Onlangs kocht ik een Volvo waarmee ik later dit jaar voor langere tijd naar Zweden vertrek. Een prima auto die op dit moment alleen nog nieuwe banden nodig heeft. Voorlopig kan ik er nog even mee vooruit, maar ik wil ze graag vervangen voor goede all season banden.
Waar doe ik (qua prijs) verstandig aan: in Nederland of in Zweden een nieuwe set kopen? Het gaat om een dertien-in-een-dozijn band, de exacte maat heb ik zo niet bij de hand.
Prijzen autobanden Zweden
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Prijzen autobanden Zweden
Geen flauw idee, maar Autobandenmarkt is van het Duitse Delti en zit in heel Europa. Hier is de Zweedse variant: http://www.dackonline.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht geeft dat een globaal beeld van de prijsverschillen.
Wellicht geeft dat een globaal beeld van de prijsverschillen.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Prijzen hangen naast het merk ook af van de courantheid van de maatvoering, de load index en de snelheid code.
Dus je moet eigenlijk eerst precies weten wat je nodig hebt, als je ze alle 4 gelijk vervangt heb je wat meer keuze en vaak nog kans op een set aanbieding.
Op http://www.autobild.de" onclick="window.open(this.href);return false; staan vaker banden testen waarbij ze een paar all-season banden meenemen te vergelijking.
Ze blinken eigenlijk nergens in uit, maar je hoeft extra geen wintersetje op te slaan.
Heb je geen sportieve aspiraties of heeft je auto geen sportbanden nodig, dan kunnen die all-season banden best handig zijn.
Ze liggen ook onder mijn Cross Golf, maat 225/45/17/94V pas eens twee nieuwe voorop geplaats voor net wat onder de 350 euro, merk Vredestein Quatrac 3.
Helaas een stoep geramd en toen kreeg er een een dikke blaas op de hiel
De tractie vind ik bij optrekken vanaf stilstand wat minder, wat ze gaan erg vlug piepen, toch heeft de motor maar 240 Nm bij 1500 t/m.
Dus je moet eigenlijk eerst precies weten wat je nodig hebt, als je ze alle 4 gelijk vervangt heb je wat meer keuze en vaak nog kans op een set aanbieding.
Op http://www.autobild.de" onclick="window.open(this.href);return false; staan vaker banden testen waarbij ze een paar all-season banden meenemen te vergelijking.
Ze blinken eigenlijk nergens in uit, maar je hoeft extra geen wintersetje op te slaan.
Heb je geen sportieve aspiraties of heeft je auto geen sportbanden nodig, dan kunnen die all-season banden best handig zijn.
Ze liggen ook onder mijn Cross Golf, maat 225/45/17/94V pas eens twee nieuwe voorop geplaats voor net wat onder de 350 euro, merk Vredestein Quatrac 3.
Helaas een stoep geramd en toen kreeg er een een dikke blaas op de hiel
De tractie vind ik bij optrekken vanaf stilstand wat minder, wat ze gaan erg vlug piepen, toch heeft de motor maar 240 Nm bij 1500 t/m.
-
nittionio
- Geregistreerd lid
Volgens mij is het prijsverschil niet groot, maar de Zweedse kroon is duur op dit moment en daarom doe je er volgens mij beter aan de banden in NL aan te schaffen.
-
ingka
- Donateur (2x)

maakt geen klap uit. Komt ook nog eens koersverlies boven op
gewoon geen risico en bij aanvang van de reis vers zomer rubber erop en je winterbanden in zweden kopen.
all weatherbanden zijn i.h.a. niet toegelaten als verplichte winterbanden tussen 1 dec en 1 apr. en de zweedse winterbanden zijn meer op sneeuw berekent dan de onze. Ik heb goede ervaringen met Nokian winterbanden, je kan zelfs voor een prikkie spikes kopen .. als je van die klere herrie houdt als er geen sneeuw ligt (onder de lijn jönköping niet doen.
gewoon geen risico en bij aanvang van de reis vers zomer rubber erop en je winterbanden in zweden kopen.
all weatherbanden zijn i.h.a. niet toegelaten als verplichte winterbanden tussen 1 dec en 1 apr. en de zweedse winterbanden zijn meer op sneeuw berekent dan de onze. Ik heb goede ervaringen met Nokian winterbanden, je kan zelfs voor een prikkie spikes kopen .. als je van die klere herrie houdt als er geen sneeuw ligt (onder de lijn jönköping niet doen.
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Hartelijk dank, hier kan ik wat mee.