Nu het meeste is gedaan maar het enige dat ik nog niet kan gebruiken is de douche, omdat in de plastic douchebak een scheur zit.
Door fabrieksaf te weinig ondersteuning is hij gebarsten over een lengte van 15 cm, is in het verleden reeds "hersteld" door op het einde van de barst gaatjes te boren en siliconen over te spuiten, helaas, door de jaren heen is de barst enkel maar groter geworden.
Nu de douchebak vervangen zou de gemakkelijkste oplossing zijn, maar, ten éérste de douchebak is niet universeel, dus specifiek voor dat model, is heel duur nieuw, en 2de hands meestal niet onbeschadigd te vinden.
Tweede probleem is, zeer moeilijk te vervangen, heel de"natte cel" dient uitgebouwd te worden inclusief toilet, afvoer en alle electra, pomp, kranen enz...
Dus was mijn gedacht, ofwel slecht stuk uitsnijden en langs hier de onderkant van de bak opspuiten met "low expansion" PU schuim ter ondersteuning, uitgesneden stuk opvullen met ander stuk plastic en overlappen en afkitten met bv Tec 7, daarna een blokrooster van teakhout in de douchebak leggen, ter optimaal verdelen van het gewicht, ofwel de scheur dichten met??????(epoxy,polyester, of wat is er allemaal in handel)en zelfde blokrooster plaatsen naderhand.
Het moet gewoon dicht zijn(en blijven) zodoende we gebruik kunnen maken van de douche.
Rare vraag hier, maar zelfs 2 camperforums gaven mij geen pasklare of realistisch uitvoerbare oplossing