TVR Chimaera 500

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

TVR Chimaera 500

Bericht door AR » za 03 mar, 2012 11:26

Ik zit er over na te denken een TVR Chimaera 400 of 500 erbij te nemen. En de Volvo Amazon de deur uit te doen.
Mooi Brits twee-zittertje en ook nog een beetje vermogen om wat te kunnen spelen.
Heeft iemand hier zo'n ding, ik was nieuwsgierig naar de voor's en tegen's uit de mond van een eigenaar.

Eigenlijk als speelgoed voor van de zomer en een beetje als tegenhanger naast de 9-3 voor al het 911, Cayman, S5, Z4M geweld hier in de buurt.

Gr Arco

Texpert
Geregistreerd lid

Re: TVR Chimaera 500

Bericht door Texpert » za 03 mar, 2012 21:34

Ah, de TVR, was ze alweer bijna vergeten... :oops: Chimaera is een erg leuke cabrio, dikke motor onder de kap en met nat wegdek zijn de achtpitters moeilijk handelbaar :mrgreen:

Afbeelding

Engelse auto, dus afwerking is knudde, chassis wil wel eens bijhoorlijk roesten (body is koolstofvezel/composiet, vaak diverse haarscheurtjes, craquelee) stoeltjes zijn voor een beetje volwassen NL'e vent veel te klein, koppeling traint je beenspieren maar al die ongemakken vergeet je tijdens het rijden wel :mrgreen: Handgemaakt, dus iedere TVR is anders, geen indentificatieplaatje is gelijk (handgeschreven :wink: ) en ach die Citroën CX spiegels zijn best mooi. Net als alle andere auto's is goed onderhoud wel belangrijk, preventief behandelen chassis is aan te bevelen om lichten van koets te voorkomen wanneer er reparaties/laswerk nodig is en dan wordt het een beste klus. Alles afhankelijk van soort gebruik en uit welk land afkomstig uiteraard. Target Eindhoven ken je natuurlijk al en succes met zoeken naar een linksgestuurd exemplaar.... :lol:

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » za 03 mar, 2012 23:17

Heb je er zelf een gehad, Texpert ?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 03 mar, 2012 23:46

Ik heb m ooit n x op tv gezien bij blik op de weg...

Eigenaar: Joop Braakhekke!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 04 mar, 2012 11:11

Bedankt voor je reactie Texpert!
Target kende ik al ja, de prijzen voor een links getuurd exemplaar zijn wel dermate hoger dat ik rechts gestuurd zeker overweeg.
Eigenlijk wil ik hem in het groen met crème leer, zoals dat bij een engelse auto hoort :)

Ivm de handeling zal het weinig uitmaken of ik voor een 400 of 500 ga, een kennis van me vertelde dat ik moest zoeken naar een Duitse 500, met 375pk. Dat is leuk, maar misschien een beetje veel, het vrouwtje moet er ook in kunnen/willen rijden.

Ik ga eens verder op onderzoek.

Gr Arco

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 04 mar, 2012 11:19

Hehe, lees net terug dat t blok van de Chimaera een Rover V8 is, en dat dat eigenlijk weer n Buick (dus GM) is, uit 1960, weer wat geleerd op de vroege morgen!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 04 mar, 2012 11:32

johnb52 schreef:Hehe, lees net terug dat t blok van de Chimaera een Rover V8 is, en dat dat eigenlijk weer n Buick (dus GM) is, uit 1960, weer wat geleerd op de vroege morgen!
Jup, dat houd eventueel werk onder de motorkap wellicht "te doen"

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » zo 04 mar, 2012 20:08

Vergis je niet, basis is inderdaad de Rover V8, die kan best wat hebben overigens voordat ie stuk loopt, maar de componenten om het blok heen gaan vaak kapot en die worden wat zeldzamer, ook omdat de hut in Blackpool wel leeg is inmiddels. Onderdelen zijn er in GB nog wel genoeg overigens, prijzen lopen ondertussen wel wat op, zelfs voor de "basis"-TVR, de "S".

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 04 mar, 2012 21:19

moet er bij zo'n rover v8 niet om de 160k een nieuwe distributie in?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 mar, 2012 23:25

Dingen worden in het interieur bloedheet daar ze de warmte van het bleok niet echt goed afgeven, zoek er een met airco.
Zitten ook Opel delen en Ford delen in, heb zo'n ding nieuw verkocht in 2001 en hem vaak teruggezien (en met erg veel plezier in rondgereden)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 04 mar, 2012 23:32

verde900 schreef:Dingen worden in het interieur bloedheet daar ze de warmte van het bleok niet echt goed afgeven, zoek er een met airco.
Zitten ook Opel delen en Ford delen in, heb zo'n ding nieuw verkocht in 2001 en hem vaak teruggezien (en met erg veel plezier in rondgereden)

En hem vaak teruggezien.... als in veel problemen mee geweest? zoja, hoor ik graag een beetje welke zaken er vaak de revu passeren.
Ik ga er een beetje vanuit dat het blok op zich wel goed is, het bestaat ondertussen namelijk 50 jaar. Elektrische problemen is bekend, dat weerhoud me echter niet zo 123. (opgegroeid in een installatie-bedrijf, veel met elektra en elektronica gedaan, en niet bang om iets te slopen durf ik dat wel aan)

Niet waterdicht zijn van de kap kan ik me ook bij neerleggen, het blijft tenslotte een brits vehikel.

maar misschien zijn er nog een hoop andere "valkuilen"

Gr Arco

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 mar, 2012 20:26

allemaal kleine dingetjes, ik vond het een supergaaf ding met een idem geluid

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 08 mar, 2012 2:04

Denk dat die kunstof body lekkere massa storingen kan maken idd alles is dubbel bekabeld.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 08 mar, 2012 10:30

Het is misschien geen Chimaera, het is een Griffith 500, maar het geeft je misschien wel een mooie indruk:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DAopcQYd-go[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lqTbdmbL7mU[/youtube]

Plaats reactie