Dagelijkse file Amsterdam - Amersfoort

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Lennart
Geregistreerd lid

Dagelijkse file Amsterdam - Amersfoort

Bericht door Lennart » zo 01 jan, 2012 11:22

Beste Saabliefhebbers,

Beste wensen voor 2012! En om met de deur in huis te vallen: ik ben op zoek naar mensen die mij informatie kunnen geven over het traject A'dam - A'foort.

Ik overweeg een baan in Amersfoort op een locatie die met het OV onmogelijk te bereiken is. Nu zou ik dus graag ervaringsdeskundigen willen horen die deze route dagelijks vv rijden in de spits om te kunnen bepalen of de reistijd met de auto enigszins redelijk is.

Iemand?

Alvast dank!

savo
Geregistreerd lid

Re: Dagelijkse file Amsterdam - Amersfoort

Bericht door savo » zo 01 jan, 2012 17:49

Volgens mij moet dat redelijk goed gaan, 's ochtends staat ie aan de andere kant en 's avonds ook, misschien bij Bussum, ik zou wel proberen om in Amersfoort aan de noord kant te blijven anders moet je langs Hoevelaken, en da's niet fijn. Succes!

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » zo 01 jan, 2012 17:56

Ik rijd iedere dag van amstelveen de A9 en de A1 af tot knooppunt Muiderberg, waar ik de A6 pak. Op dat stuk is eigenlijk nooit sprake van file, maar ik kan je wel melden dat het op het volgende stuk A1 (tussen bussum en knooppunt Eemnes) best wel eens flink kan tegenzitten. Bij Bussum gaat de A1 van 3 naar 2 rijstroken, al helpt de nieuwe spitsstrook wel. Bij Eemnes komt er een zooitje verkeer bij, en dat remt de boel ook wel aardig af. Als ik naar Amersfoort moet zorg ik dat ik vroeg weg ga ( uiterlijk 7.00 uur) en dan rijd ik er ongeveer een uurtje over, MITS ik er voor Hoevelaken af kan.

Valorian
Geregistreerd lid

Bericht door Valorian » zo 01 jan, 2012 17:59

Hmm... Amersfoort is niet erg groot, als je een fiets ergens bij een van de stations zet dan lijkt OV met toch nog steeds geen gekke optie...

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » zo 01 jan, 2012 18:07

Alleen ben je vanuit zo'n beetje ieder deel van amstelveen 20 minuten bezig om op een station te komen....

Lennart
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart » ma 02 jan, 2012 0:12

Dank voor de verhelderende reacties tot nu toe! Klinkt niet slecht, ik vind een uurtje gemiddelde reistijd wel acceptabel.

De beoogde werkplek is op de Databankweg. Volgens mij is dat in Amersfoort-Noord.

Een complicerende factor is dat ik pas rond 8 uur 's ochtends weg kan rijden uit Amstelveen, omdat ik mijn kinderen naar de crèche breng in de ochtend. Dus om 7 uur rijden zoals francofiel zit er niet in helaas. Betekent dit dat het een heel ander verhaal wordt?

Dank wederom!

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » ma 02 jan, 2012 15:56

8 uur weg uit amstelveen gaat wel betekenen dat je langer onderweg kan zijn. Ik zeg kan, want het is niet altijd bingo bij de genoemde punten. Maar als je om 9 uur op je werkplek MOET zijn wordt het wel tricky :lol:

Maar, Amersfoort-Noord is wel een pré. Je gaat er dan af voor hoevelaken. Dat scheelt wel.

Lennart
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart » wo 04 jan, 2012 2:29

Ik heb vandaag een gesprek gehad en een aanbieding gekregen. Ik ga de route proefondervindelijk vaststellen vanaf komende maandag!

Dank allen.

:O:

Plaats reactie