mijn saab 900 ng coupe cross project

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » zo 29 jul, 2012 23:16

ik ben een saab aan het klaar maken voor de autocross
het is een saab 900ng coupe
op 18 augustus gaat de saab voor het eerst de baan in
hier gelijk maar een foto van de auto en de op bouw
door op de foto te klikken is de foto groter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
na het strippen de kooi er in :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen dat zo ver klaar was de auto in de kleuren spuiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen ben ik aan de gang gegaan met het motorblok
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groeten Jeroen

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door Robbert » zo 29 jul, 2012 23:17

Wat een gekke motor heb je daar in zitten! :D

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door Thieuke » zo 29 jul, 2012 23:19

Wat is dat voor blok dan inderdaad?

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » zo 29 jul, 2012 23:22

ik weet niet of ik dat wel moet vertellen :oops: een GSI van ....

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door Jungleman » zo 29 jul, 2012 23:27

slOpel? 8 kleppertje?

jah, daar win je wel prijzen mee... :mrgreen:

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » zo 29 jul, 2012 23:27

:D
versnellingsbak is wel van saab

Gebruikersavatar
joy
Donateur
Donateur

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door joy » zo 29 jul, 2012 23:32

Waarom heb je daar voor gekozen.

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » zo 29 jul, 2012 23:34

om dat ik nu even niet genoeg tijd heb om een saab blok klaar te maken en een 2.0 van saab niet genoeg kracht heeft moet er een 2.3 in kommen maar mijn ervaring is dat een 2.3 blok het niet leuk vind om veel vol gas te rijden en in de cross is het alleen maar vol gas dus wil het 2.3 blok goed klaar maken hier voor en niet even snel

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door Thieuke » ma 30 jul, 2012 9:46

Ik dacht misschien in verband met het gewicht dat je voor wat anders gekozen had. Scheelt nogal denk ik een 2.3 of dit GSi-blok qua gewicht, en in de regel hebben die GSI-blokjes ook wel voldoende pk (en veel voor te krijgen om te tunen).

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » ma 30 jul, 2012 9:48

het gsi blok is veel lichter ja
ook het op voeren gaat veel beter
maar ook een 8 klepper is veel sterker onder in dan de 16 klepper

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door brinky » ma 30 jul, 2012 9:52

Dus dit is dan een C20NE?

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » ma 30 jul, 2012 9:59

helemaal rij rij vaak met verschillende blokken van opel
c20ne heeft 115 pk
c20seh heeft 130 pk
c20xe heeft 156 pk

de c20xe heb ik nu in mijn kadett en zit nu zo rond de 190 pk

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door brinky » ma 30 jul, 2012 12:30

c20ne zit ook in opel vectra a en omega a. Ik zou het niet direct een "gsi-blok" willen noemen... Das meer de C20XE 16 klepper 2.0i.
C20ne en C20Seh zijn overigens hetzelfde, op de zuigers na. C20SEH heeft hogere compressieverhouding.

Ik zou eigenlijk denken dat een B204i een betere keuze is dan een C20ne? Heeft meer pit.

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door jeroengsi » ma 30 jul, 2012 22:17

de c20ne is wel een gsi blok
en veel sneller dan de 2.0 van saab
een bekende van mij heeft een 900ng in de cross met een 2.0 een fris blok en die heeft het niet overleeft in de 2 de rit kwamen de lagers al even buiten kijken

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: mijn saab 900 ng coupe cross project

Bericht door turbopilot » di 31 jul, 2012 0:14

klinkt als OSO :mrgreen:
brinky schreef:c20ne zit ook in opel vectra a en omega a. Ik zou het niet direct een "gsi-blok" willen noemen... Das meer de C20XE 16 klepper 2.0i.
C20ne en C20Seh zijn overigens hetzelfde, op de zuigers na. C20SEH heeft hogere compressieverhouding.

Ik zou eigenlijk denken dat een B204i een betere keuze is dan een C20ne? Heeft meer pit.

Plaats reactie