Omdat op dit forum enorm veel auto kennis aanwezig is, wil ik zo brutaal zijn de het volgende hier neer te leggen:
Het volgende: Ik ben de trotse eigenaar van een saab 90. niet de mooiste meer, maar doet wat ie moet doen, en omdat ik helemaal niet veel kilometers maak is dit mijn enige auto.
Maar dit gaat veranderen(ander werk ed) er zit nu minimaal 20000 km/jaar aan te komen, dus leek het me verstandig om eens opzoek te gaan naar een andere (eventueel extra)auto. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een diesel, omdat de kilometers eerder meer als minder worden. Als ik trouw blijf aan Saab (helemaal geen verkeerde optie) dan kom ik uit bij een 9-3. Maar los van dat het een best zware auto is, heb ik met mijn krappe budget (+/- 1000 euro) niet veel keus volgens mij. optisch hoeft het van mij geen pronkstuk te zijn.
heeft iemand van jullie tips/ideeën over wat een geschikt 4 wielertje voor mij zou kunnen zijn?
Sander
wat vinden jullie?
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Re: wat vinden jullie?
Het zal lastig worden om voor 1000 euro een diesel aan te schaffen. Ik zou eerder voor een late 900NG of vroege 9-3 gaan met lpg. Een i-tje op gas is erg degelijk en met lage onderhoudslasten.
-
sjak
- Geregistreerd lid
Voor 1000,- kun je ook makkelijk gas leggen in je 90. Als die nieuwe baan een beetje loont kan je tzt echt wel op zoek naar wat anders, mocht de behoefte ontstaan.
Met een budget van 1000,- heb je grote kans dat je andermans ellende overneemt in de vorm van een opgepoetste puinbak.
Met een budget van 1000,- heb je grote kans dat je andermans ellende overneemt in de vorm van een opgepoetste puinbak.
-
sander84
- Geregistreerd lid
Dat risico van een opgepoetste puinbak, tja daar zit wat in. Gas in mijn 90 is ook een optie, Volgens mij is ie origineel al met deze optie geleverd, alleen nooit gebruikt (zit geen tank in, maar wel 3 standen knopje in dash, en afdekplaatje waar de vul nippel kan zitten) Of is dat zo bij alle 90-ers? Maar t punt is dat er meer aan zit te komen, wat laswerk ed. Als de 90 een gastank krijgt moet ie ook een paar jaar verder kunnen en zal ie helemaal aangepakt moeten worden. Ik heb zelf niet de tijd/ruimte om dit te doen.(helaas) vandaar dat ik dacht misschien een (kleiner) dieseltje oid. Maar ik zal ook eens goed rondkijken naar een 900/9-3 op gas!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de eerste 9-3's met diesel zijn ook al voor minder dan 1000,- op marktplaats te vinden