Een belastingvrije Audi verkopen doe je zo! (via autoblog)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
900Caab
Geregistreerd lid

Een belastingvrije Audi verkopen doe je zo! (via autoblog)

Bericht door 900Caab » wo 09 nov, 2011 13:10

http://link.marktplaats.nl/499837821
Beschrijving van adverteerder
AUDI 80 Diesel. Vrij van Motorrijtuigenbelasting.Bouwjaar aug. 1986.Duitse papieren. Geen onderhoudsboekjes. Garantietermijn is helaas net verstreken.5 versnellingsbak, centrale vergrendeling, getint glas, Pullmann bekleding. Revisiemotor. Heeft sindsdien 190000 kilometer afgelegd.
Ik heb de auto over een afstand van 650 kilometer rijdend vervoerd.Wat een waardeloos ding. Ik zou zo,n auto nooit willen hebben. Daarom doe ik hem ook weer weg.Geen bijgeluiden, windgeruis of gerammel van welke aard dan ook.Hij verbruikt in de de eerste plaats bijna niets. Niet meer dan 5 liter Diesel op 100 kilometer.Je komt op deze manier gewoon niet van je geld af. En dat is wel de bedoeling, want binnen een maand is een Euro nog anderhalve Zloty waard.Daarom wil ik ook heel veel geld voor deze auto hebben, om er in elk geval zeker van te kunnen zijn dat ik van de opbrengst binnen zes weken nog een rookworst kan aanschaffen.Als je je aan de nederlandse snelheidsnormen wenst te houden hoef je volgens mij maar eens per jaar te tanken, mits je niet al te veel rijd.Er mankeert technisch helemaal niets aan. Gewoon extreem saai. Er gebeurt onderweg eenvoudigweg niets.Met een constante snelheid van 140 kilometer per uur over de autobahn zonder een enkele misslag van de motor is nou niet direct een opwindende rit te noemen.De motor snort eindeloos, eindeloos, eindeloos, en is nog akelig stil ook........De originele Gamma radio braakt onafgebroken oude en nieuwe nummers uit op een werkelijk uniek kwaliteitsniveau. Het is een spraakgestuurd exemplaar, maar reageert slechts op het stemgeluid van Rijk de Gooyer. U begrijpt het al.... In de moderne elctronicaketens is deze radio voorlopig nog niet te koop. Kan ook nog wel even duren.De stoelen voelen aan als uw driezits eiken-met-dure-stof-bank. Heerlijk, maar saaiheid troef.Naast de stof van de stoelen en de achterbank is er genoeg andere stof voorhanden, voornamelijk op de bodem, de hoedenplank, de kofferruimte en de rest van het interieur. Aan de buitenkant zitten gebruikssporen, maar dan ongeveer 300 keer zo groot als normale sporen.Ik zou ze onder de verzamelnaam roest willen samenvatten. Het gaat niet om "durchrostungen", zoals de Fransen zeggen. Aan de bodem en drempels al helemaal niet.Linksachter de restanten van een slecht gerepareerde achterschade. Als je voor de auto staat met de neus naar de neus van de auto bevindt deze schade zich opmerkelijk genoeg rechtsachter. Het meeste werk zit dus aan de achterkant. Daarvan heb ik geen foto's bijgevoegd, want dan komt er niemand kijken. Rechtervoorscherm gekneust tijdens een klein misverstandje met de buurman. In de kofferruimte ligt een onberispelijk exemplaar in dezelfde kleur.De vier winterbanden hebben een ronde vorm en zijn zwart van kleur. Zie je wel vaker. Profiel genoeg. Kortom, een geweldige vriend die schreeuwt om een beetje aandacht. Gaat daarna nog eindeloos lang mee.Mij te lang, helaas. Ik ben enorm gesteld op snel veranderende omstandigheden.Wilt u er niet in rijden, doe er dan kippen, konijnen, of ander kleinvee in.In dat geval raad ik u aan het glas te vervangen door gaas. Bieden mag, maar wachten op een reactie mijnerzijds kan even duren. Of langer.Geblokkeerde telefoonnummers neem ik niet aan.Gewoon blijven proberen.
O ja, niet eerder dan maandag te bekijken. Vandaag en morgen volg ik alvast de koersen van rookworst op de internationale beursvloeren.

900Caab
Geregistreerd lid

Re: Een belastingvrije Audi verkopen doe je zo!

Bericht door 900Caab » wo 09 nov, 2011 13:11

De vier winterbanden hebben een ronde vorm en zijn zwart van kleur. Zie je wel vaker. Profiel genoeg
Werkelijk geniaal :D

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Een belastingvrije Audi verkopen doe je zo! (via autoblo

Bericht door millerman » wo 09 nov, 2011 13:44

Het gaat niet om "durchrostungen", zoals de Fransen zeggen.
Erg mooi :D

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 09 nov, 2011 14:42

Waarschijnlijk een van de eerlijkste autoadvertenties op marktplaats :lol:
Wordt trouwens nog aardig geboden op dat oude beestje, zo zie je eerlijkheid duurt het langst.

jjager
Geregistreerd lid

Bericht door jjager » wo 09 nov, 2011 15:28

Enige tijd terug kreeg iemand uit Utrecht landelijke bekendheid met deze advertentietekst voor een Peugeot 504 op Marktplaats:

"Hallo, geloof me, zoiets lelijks als deze Peugeot heb je nog nooit gezien! Nochtans is zoiets "tres a la mode" de laatste tijd. Een echte nekkentrekker dus. Het voertuigje heeft mij jarenlang tot aan de einder gevoerd, en verder... Ik ben er onlangs nog met veel plezier mee naar Frankrijk geraasd. Ik heb er in de loop der jaren veel vernuft, tijd, geld en know-how in gestoken, maar de laatste 2 jaar niet meer. Alleen een gloednwe benzinepomp, wat bougies, etc, en de starter is recent gerenoveerd. Het mechaniek is redelijk goed, er zit een 505 gr aandrijflijn onder: 5-bak, 100pk carburatie-motor met electronische ontsteking, en heel bijzonder: een speciaal, orig. Peugeot koppelingshuis waardoor de hydraulische koppelingsbediening behouden kon blijven. De motor slaat altijd binnen 1 seconde aan, als een jonge hond, bij bittere koude, alsook bij gruwelijke hitte, ook op lpg. Het is eigenlijk gewoon een moordkar. De carrosserie is tamelijk tot redelijk verrot, maar apk- waardig, het kan zat beroerder. Het plaatwerk is door DE ELEMENTEN flink te grazen genomen, en 't zit onder de korstmossen, puur natuur, ik draai er niet omheen. Het interieur is gewoonweg waardeloos, zeg maar gerust: grondig uitgewoond. Bovendien heeft mijn exvriendin ooit een hap uit de lv deurplaat genomen. Toch zitten de stoelen nog goed. Wie nu denkt dat hij er voor een appeltaart en een fles rotwijn de 5bak mag er onderuit komen schroeven, heeft het mis, ik wil er graag 1250 voor vangen..."

Volgens GeenStijl konden de 'IVA-patsertjes met C&A pak' hier nog een puntje aan zuigen... Foto's zijn helaas niet meer te vinden. Auto is inmiddels verkocht :wink:

Joost

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 09 nov, 2011 15:57

Is wel een soort nieuwe advertentie stijl, gewoon eerlijk vertellen waar het op staat.
Dat schijnt het erg goed te doen.
Mensen zijn leugenachtige advertenties gewoon zat en die vallen ook niet meer genoeg op :wink:
Kijk je hebt ook kopers die zich ergens over willen ontfermen, die juist wanneer iemand ergens hopeloos van wordt nieuwe kansen zien.
Feitelijk een soort Victor Muller types, maar daar schuilen dus ook gevaren in, het is niet uitgesloten dat je er flink je broek aan brand.
Als je er geen verstand van hebt kunt je er dan beter vanaf blijven ;-(+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 09 nov, 2011 18:19

Die Peug herinner ik me idd nog. Was een of andere zigeuner die er ook nog bijzette dat hij geen dagjesmensen wilde om zijn kamp te bewonderen ofzo, dan moest men maar naar de Efteling gaan :lol: Evenals een Scirocco verkoper die alle onzin biedingen zo zat was dat hij de mailtjes incl. scherpzinnige antwoorden op marktplaats in de advertentie knalde. Ik heb 'm nog ergens opgeslagen toen :lol: Eerst vond ik het triest en geen stijl, maar hoe verder ik las hoe harder ik moest lachen :lol:

Persoonlijk kan ik dit soort advertenties wel waarderen. Dat positieve van "goede auto meneertje" is ook niet alles. Wordt inmiddels een beetje moe van al die handelaren (ook particulieren trouwens) op marktplaats e.d. auto's met 350.000 km aanbieden voor 950 euro en erbij zetten dat hij in nieuwstaat verkeert. Dat kan gewoon niet en dat hoef ook niet, maar als ik trek heb in gebakken lucht gooi ik zelf wel wat in de koekepan. Nog een irritante vind ik bij een compleet wrak "paar uurtjes werk voor de handige klusser" en dan een veel te hoge prijs. Komt vooral voor in de geroemde categorie belastingvrije auto's. En dan mag er natuurlijk ook vanalles aan mankeren (wat bij een '87-er of later onacceptabel zou zijn) want als een auto belastingvrij is dan maakt het allemaal niet meer uit :-P+

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » wo 09 nov, 2011 21:44

Sapphire schreef:.....
Evenals een Scirocco verkoper die alle onzin biedingen zo zat was dat hij de mailtjes incl. scherpzinnige antwoorden op marktplaats in de advertentie knalde. Ik heb 'm nog ergens opgeslagen toen :lol: ....
.....
Als je die kan vinden, graag hier plaatsen. Ik lig helemaal dubbel van de advertenties van de Audi en de Peug. Fantastisch!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 09 nov, 2011 22:12

Stond ooit ook hier gepost... ik meen door guusArrow maar mijn geheugen wordt wat minder, ik word oud denk ik :lol:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 09 nov, 2011 22:15

daarvoor is hulp ouwe :wink:
viewtopic.php?f=9&t=73829&p=863897&hili ... co#p863897" onclick="window.open(this.href);return false;

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » do 10 nov, 2011 1:00

Hahaha, nice.... :lol:
(bedankt voor het linkje :wink: )

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 10 nov, 2011 1:41

Die inderdaad... al was de oorspronkelijke advertentie nog veel langer en grappiger... maar ik kan 'm nergens meer vinden. Jammer.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » zo 13 nov, 2011 19:27

En niet meer te koop.
Helaas niet meer te koop. Ik heb de auto cadeau gedaan aan de afdeling zeeverkenners van de padvinders, scoutinggroep Apeldoorn. Dank voor alle belangstelling.

Plaats reactie