Digitale camera advies
-
4000365
- Geregistreerd lid
Digitale camera advies
Wat voor digitale camera is prijs / kwaliteit is voor de 'betere' hobbiest aan te bevelen? Op het ogeblik "kiek' ik met een Olympus 4040 met een 7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 lens. Ben er niet echt niet ontevreden over, maar zijn er forummers die er wel echt 'kiek' op hebben ?
Gr Erwin
Gr Erwin
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: Digitale camera advies
Ik ga geen advies geven want fotograferen is zo'n hobby van 10.000 mensen en 10.000 meningen.4000365 schreef:Wat voor digitale camera is prijs / kwaliteit is voor de 'betere' hobbiest aan te bevelen? Op het ogeblik "kiek' ik met een Olympus 4040 met een 7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 lens. Ben er niet echt niet ontevreden over, maar zijn er forummers die er wel echt 'kiek' op hebben ?
Gr Erwin
Een uitstekende site is http://www.dpreview.com/.
-
4000365
- Geregistreerd lid
Re: Digitale camera advies
Daq's goedmarq101 schreef:Ik ga geen advies geven want fotograferen is zo'n hobby van 10.000 mensen en 10.000 meningen.4000365 schreef:Wat voor digitale camera is prijs / kwaliteit is voor de 'betere' hobbiest aan te bevelen? Op het ogeblik "kiek' ik met een Olympus 4040 met een 7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 lens. Ben er niet echt niet ontevreden over, maar zijn er forummers die er wel echt 'kiek' op hebben ?
Gr Erwin
Een uitstekende site is http://www.dpreview.com/.
-
Dc
- Geregistreerd lid
Nog een paar:
reviews door de kenners:
www.steves-digicams.com (tip)
www.megapixel.net
En voor gebruikerservaringen:
www.kieskeurig.nl
www.epinions.com
reviews door de kenners:
www.steves-digicams.com (tip)
www.megapixel.net
En voor gebruikerservaringen:
www.kieskeurig.nl
www.epinions.com
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
Als je een camera zoekt met uitstekende kwaliteit en toch redelijke prijs dan kan ik de panasonic FZ20 aanbevelen.
Heeft 5 megapixels, zoom van 32 tot 400 mm en over het gehele bereik f2.8
Tevens optische beeldstabilisatie.
De nieuwere FZ30 heeft meer "goodies" maar een slechtere lens.
De FZ20 maakt plaatjes vergelijkbaar met de 900-1300 euro digitale spiegelreflexen van Canon, kost echter rond de 500.
Deze past echter niet meer in je binnenzak !
Samsung heeft sindskort ook een veel belovende camera de pro815, echter al weer een stuk duurder.
Wat je ook koop, check even http://www.imaging-resource.com/badccds.html
want er is een serie slechte ccd's van Sony die in verschillende camera's gebruikt worden.
Bedenk bij je keuze wel dat veel pixels (8 MP of meer) alleen nut heeft als deze "ruis arm" zijn, een goede lens gebruikt wordt en je dagelijks posters van 50x100 cm afdrukt !
Succes !
Heeft 5 megapixels, zoom van 32 tot 400 mm en over het gehele bereik f2.8
Tevens optische beeldstabilisatie.
De nieuwere FZ30 heeft meer "goodies" maar een slechtere lens.
De FZ20 maakt plaatjes vergelijkbaar met de 900-1300 euro digitale spiegelreflexen van Canon, kost echter rond de 500.
Deze past echter niet meer in je binnenzak !
Samsung heeft sindskort ook een veel belovende camera de pro815, echter al weer een stuk duurder.
Wat je ook koop, check even http://www.imaging-resource.com/badccds.html
want er is een serie slechte ccd's van Sony die in verschillende camera's gebruikt worden.
Bedenk bij je keuze wel dat veel pixels (8 MP of meer) alleen nut heeft als deze "ruis arm" zijn, een goede lens gebruikt wordt en je dagelijks posters van 50x100 cm afdrukt !
Succes !
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
mijn samsung digimax V4 bevalt mij uitstekend!
hij heeft de volgende kenmerken:
4 megapixel (meer heb je eigenlijk niet nodig)
3x optische zoom (ja, het is een compacte camera)
4x digitale zoom (heb je niet zoveel aan)
heel veel voorkeursfuncties
ook volledig handmatig in te stellen
filmpjes met geluid of apart geluid opnemen kan ook, zo lang als je geheugen toe laat.... (bij mij is dat 1gb, goed voor een filmpje van ruim anderhalf uur
ik heb er een goede accu bij maar in noodgevallen slikt ie ook gewone penlite batterijen, erg handig!
de behuizing is van stevig kunstof maar ik heb er een bijpassend leren hoesje omheen (zat in het accessoire pakket)
omdat het een uit de V-serie is, heeftie een Carl Zeiss lens, i.t.t. de A-serie, mocht je dus een Samsung willen dan weet je nu waarom die uit de A-serie zo goedkoop zijn
Het is mijn tweede camera alweer, de eerst van een Mustek, een of ander vaag onbekend merk, tweedehands gekocht en hij was al binnen een jaar stuk.... geen rommel kopen dus.....!
voor de bovenstaande camera was ik zo'n 350 euro kwijt en een vriend van mij dacht dat dat wel goedkoper kon, bij de Aldi kocht hij voor iets meer dan de helft van dat bedrag een camera van het merk Medion.... hij heeft daar nu natuurlijk erg veel spijt van en zijn camera is al meerdere keren voor garantie opgestuurd en nu gaat hij zijn geld terugeisen.... zelfs garantie is dus geen voorwaarde dat je iets goeds koopt, want je wilt liever geen aanspraak op de garantie maken
succes met je zoektocht naar een mooie digicam
davidjoost
hij heeft de volgende kenmerken:
4 megapixel (meer heb je eigenlijk niet nodig)
3x optische zoom (ja, het is een compacte camera)
4x digitale zoom (heb je niet zoveel aan)
heel veel voorkeursfuncties
ook volledig handmatig in te stellen
filmpjes met geluid of apart geluid opnemen kan ook, zo lang als je geheugen toe laat.... (bij mij is dat 1gb, goed voor een filmpje van ruim anderhalf uur
ik heb er een goede accu bij maar in noodgevallen slikt ie ook gewone penlite batterijen, erg handig!
de behuizing is van stevig kunstof maar ik heb er een bijpassend leren hoesje omheen (zat in het accessoire pakket)
omdat het een uit de V-serie is, heeftie een Carl Zeiss lens, i.t.t. de A-serie, mocht je dus een Samsung willen dan weet je nu waarom die uit de A-serie zo goedkoop zijn
Het is mijn tweede camera alweer, de eerst van een Mustek, een of ander vaag onbekend merk, tweedehands gekocht en hij was al binnen een jaar stuk.... geen rommel kopen dus.....!
voor de bovenstaande camera was ik zo'n 350 euro kwijt en een vriend van mij dacht dat dat wel goedkoper kon, bij de Aldi kocht hij voor iets meer dan de helft van dat bedrag een camera van het merk Medion.... hij heeft daar nu natuurlijk erg veel spijt van en zijn camera is al meerdere keren voor garantie opgestuurd en nu gaat hij zijn geld terugeisen.... zelfs garantie is dus geen voorwaarde dat je iets goeds koopt, want je wilt liever geen aanspraak op de garantie maken
succes met je zoektocht naar een mooie digicam
davidjoost
-
Oosthoek
- Donateur

-
robertw
-
EefNauta
- Geregistreerd lid
Digitale camera
Ik heb zelf goeie ervaringen met de Minolta Dimage 7i met firmware upgrade. Maar ik ben nog beter te spreken over de Canon EOS 20D (echte SLR camera) waar ik nu mee werk. En als we nu toch bezig zijn, volg dan een paar cursussen, bijvoorbeeld bij SKVR in Rotterdam, zoals:
Digitale fotografie
Vervolg cusus digitale fotografie (zoveel als er docenten zijn)
Gevorderden digitale fotografie
Reis fotografie
Journalistieke en documentaire fotografie
Beeldbewerking met Adobe Photoshop
ten eerste gebruik je je apparatuur veel vaker i.v.m. de opdrachten die je moet maken
ten tweede leer je je apparatuur beter kennen en beheersen
ten derde ga je betere foto's maken
Digitale fotografie
Vervolg cusus digitale fotografie (zoveel als er docenten zijn)
Gevorderden digitale fotografie
Reis fotografie
Journalistieke en documentaire fotografie
Beeldbewerking met Adobe Photoshop
ten eerste gebruik je je apparatuur veel vaker i.v.m. de opdrachten die je moet maken
ten tweede leer je je apparatuur beter kennen en beheersen
ten derde ga je betere foto's maken