ik rijd lekker saab, ook zonder bijtelling , en geen wegenbelasting maar vliegtax
Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Was ook wel te verwachten, is leuk wanneer er zoveel mensen willen maar het mag geen reet kosten, typisch nederlands
ik rijd lekker saab, ook zonder bijtelling , en geen wegenbelasting maar vliegtax
ik rijd lekker saab, ook zonder bijtelling , en geen wegenbelasting maar vliegtax
-
verde900
- Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
het plan was aanvankelijk dat iedereen vanaf 2103 geen mrb meer zou gaan betalen, nu gaat (vrijwel) iedereen het wel betalen daar de roadpricing geen doorgang vindt.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
zelf ben ik van mening dat de wegen belasting voor alle auto´s wel kan verdwijnen en wat bij de benzine,lpg en diesel op en dan doen we allemaal aan rekening rijden!
maar zoiets is natuurlijk weer te simpel en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
maar zoiets is natuurlijk weer te simpel en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
-
verde900
- Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
[]
Dan zullen mensen die dicht bij een grens wonen in een buitenland gaan tanken, dat zou een soort ongelijkheid geven.
De brandstofprijzen in heel europa gelijktrekken zou dan wel opschieten
Dan zullen mensen die dicht bij een grens wonen in een buitenland gaan tanken, dat zou een soort ongelijkheid geven.
De brandstofprijzen in heel europa gelijktrekken zou dan wel opschieten
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Doe ik toch al,voordeliger, net zo goed en lekker Jan-Kees de Jager pestenverde900 schreef:Dan zullen mensen die dicht bij een grens wonen in een buitenland gaan tanken
-
verde900
- Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
jij pest Jan Kees niet hoor, komt hij geld tekort weet hij je zeker te vinden met b.v. de btw naar 22%, hogere provinciale opcenten en ga nog maar even door
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al) 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Ze gaan ook gewoon die road-pricing weer op de agenda zetten, formule de gebruiker betaald. Dat is uiteraard veel logischer dan wegenbelasting betalen ongeacht het gebruik en allerlei vrijgestelde varianten die feitelijk nergens op slaan.
Het is ook nog de vraag of dit kabinet er in 2013 nog is, dus al die belastingplannen, pas interessant als ze door de 2e en 1e kamer zijn, de rest zijn wat luchtballonnen die nog kunnen worden lekgeschoten.
Het is ook nog de vraag of dit kabinet er in 2013 nog is, dus al die belastingplannen, pas interessant als ze door de 2e en 1e kamer zijn, de rest zijn wat luchtballonnen die nog kunnen worden lekgeschoten.
-
verde900
- Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Uit alle contributie die JK zoal heft wordt de vereniging "Nederland" in stand gehouden, maak je door principieel niet bij willen te dragen ook principieel geen gebruik van de faciliteiten die deze vereniging je zoal biedt?edwardk schreef:Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al)
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
In Duitsland wordt een deel van de wegenbelasting via de brandstofprijzen geincasseerd, handig en de benzine is er toch nog wat goedkoper. Daarnaast hebben ze een slim systeem om de vrachtwagen mee te laten betalen. Dat moesten ze in Nederland ook eens invoeren, die vrachtwagens rijden hier bijna voor nop alle wegen aan gort.edwardk schreef:Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al)
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
vrachtwagens rijden niet voor nop over de snelwegen daar wordt voor betaald door middel van een euro vignet
dat euro vignet is er voor gebruik van de snelwegen boven op de normale wegenbelasting
het duitse mout systeem zorgt ervoor dat sommige lokale wegen letterlijk verstoppen door de vrachtwagens
dat euro vignet is er voor gebruik van de snelwegen boven op de normale wegenbelasting
het duitse mout systeem zorgt ervoor dat sommige lokale wegen letterlijk verstoppen door de vrachtwagens
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
[]
ach laat de lekker dubbel opgevouwen plat achter het stuur in hun hondenhokje proberen 1 op 20 te halen
ach laat de lekker dubbel opgevouwen plat achter het stuur in hun hondenhokje proberen 1 op 20 te halen
-
op
- Donateur (4x)

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
willeme 1 schreef:eerlijk gezegt had ik er de schurft aan om voor henk en ingrit in hun belastingvrije auto te betalen
-
N2024
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Hé zo dacht ik er ook over, de vervuiler betaalt!tanisha schreef:zelf ben ik van mening dat de wegen belasting voor alle auto´s wel kan verdwijnen en wat bij de benzine,lpg en diesel op en dan doen we allemaal aan rekening rijden!
maar zoiets is natuurlijk weer te simpel en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto
Ja dat is zeker een goed plan, alleen zoiets moet wel Europees worden aangepakt. Dus Den Haag kan beter gaan lobbyen in Brussel...