Auto's en Server issues...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
DDJ
Geregistreerd lid

Auto's en Server issues...

Bericht door DDJ » zo 04 sep, 2011 10:50

De één heeft niets met de ander te maken? Echt wel!

For short: Ik importeer Champagne met een auto (een Saab in mijn geval) maar ik kan alleen importeren als ik ook daadwerkelijk iets verkoop. Verkopen doe ik voornamelijk via netwerken en online shops. Die shops draaien op een virtual private server met Virtuozzo Parallels Power Panel 10.2.0 en Plesk Control Panel. Die server heeft weer heel veel zaken geinstalleerd staan waaronder sinds gisteren php 5.3.x

Die update heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer kan inloggen op Plesk Powerpanel en dat mijn sites uit de lucht zijn wegens database error. In Virtuozzo Power Panel ga ik naar system services en daar staat msqld als gestopt. Helaas kan ik hem niet starten, dat accepteert hij niet.

Afgelopen vrijdag is mijn turbo ontploft en moet ik een vervangende kopen. Daar heb ik geld voor nodig en dus moet de Champagne verkocht worden. Daarvoor moeten de websites weer in de lucht.

Iemand verstand van Parallels Power Panel etc?

(mooi verhaal hè om een issue met een server gelegitimeerd op deze site te krijgen :lol: )

TIPO4
Geregistreerd lid

Re: Auto's en Server issues...

Bericht door TIPO4 » zo 04 sep, 2011 13:20

Aaaah zo'n buitenkans om de computer nerd uit te hangen laat ik me niet ontgaan! Ben weliswaar eerder een database boer maar hier een oprechte poging:

Als je die msqld service bekijkt via de eigenschappen van die service(via windows services), onder welk account zou de windowservice dan gestart moeten worden? Lokal system of een specifieke gebruiker?

In het eerste geval is het probleem dan vaak dat de service, door bijvoorbeeld die update, weliswaar is afgeschakeld maar nog ergens 'hangt' in dat proces wegens afhankelijkheden van andere services. In dat geval zou ik de server proberen te herstarten, mits dat uiteraard geen andere essentiele onderdelen de nek omdraait. Lijkt me echter met zo'n virtueel dingetje niet zo spannend.

In het tweede geval zou je eens kunnen proberen of het opnieuw invoeren van het wachtwoord van het specifieke account waarmee de service wordt uitgevoerd de zaak weer kan laten draaien. Hou er ook rekening mee dat een service die eenmaal is gestart vaak nog wel blijft draaien als het gebruikte account een ander wachtwoord krijgt maar dan niet meer wil herstarten omdat dan blijkt dat het bij de service opgelagen wachtwoord inmiddels verouderd is. Dan alsnog ook daar het goede wachtwoord invullen kan het probleem dan verhelpen.

Snel dan even weer off topic om een defnitieve ban voor te zijn:
Gelukkig is sinds gisteren mijn 9000 daily driver weer terug na waterpomp transplantatie en staat weer Harteveld getrouw te glimmen voor de deur :wow:

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 04 sep, 2011 13:38

Nice! Weer lekker gekoeld dus :D .

Inmiddels draaien de websites weer maar kan ik Plesk Control Panel nog niet in. De techneuten van de hostingpartij zijn het aan te oplossen. Ben benieuwd want ik wilde vandaag eigenlijk een nieuwe webshop cms testen.

Bedankt voor je poging maar inderdaad... het blijft Chinees voor mij :lol:

Ik zeg, slotje en deleten dit topic.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » zo 04 sep, 2011 16:38

je had dit net zo goed in Arabisch kunnen schrijven, dat spreek ik ook niet :-P+

Plaats reactie