Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door edwardk » wo 25 mei, 2011 21:14

Was ook wel te verwachten, is leuk wanneer er zoveel mensen willen maar het mag geen reet kosten, typisch nederlands

ik rijd lekker saab, ook zonder bijtelling , en geen wegenbelasting maar vliegtax :wink:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door verde900 » wo 25 mei, 2011 21:18

het plan was aanvankelijk dat iedereen vanaf 2103 geen mrb meer zou gaan betalen, nu gaat (vrijwel) iedereen het wel betalen daar de roadpricing geen doorgang vindt.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door tanisha » wo 25 mei, 2011 21:21

zelf ben ik van mening dat de wegen belasting voor alle auto´s wel kan verdwijnen en wat bij de benzine,lpg en diesel op en dan doen we allemaal aan rekening rijden!

maar zoiets is natuurlijk weer te simpel en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door verde900 » wo 25 mei, 2011 21:32

[]

Dan zullen mensen die dicht bij een grens wonen in een buitenland gaan tanken, dat zou een soort ongelijkheid geven.
De brandstofprijzen in heel europa gelijktrekken zou dan wel opschieten

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door edwardk » wo 25 mei, 2011 21:37

verde900 schreef:Dan zullen mensen die dicht bij een grens wonen in een buitenland gaan tanken
Doe ik toch al,voordeliger, net zo goed en lekker Jan-Kees de Jager pesten :mrgreen:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door verde900 » wo 25 mei, 2011 21:41

jij pest Jan Kees niet hoor, komt hij geld tekort weet hij je zeker te vinden met b.v. de btw naar 22%, hogere provinciale opcenten en ga nog maar even door

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door edwardk » wo 25 mei, 2011 21:45

Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al) :wink:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door carlsson » wo 25 mei, 2011 21:49

Ze gaan ook gewoon die road-pricing weer op de agenda zetten, formule de gebruiker betaald. Dat is uiteraard veel logischer dan wegenbelasting betalen ongeacht het gebruik en allerlei vrijgestelde varianten die feitelijk nergens op slaan.
Het is ook nog de vraag of dit kabinet er in 2013 nog is, dus al die belastingplannen, pas interessant als ze door de 2e en 1e kamer zijn, de rest zijn wat luchtballonnen die nog kunnen worden lekgeschoten.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door verde900 » wo 25 mei, 2011 21:52

edwardk schreef:Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al) :wink:
Uit alle contributie die JK zoal heft wordt de vereniging "Nederland" in stand gehouden, maak je door principieel niet bij willen te dragen ook principieel geen gebruik van de faciliteiten die deze vereniging je zoal biedt?

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door carlsson » wo 25 mei, 2011 21:54

edwardk schreef:Dan gaan we toch gewoon bezuinigen, lekker oppotten dat geld en boodschappen doen in het buitenland (doe ik overigens nu ook af en toe al) :wink:
In Duitsland wordt een deel van de wegenbelasting via de brandstofprijzen geincasseerd, handig en de benzine is er toch nog wat goedkoper. Daarnaast hebben ze een slim systeem om de vrachtwagen mee te laten betalen. Dat moesten ze in Nederland ook eens invoeren, die vrachtwagens rijden hier bijna voor nop alle wegen aan gort.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door tanisha » wo 25 mei, 2011 22:31

vrachtwagens rijden niet voor nop over de snelwegen daar wordt voor betaald door middel van een euro vignet

dat euro vignet is er voor gebruik van de snelwegen boven op de normale wegenbelasting

het duitse mout systeem zorgt ervoor dat sommige lokale wegen letterlijk verstoppen door de vrachtwagens

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door turbopilot » wo 25 mei, 2011 22:41

[]

ach laat de lekker dubbel opgevouwen plat achter het stuur in hun hondenhokje proberen 1 op 20 te halen :wow:

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door op » wo 25 mei, 2011 22:42

:withstupid:
willeme 1 schreef:eerlijk gezegt had ik er de schurft aan om voor henk en ingrit in hun belastingvrije auto te betalen

Gebruikersavatar
N2024
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door N2024 » wo 25 mei, 2011 22:57

tanisha schreef:zelf ben ik van mening dat de wegen belasting voor alle auto´s wel kan verdwijnen en wat bij de benzine,lpg en diesel op en dan doen we allemaal aan rekening rijden!

maar zoiets is natuurlijk weer te simpel en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
Hé zo dacht ik er ook over, de vervuiler betaalt!

Gebruikersavatar
De Flok
Geregistreerd lid

Re: Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

Bericht door De Flok » wo 25 mei, 2011 22:59

Ja dat is zeker een goed plan, alleen zoiets moet wel Europees worden aangepakt. Dus Den Haag kan beter gaan lobbyen in Brussel...

Plaats reactie