Motorrijtuigenbelasting na overschrijven

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 08 feb, 2012 11:03

Hoe lang nadat je een kenteken op je naam hebt gezet, komt normaal gesproken de eerste acceptgiro voor de motorrijtuigenbelasting aan? Is dat een paar dagen, weken of langer? En als de vorige eigenaar net een kwartaal betaald heeft, krijgt die dat dan teruggestort, en betaalt de nieuwe eigenaar vanaf het moment van overschrijven?

reiGr
Geregistreerd lid

Bericht door reiGr » wo 08 feb, 2012 11:18

De vorige eigenaar betaalt inderdaad alleen voor de periode dat hij de auto daadwerkelijk in bezit had. Dus teveel betaald wordt teruggestort. Dit laatste laat soms wel even op zich wachten :)
Hoe lang het duurt voor de acceptgiro komt weet ik niet. Maar, wees gerust, hij komt vanzelf :)

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Motorrijtuigenbelasting na overschrijven

Bericht door sb129h » wo 08 feb, 2012 11:23

Als het goed is krijgt de oude eigenaar ook nog een refund van de verzekering waar de auto verzekerd was.
Ik schat dat de belastingdienst met een week/1½ week een factuur in de brievenbus van de nieuwe eigenaar laat afleveren. Tenzij het kenteken op het postkantoor meteen geschorst is na overschrijving, dan blijft die blauwe envelop weg.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 08 feb, 2012 11:28

Ok, dus voor een auto die ik op 27/1 heb overgeschreven, moet te acceptdiro elk moment in de bus vallen. Thx

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » wo 08 feb, 2012 11:28

Ik heb de Saab de 25e januari op mijn naam gezet en kreeg gisteren de blauwe enveloppe binnen. 2 weekjes, dus..

Plaats reactie