VOLVO gezocht (ervaringen gevraagd)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
DDJ
Geregistreerd lid

VOLVO gezocht (ervaringen gevraagd)

Bericht door DDJ » vr 16 mar, 2012 19:15

De Fiat 500 cab gaat eruit althans, die moet ik inleveren want ik ga voor mijzelf beginnen. Goed nieuws dus. Om voldoende champagne en eventuele toekomstige kinderen te kunnen vervoeren heb ik daarom besloten om een Volvo Estate aan te schaffen. Mede ook omdat moeders de vrouw niet uit mijn Saabje te slaan is.

Omdat ik de auto graag op de zaak wil zetten (administratief ben ik lui en verzaak ik dus geen declaraties) wil ik een volvo uit 1997 om extreme bijtelling te voorkomen. Dan blijven over de V90/V70/940/850. Heeft iemand positieve dan wel negatieve ervaringen met 1 van deze uitvoeringen? Ik heb al gezien dat voor mijn budget de kilometers allemaal boven de 350k zitten.

Eisen:
- airco
- LPG/Diesel
- Estate

Seriously gewenst:
- cruise
- automaat

Gewenst:
- leder/halfleder
- automatische leveller
- donkere kleur

Dan nog, op welk forum moet je zijn voor een volvo? Die lui hebben er echt tig meer dan wij! Wilde eigenlijk liever van een forum kopen, betrouwbaarder dacht ik...

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: VOLVO gezocht (ervaringen gevraagd)

Bericht door 1001760 » vr 16 mar, 2012 19:36

Ik zou zeker een uitgebreide proefrit maken.
In de 940 van een vriend van mij had ik altijd het idee dat ik nog een keer moest schakelen. Deed bijna 4000 toeren bij 140 km/h.
Qua ruimte zijn ze inderdaad onverslaanbaar....

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » vr 16 mar, 2012 19:38

Oh, is er iemand in de buurt van Oldenzaal en Arnhem die morgen even naar een Volvo kan kijken? :O: :D

EDIT: Ja, dat ben ik ook wel van plan een grote proefrit. Lees veel verhalen... Denk overigens toch iets meer aan de V70 inmiddels. Hoe zien jullie dat?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 16 mar, 2012 20:05

Stuur Arbilen eens een PB. Hij heeft een V70 met respectabele km.stand. Ik geloof zelfs dat 'ie weleens met het idee heeft gelopen de auto te verkopen.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de V90, maar dat is puur op uitstraling/uiterlijk gebaseerd. Qua rij-ervaring heb ik alleen maar ervaring met een vroege 940, en dat vond ik echt niks.

Een V90 met LPG en automaat zijn wel erg schaars, dan heb je meer kans op een V70.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 16 mar, 2012 20:10

Mijn vader rijdt een probleemloze V70 uit 1998 met bijna 400.000 op de teller. Hij heeft hem zelf nieuw gekocht en altijd goed laten onderhouden. Ik heb er nooit bezwaar tegen om in te rijden, die 5 cilinders lopen erg lekker. En zonder turbo een behoorlijk bullit proof blokje. Lijkt me prima geschikt voor LPG, maar dat weten een LPG-boer of Volvoforum je vast beter te vertellen.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » vr 16 mar, 2012 21:04

De 940/960 hebben achterwiel aandrijving en hebben toch wel wat beperkingen in ruimte vergeleken met de V70.
De 6 cilinder diesels uit de 940 hebben wel power maar duurzaamheid laat wat te wensen over.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 16 mar, 2012 21:13

De V90 heeft t.o.v. de 940/960 serie een veel moderner wielophanging, rondom onafhankelijk, en dus ook een betere wegligging, met name in bochten. Heeft volgens mij de 3-litermotor standaard (de 960 was er ook met een 2.5 liter). Er wordt wel veel geld voor gevraagd, zelfs voor auto's met zeer respectabele kilometerstanden, de auto is als laatste Volvo-achterwielaandrijver een soort cultusobject. Voor hetzelfde geld of minder vind je waarschijnlijk een heel aardige V70. Sommigen vinden trouwens dat de 850-serie beter c.q. duurzamer is dan de vroege V70 maar daar kan ik zelf geen uitsluitsel over geven. Wat oudere V70 diesels kosten trouwens geen drol maar dieselen is niet ieders cup of tea. De mijne ook niet.

Ivo

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » vr 16 mar, 2012 22:10

Een V90?????? Daar ben ik direct naar gaan googelen, want die kende ik echt niet(ben toch een ietswat op de hoogte van wat er aan merken en modellen op de markt is en was).
Dus deze

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V90" onclick="window.open(this.href);return false;

Knap, eigenlijk een 960 uitloop serie.
Zo leer je elke dag weer iets bij :)

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » vr 16 mar, 2012 23:30

Waarom geen 9/5 estate!
De 940 wint het ondanks achterwielaandrijving qua ruimte wel van de V70. Maar V70 is moderner en ook erg goed. V90 is een classic maar dan van volvo en dat is anders.
De V70 diesel uit die tijd in van VW, ik zou voor een V70 lpg-benzine gaan

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 17 mar, 2012 0:58

Zoals Garret aangaf heb ik zegge en schrijve mijn V70 van 1999 met 460dkm op de tellert 1 dag te koop gehad op marktplaats. Hij is nu al bij de nieuwe eigenaar. Ik heb de objectieve ervaring tussen Saab en Volvo nu wel in de smiezen. Volvo is kwalitatief beter (sorry vrienden!) maar Saab is echt zoveel leuker om in rond te rijden. Die V70 is toch wel de Opel Astra van dit millennium. Veel zwakke plekken heeft de doorontwikkelde 850 niet. Carterpakking, stabilisatorstangen en de airco zijn bekende zwakke plekken. Dieselpomp, turbo of andere slijtage aan het VAG 2.5 liter dieselblok komt bij normaal onderhoud eigenlijk niet voor. Ik heb nu al zoveel jaargenoten gezien met km standen die ver over de 5 ton heen gingen. Dat VAG blok is ronduit onverwoestbaar. V70 van 1999 of 2000 is veruit te prefereren boven de V70II van de eerste 3 jaren, die ik ook al heb gehad. De eerste lichting is lang niet zo betrouwbaar als de oude V70.

Ik ken verschillende Volvo fora, maar ik vind het over algemeen geen leuke gasten. Ook al heb ik nu even geen Saab, Saabforum leeft vele malen meer dan het 850/V70I forum en daarom ben ik liever hier....

Maar jongens, ik rijd nu In een Passat van de baas en ove een tijdje in een Golf. Maar wat is dat fantasieloos, bijna zielloos autorijden zeg. Kijk om je heen op de weg en je ziet zeker 3 bijna dezelfde auto's in de buurt rijden. Hij heeft een kil en klinisch interieur en ik ben al helemaal niet blij met deze motor die ook door VAG is geleverd. Rumoerige, bonkige motor. De mij maar de good old TiD van de 9-3....

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 17 mar, 2012 1:02

Garrett schreef: Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de V90, maar dat is puur op uitstraling/uiterlijk gebaseerd. Qua rij-ervaring heb ik alleen maar ervaring met een vroege 940, en dat vond ik echt niks.
En hoe zit het met jouw XC70 wens? Hier in Enschede zitten trouwens een aantal die hard 960 fetisjisten. Die zijn er helemaal lyrisch over.....

mitch291
Geregistreerd lid

Bericht door mitch291 » za 17 mar, 2012 9:37

....

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 17 mar, 2012 9:48

heb 2 240's en een S60, best prettige voertuigen

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » za 17 mar, 2012 17:05

http://link.marktplaats.nl/537533625" onclick="window.open(this.href);return false;

Volvo V70 2.5 1997
€3950,-
Kenmerken
Model: V70
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Kilometerstand: 204.000 km NAP
Kenteken: SFLX43

en voor 1700 euro knallen ze er nog G3 in ook :)

zelfde aanbieder:
Volvo V70 2.5T Turbo
Prijs: 4 500€
Nu met scherpe LPG aanbieding; voor een meerprijs van 1000 euro !!!! Nette V70 2.5T 200pk, donkerblauw metallic. Onderhoudsboekje en correcte NAP-pas aanwezig. Km-stand: 218.000. Zojuist voorzien van nieuwe APK, en 4 nieuwe banden. Aflevering met grote beurt. Evt. leverbaar als family line kinderzitje in middenarmsteun !!! Voorzien van alle leuke opties, zoals o.m: Airco / ECC Climate Control C.V. Stuurbekrachtiging Half lederen bekleding Cruise control Electrische ramen Electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels Volvo Bigfront radio cd combinatie ABS en TRACS Koplampsproeiers en wissers Mistlampen in voorbumper Volvo turbo velgen Trekhaak...
http://www.wheelerdealer.nl/new/index.p ... egory_id=6" onclick="window.open(this.href);return false;

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » za 17 mar, 2012 19:06

Bedankt voor de reacties tot dusver! Ik kom er vanavond/morgen even op terug want ik moet nu koken :P . Budget is overigens dramatisch te noemen... max 2500 (jaja, ik weet het... pauper wil weer een topauto voor nop)

Plaats reactie