Advies stationwagon

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Texpert
Geregistreerd lid

Re: Advies stationwagon (V70?)

Bericht door Texpert » do 17 apr, 2014 18:37

Olle 2.1 schreef:Mijn vriendin heeft gisteren niet gereden en ze twijfelt daar nog over. Wat als ze dan nog alleen automaat rijdt en weer in een schakelbak moet stappen... Maar goed ze moet het maar proberen.
Die vrees had mijn toenmalige partner ook, maar die ene keer per jaar dat ze ineens een handgeschakelde auto moest rijden ging het na de tweede bocht als vanouds. Dus dat verleer je niet :wink:

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » do 17 apr, 2014 22:16

Met een beetje pech moet de mijne in de zomer het veld gaan ruimen. Géén donkerblauw met beige interieur, wel goed onderhouden, 195.000 km op de klok en net is nog een Aero ook....

Afbeelding

Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 17 apr, 2014 22:20

Prachtige combi met die 18" velgen hoor!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 17 apr, 2014 22:40

mennoherstel schreef:
Afbeelding
Olle 2.1 tijdens zijn eerste rit in de 9-5.
Wat een mooi dashboard is het toch! Een prachtige foto ook.

ik hed drie jaar een 9-5 sedan gehad, daarna bijna 5 jaar een estate, daarbij een half jaar een sedan, en nu alweer bijna een jaar een 2.3 sedan automaat G3.

Ik weet nu al dat de volgende een estate automaat wordt, een aero waarschijnlijk 8)

Een 9-5 estate is DE stationwagen als je het mij vraagt, en over 10 jaar net zo'n icoon als de 900 classic. Het is ook een prachtig ontworpen auto, zeker de eerste serie met de koplampwissertjes...

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 18 apr, 2014 10:15

Texpert schreef:Met een beetje pech moet de mijne in de zomer het veld gaan ruimen. Géén donkerblauw met beige interieur, wel goed onderhouden, 195.000 km op de klok en net is nog een Aero ook....

8<--- Foto's
Maar... Waarom dan?

Wat moet je dan gaan rijden, kan bijna alleen maar minder worden denk ik zo... :|

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 18 apr, 2014 10:29

op schreef: Een 9-5 estate is DE stationwagen als je het mij vraagt, en over 10 jaar net zo'n icoon als de 900 classic. Het is ook een prachtig ontworpen auto, zeker de eerste serie met de koplampwissertjes...
ik denk eerder de 9000 en 900ng achterna!

mennoherstel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door mennoherstel » vr 18 apr, 2014 11:56

Olle, waarschijnlijk hebben we mensen op een idee gebracht.
Deze lui wilde ook eens in een 9-5 Estate rijden

http://www.at5.nl/artikelen/125844/duo- ... muspark-in

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 18 apr, 2014 13:42

Ik rij zelf ook eerste serie... moet zeggen dat het allemaal erg mooi gemaakt is... dat vindt ik bij wat latere series allemaal wat minder worden :oops:

Toch zon haaienbek 8) Gaaf man!

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » vr 18 apr, 2014 14:16

mennoherstel schreef:Deze lui wilde ook eens in een 9-5 Estate rijden
Nou daar ben je mooi klaar mee als eigenaar. En ik dacht nog wel dat er een oersterke dubbele vergrendeling op zat??

mennoherstel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door mennoherstel » vr 18 apr, 2014 16:38

Je krijgt hem gewoon niet van z'n plek zonder sleutel, want: versnellingslot. De handbak in z'n achteruit en de automaat in de P stand. Ze zullen dus wel ingebroken hebben in het huis en de sleutel gevonden hebben ..... iets anders gaat haast niet.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » vr 18 apr, 2014 18:04

Texpert schreef:Met een beetje pech moet de mijne in de zomer het veld gaan ruimen. Géén donkerblauw met beige interieur, wel goed onderhouden, 195.000 km op de klok en net is nog een Aero ook....
Zo das jammer, was zo'n mooie verschijning in het dorp, wat ga je kopen??

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » vr 18 apr, 2014 23:04

Weet ik nog niet. Hoop ook niet dat de verkoop nodig is, maar ben er wel bang voor. Maar goed, laten we olle's topic niet gebruiken voor mijn ellende. Er is trouwens een fraaie Smoke Grey met beige interieur gespot in Duitsland, al gezien? :wink:

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » za 19 apr, 2014 9:59

Ach hier en daar een klein zijspoortje in mijn topic vind ik niet erg hoor.

Mooie grijze aero inderdaad. Ik kijk voorlopig nog wel in Nederland want hier is ook al een hoop te vinden :D

Groot beslispunt is nog steeds automaat vs handbak. Ik ben inmiddels wel om, in die zin dat ik beiden als optie zie.
Handbak = iets actiever rijden, eigenlijk leuker
Automaat = relaxed en comfortabel

Nu mijn vriendin nog. 10 mei gaan we in Lemmer proefrijden om dat uit te vinden.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » za 19 apr, 2014 10:53

Persoonlijk heb ik er spijt van dat ik een automaat heb... het is soms best fijn maar uiteindelijk is als je een wat snellere auto hebt zoals deze het ook wel erg leuk soms zelf even wat te schakelen :oops:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 19 apr, 2014 13:14

Bij de oudere bakken kun je 1-2-3 zelf selecteren, vanaf 2003 heb je de flippers. Even wennen en rekening houden met vertraging en het gaat prima!

Plaats reactie