van 3 gangenmenu naar knackebrod

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
sjak
Geregistreerd lid

Re: van 3 gangenmenu naar knackebrod

Bericht door sjak » ma 25 jul, 2011 16:34

Daarnaast is de kwaliteit van Nederlandse horeca vaak bedroevend, zeker gezien de prijs die er wordt gevraagd. Laten we wel wezen, voor 10 euro heb je in de steden amper nog een standaard pizza of snackschotel, niet eens echt eten. Ik vind het niet erg om dieper in de beurs te tasten voor een diner buitenshuis, maar dan verwacht ik toch wel een bepaald niveau.

Als je echt wilt lachen moet je eens diep in Roemenie of Servie of zo gaan eten. In Roemeens Moldavie een keer 2 pizza's, 2 desserts, 2 flessen bier en 1 fris voor ca 7.50 gehad, en afgelopen vakantie ergens bij een klooster in de Maramures volledige lunchmaaltijd voor omgerekend 2.10 incl drankje (dit vonden mn Roemeense vrienden ook bespottelijk goedkoop :lol: )

Wat betreft Scandinavie: vorig jaar in Finland vond ik de horecaprijzen qua eten wat hoger dan NL, maar het eten vele malen beter, en de tenten zijn echt superschoon. Eten in de supermarkt is ook duurder dan in NL, vooral verse groente. Drank is fors duurder. Mijn favoriet: rendiercarpaccio :P

odin1899
Donateur
Donateur

Re: van 3 gangenmenu naar knackebrod

Bericht door odin1899 » ma 25 jul, 2011 18:41

Hé bah, Hooghoudt.

Noorwegen is onbetaalbaar wat betreft eten in restaurants. Een paar keer op vakantie is nog wel te doen, maar de lol gaat er snel vanaf. Zeker als je ook nog wat alcoholisch bij de maaltijd wilt gebruiken. Prijzen voor vlees en groente (en alcohol natuurlijk ook, boven de ~2,5% is het alleen bij de staatsmonopoliewinkel te krijgen) in de supermarkt zijn overigens ook om te huilen. En de kwaliteit van de spullen is ook nog eens waardeloos.

Maar de natuur is wel heel erg mooi ;-).

Plaats reactie