Als je echt wilt lachen moet je eens diep in Roemenie of Servie of zo gaan eten. In Roemeens Moldavie een keer 2 pizza's, 2 desserts, 2 flessen bier en 1 fris voor ca 7.50 gehad, en afgelopen vakantie ergens bij een klooster in de Maramures volledige lunchmaaltijd voor omgerekend 2.10 incl drankje (dit vonden mn Roemeense vrienden ook bespottelijk goedkoop
Wat betreft Scandinavie: vorig jaar in Finland vond ik de horecaprijzen qua eten wat hoger dan NL, maar het eten vele malen beter, en de tenten zijn echt superschoon. Eten in de supermarkt is ook duurder dan in NL, vooral verse groente. Drank is fors duurder. Mijn favoriet: rendiercarpaccio
