MP3-speler voor in klassieker

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
sjak
Geregistreerd lid

MP3-speler voor in klassieker

Bericht door sjak » za 28 mei, 2011 23:07

Ik ga binnenkort een lange rit maken met een kameraad zn oldtimer (bedoeling is op en neer naar Gibraltar). Het is dan uiteraard prettig om wat muziek voor onderweg te hebben.

Er zit een FM/cassettespeler in dat ding, en die blijft er ook in. Nu is het mogelijk om via een transmitter of modulator bv een MP3-speler af te spelen, en dat gedeelte lukt ook.

Alleen valt het nog niet helemaal mee, om een fatsoenlijk werkende MP3-speler te vinden. Kennelijk is het extreem moeilijk om bv tracks in de juiste volgorde weer te geven / af te spelen, en mapweergave hebben de meesten niet. Heb nu al een 4-tal dingen geprobeerd, en is allemaal rotzooi (ook het merkspul...)

Iemand tips? Of kan ik beter een tas vol cassettes meenemen?

Afbeelding

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: MP3-speler voor in klassieker

Bericht door kql » za 28 mei, 2011 23:32

Sandisk sansa's, met http://www.rockbox.org/ erop doen probleemloos mapnavigatie.
(wel even kijken welke type door rockbox ondersteund wordt)

(overigens, die fm transmitter zou ik wel eerst testen ... wilen wel eens ruisen.)
extern versterkertje met een paar boxen eraan is mischien ook nog een idee, google eens op 'kratradio')

/koen

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » za 28 mei, 2011 23:36

Ik ben fan van de Sansa Clip. Klein, fijn en niet duur om te vervangen als ik er weer eens 1 in de plee donder of verlies.

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » za 28 mei, 2011 23:44

Kijk, dat zijn richtingen die ik nog niet verkend had.

Kan daar ook gewoon een SD-kaartje of USB-stickie aan met de muziek erop?

@ Koen: beetje ruis is niet zo heel erg, met dak dicht ruist de auto zelf aardig, en met dak open ruist mn haar in de wind :lol:

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » za 28 mei, 2011 23:57

In mijn sansa's (260 en 280) kunnen micro-sd kaartjes.

/koen

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » zo 29 mei, 2011 0:35

In de nieuwere Clip+ 'en gaan ook micro SD kaartjes.

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » zo 29 mei, 2011 1:08

Wordt steeds interessanter :) Ook eens rondgeneusd, echt duur zijn ze niet.

En je hebt geen aparte software erbij nodig om de muziek erop te zetten, gewoon inpluggen, bestandjes slepen en klaar? Bv bij die appel-dingen kan dat niet, dan moet je eerst itunes installeren, en dat vereist weer een pc met die windows-onzin erop...

Voor voeding onderweg, kan er een 12V-adapter op?

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » zo 29 mei, 2011 1:14

Ik gebruik simpelweg zo'n soort dingetje, werkt prima.
Afbeelding

Inderdaad, ze registreren zich als een standaard USB Mass Storage Device waar zo'n beetje elke OS mee overweg kan. Alleen nu ik er over na denk sorteert de Clip wel op MP3 ID3 tags volgens mij. Zal eens kijken of er ook een folderstructuur browse optie in zit. Apple rommel hou ik mij verre van, alhoewel, van't werk een IPad. Werd pas bruikbaar na een jailbreak en een IFunbox installatie op de PC.

Ohja, de Clip ondersteund ook Ogg Vorbis. Dat was voor mij een van de hoofdredenen om die eens te proberen. Ook FLAC is ondersteund dacht ik.

-edit-
Check, zit ook een filebrowser in.

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » zo 29 mei, 2011 23:18

O het wordt gepresenteerd op de site van appel alsof je alleen via itunes muziek op die apparaatjes zou kunnen zetten, en itunes vereist windows of mac-os om te installeren? Maar je kan dus zo bestanden slepen in zon ipod alsof het een usb-drive is, dus zonder poespas met onzin-software erbij?

Ik heb er zelf totaal geen verstand van, van dit soort gadgets, en ben nu voorzichtig na een aantal miskopen die gewoon niet goed werken. Van een plingpongtong-ding van 7 dollar kan ik dat wel hebben, maar niet van merk-spul waar ze net wat meer dan een symoblisch bedrag voor vragen (hoewel het net zo goed made-in-china is)

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » ma 30 mei, 2011 0:30

sjak schreef:O het wordt gepresenteerd op de site van appel alsof je alleen via itunes muziek op die apparaatjes zou kunnen zetten, en itunes vereist windows of mac-os om te installeren? Maar je kan dus zo bestanden slepen in zon ipod alsof het een usb-drive is, dus zonder poespas met onzin-software erbij?

Ik heb er zelf totaal geen verstand van, van dit soort gadgets, en ben nu voorzichtig na een aantal miskopen die gewoon niet goed werken. Van een plingpongtong-ding van 7 dollar kan ik dat wel hebben, maar niet van merk-spul waar ze net wat meer dan een symoblisch bedrag voor vragen (hoewel het net zo goed made-in-china is)
Klopt, kan alleen via iTunes (draait ook gewoon op Windows) en volgens mij ook maar via één pc als ik het gedoe met de iPod van mijn broertje goed kan herinneren. Ik vond het verschrikkelijk onhandig en heel beperkend. Ik ben erg te spreken over mijn Sony Walkman MP3-speler, die heeft ook een map/folder-optie in de manier van afspelen (had de iPod niet). Goedkope MP3-spelers kunnen ook prima zijn, anderen zijn compleet bagger. Daar moet je een beetje geluk mee hebben :) Wat ik altijd doe uit voorzorg als het geen album is, is mijn gecompileerde afspeellijst nummeren voordat ik ze overzet (01 - naam nummer, 02 - naam nummer). Tot nu toe werkt dat wel bij elke speler.

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » ma 30 mei, 2011 0:38

Drevar schreef:Klopt, kan alleen via iTunes (draait ook gewoon op Windows)
Ik heb geen windows-systemen, ben er wel achter dat er omheen te werken is, maar dat vereist een klein beetje gesleutel, en de sleuteltijd besteed ik momenteel liever aan de wagens (heb nu 5 patienten met problemen in de schuur staan :| )
Drevar schreef:Ik ben erg te spreken over mijn Sony Walkman MP3-speler, die heeft ook een map/folder-optie in de manier van afspelen
Kij dat is een goeie tip!! Die had ik nog niet bekeken!

Plaats reactie