[quote="Moppersmurf"]
-ons huidige juridische systeem legt zoveel nadruk op de rechten van het individu, en op privacy, dat justitie en politie soms noodgedwongen traag en ontijdig reageren.
-Wat weten we van moslimextremisme in ons land? Wie verstaat een preek in de moskee om de hoek?
-Het is ontzettend eenvoudig om in dit land aan illegale papieren en wapens te komen. Heb je een rijbewijs nodig? Voor 1000,- euris lever ik je er eentje, geen punt. De controle hierop stelt niks voor. Er heerst een cultuur van 'we willen geen politiestaat, we willen vrij zijn'. Die oubollige jaren '60 mentaliteit is een hindernis. Tranentrekkers als Ed van Thijn en Job Cohen maken hier de dienst uit. Met dat soort politici krijg je nooit grip op problemen.
Moppersmurf[/quote]
Mopper, ik smurf helemaal met je mee.
We hebben teveel wetten die daders/criminelen beschermen, en zo'n log juristisch apparaat dat het uitermate moeilijk is om er vat op te krijgen.
Het kan niet bestaan, dat we mensen de wetten/regels van hun Godsdienst (welke dat ook zij, christelijk, joods, islamitisch, maakt niet uit) boven de wet laten stellen, en wij vanaf de zijlijn toekijken.
Ik sta trouwens beslist niet achter het harde uitzettingsbeleid voor asielzoekers en vreemdelingen. Dat is een ander onderwerp in mijn optiek.
Vanavond hoorde ik tot mijn verbazing het volgende over taferelen in tenminste 2 nederlandse ziekenhuizen:
Er ligt iemand uit een niet-oer-nederlandse cultuur op de hartafdeling. Zijn familie, of tenminste een deel daarvan (meer dan 15 mensen tegelijk) komt met zijn allen elke dag langs om te bidden aan zijn bed, en brengen ook hun eigen keuken mee. Dat is toch niet normaal meer. Dan zijn we toch wel errrug tolerant.
De regels in een ziekenhuis zijn er toch voor iedereen. Als het een eenmalig event was, en misschien in het weekend, kon ik het nog begrijpen. Maar niet op de hartafdeling, en zeker niet dag-in-dag-uit.
Waarom legt het ziekenhuis die mensen niet uit dat dat niet kan?
Theo van Gogh RIP
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Theo van Gogh RIP
ik weet niet hoor - maar wat heeft Cohen dan zoal nagelaten?Er heerst een cultuur van 'we willen geen politiestaat, we willen vrij zijn'. Die oubollige jaren '60 mentaliteit is een hindernis. Tranentrekkers als Ed van Thijn en Job Cohen maken hier de dienst uit. Met dat soort politici krijg je nooit grip op problemen.
een ultra-rechts land als de VS heeft totaal geen grip op problemen.. er wordt geprobeerd dat af te wentelen op 'liberale' Lefties.. Democraten, maar zelfs onder een nog vrij rechtse Democraat als Clinton werd er geregeerd met een Republikeins Huis/Senaat.
"Met dat soort politici krijg je nooit grip op problemen. "... en wat blijkt: zowel de dominante Christelijke machtsfactor het CDA in NL en de ueber-christelijke Republikeinen staan meer wel dan niet in het centrum van de macht. datzelfde geldt in Nederland ook voor de VVD.
we komen met Nederland nergens als we de feiten niet erkennen. en dat is dat het CDA en VVD de dienst uitmaken in NL. dat het dus merkwaardig is dat Links wordt aangesproken op een dominant Christelijk-Conservatief beleid.
Het is altijd Links dat de schuldige is de laatste jaren.. overal...
het aardige is dat Steve-O zegt dat hij het harde asielbeleid niks vindt..dat mijn beste, is inderdaad een punt van de Linksen samen met de Liberalen. Onder dat o zo verderfelijke Paarse bewind.. dat dictatoriale, communistische bewind totstand gekomen....
(voor de mensen die mij niet geloven, nog voor de verkiezingen in 2002 daalden de asielzoekersaanvragen al drastisch) en zijn de uitzettingen gestegen.
-
op
- Donateur (4x)

Hoe lang ben jij eigenlijk al weg uit nederland?jelger schreef:[
ik weet niet hoor - maar wat heeft Cohen dan zoal nagelaten?
we komen met Nederland nergens als we de feiten niet erkennen. en dat is dat het CDA en VVD de dienst uitmaken in NL. dat het dus merkwaardig is dat Links wordt aangesproken op een dominant Christelijk-Conservatief beleid.
.
Het unieke van Paars I&II is nu juist dat er geen confessionele partij in de regering zat.
Inderdaad is het strenge asielbeleid waar balkenende I& II zo trots op zijn opgebouwd door paars en slechts afgerond door de opvolgers. Dat is wat Cohen die jarenlang de (toen) zeer onpopulaire portefeuille vreemdelingenzaken heeft gehad, onder andere heeft nagelaten.
Volgens mij heb je een beetje last van een verkiezings kater. sterkte daarmee. vier jaar is lang. bij ons duurt het gelukkig niet meer zó lang...
-
jelger
- Geregistreerd lid
een maand of 7...op schreef:Hoe lang ben jij eigenlijk al weg uit nederland?
jij vraagt het netjes, maar veel mensen "nemen aan" (op andere fora) een veel langere tijd en grijpen dat aan om mijn bijdrage te devalueren
ben ik mij uitermate van bewust...Het unieke van Paars I&II is nu juist dat er geen confessionele partij in de regering zat.
het rampzalige van een confessioneel kabinet is dan ook dat het bijzonder onderwijs dossier weer terug in de lade gaat..
dat neemt niet weg dat CDA en VVD vanaf 1980 vaker het pluchehebben gezien dan de PVDA, tevens, daar waar de PVDA was was ook het CDA of de VVD... ik mis de erkenning dan ook dat er medeplichtigen zijn... blijkbaar worden alle misstanden veroorzaakt door het linkerdeel van een kabinet, maar het midden/rechterdeel is foutloos?? )
Je ziet de laatste jaren steeds meer en meer effecten van beleid door Paars geintroduceerd - en die zijn niet zelden positief - ik kan dan ook niet zo heel goed tegen die continue anti-Paars houding. (in 1994 was alles wat aan Lubbers vastzat ook fout.. NL kwaaltje ? zelf heb ik toen een kater overgehouden aan de streek die hij op het laatst leverde mbt Brinkman.. ) - het is hip om tegen "Paars" te zijn en alles wat Links is af te branden - maar ondertussen zorgt "Rechts" wel voor 200.000 mensen op straat en een rode poll.
Liberaal (neig meer naar D66) als dat ik ben - heeft confessionele politiek bij mij volledig afgedaan - en het gaat ook geen antwoorden opleveren voor de samenleving waarin we zitten. hou vooral lekker mensen apart om geloofsredenen... lekker doorgaan met dat zuilmodel - stimuleert in het NL van de 21e eeuw integratie..
met 4 jaar hopen we in Singapore te zitten en dan wordt Hillary President (of toch Arnie The Governator??)Volgens mij heb je een beetje last van een verkiezings kater. sterkte daarmee. vier jaar is lang. bij ons duurt het gelukkig niet meer zó lang...
ik weet het .. ik put een hoop uit hoop..
inderdaad een beetje een kater... haha.. maar ik ben nog gezegend met een redelijk vrijzinnige regio.
over een paar jaar zitten jullie onder het rode juk, en waarschijnlijk nog dikker dan het ooit is geweest .... typerend voor het zwalkgedrag van de nederlandse kiezer..
om het dan ook nog Saab gerelateerd te houden - noemmij nog eens een (Centrum) Rechtse minister op Verkeer die echt wat heeft betekent op dat departement... (dat is.. asfalt, en ander vervoer) mmm? juist dan is het verdacht stil... Jorritsma is een sympatieke dame Friezin als dat ze is, maar haar rode opvolgster heeft ondanks haar tekortkomingen veel meer bereikt. Maij Weggen herinneren we ons alleen maar door haar "debacle" op de A1. Wat heeft Kroes nu eigenlijk gedaan? Toch overstemt de negtiviteit om Netelenbos alles, met name bij "autoliefhebbers"
hier zie je dus hoe krom dat gescheld op Links telkens weer eigenlijk is..
een ander het licht in de ogen niet gunnen.
Ies waardoor Van Gogh nu niet veel meer te zeggen heeft.