesel 102 en/of 151 Pk uitvoerin

Bericht door Texpert » wo 06 feb, 2013 7:46

Mijn collega heeft een T5 met vijfpitter gecombineerd met automatische versnellingsbak. Ik neem deze bus ook wel eens mee en het is een fijn ding, zeker icm automaat. Ik vind hem echter ook vooral lawaaiig, en erg zuinig is de wagen ook niet in vergelijking met mijn bus (Peugeot Expert HDi). Het schijnen wel sterke motoren te zijn, maar de opvolgers (2.0 TDI) zijn bijhoorlijk stiller en ook zuiniger.

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » wo 06 feb, 2013 14:44

Met T4 heb ik geen ervaring, wel met de 2.5TDI met 6-bak Mulitivan 174pk.

Sterke dingen, die ondanks het zware gebruik ( :police: ) niet snel kapot gaan, wel is de versnellingsbak gewisseld aan 120d. Ze lusten wel een slok, maar ook dit is het gevolg van het intensief gebruik. Ze worden wel vervangen door de 2.0 BITDI automaat.
Ik vind het nog steeds heerlijke wagens om mee te rijden.

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » wo 06 feb, 2013 19:36

Ik heb in het verleden een T4 gehad. Mét 5 cylinder 2.5 TDI. Prachtige sterke motor met een mooie dieselbrom. Was een dubbelcabine met laadvermogen van 1000 kg. Reed gemiddeld 1:14 á 1:15. Had een top van 170 km/u op de teller.
Vermogen was 102 pk. Als de regelgeving toentertijd niet veranderd was (van grijs naar geel kenteken, of voor belgië: van kleine vracht naar volle taks) had ik hem waarschijnlijk nu nog gehad....

Had hem nieuw gekocht, met "wijsneus"front, twee stoelen met armleuningen voorin en de luxe dubbelcabine van de importeur. Ik gebruikte hem voor mijn toenmalige werk in de bouw (deurenhanger), en lag dagelijks vol met de nodige deuren en gereedschappen.

Casper
Geregistreerd lid

Bericht door Casper » do 07 feb, 2013 9:36

Wij hebben op het werk een 5 cilinder diesel Transporter met meer dan 5ton op de klok en die is still going strong (verbruik ook :lol: )
Het is trouwens een T5. Ik weet niet of dat een andere motor is als in de T4.

Gr Casper

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 07 feb, 2013 19:54

T4 is verreweg de betrouwbaarste, die breek je niet af.

T5 blijf ik nog mooi vanaf, kunnen desastreus in de soep draaien. Bij dat blokkie zijn de dynamo en waterpomp tandwiel aangedreven ipv een multiriem zoals voorheen.

Plaats reactie