Snelheids overtredingen
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Snelheids overtredingen
Hoe dat met puntenrijbweijs zit weet ik niet, maar mijn laatste overtreding was van 168 waar je 120 mocht, en staande gehouden (BMW 3 serie, had ik niet aan zien komen totdat ze me voorbij stiefelden na een tijd lang achter me gezeten te hebben) Dat was dus 48 km/u te hard. Boete: € 380,-, voor eerste keer (via OvJ).
Misschien hielp het dat het op zondag avond na 21.00u was, en dat ik een compliment kreeg over de rest van mijn rijstijl, maar na alle verhalen viel het me eerlijk gezegd wel mee.
Hoe dan ook, 157 waar je 120 mag = 37 km te hard. 157 - 5 voor tellerafwijking = 152 km - 3% (3% van 152 = 4,56) = 147 km/u. Dat is dus 27 km/u te hard. Jou boete zal dus
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... orm.Weg=As
€ 180,-
Gokje (vanwege de aanname tellerafwijking)
Misschien hielp het dat het op zondag avond na 21.00u was, en dat ik een compliment kreeg over de rest van mijn rijstijl, maar na alle verhalen viel het me eerlijk gezegd wel mee.
Hoe dan ook, 157 waar je 120 mag = 37 km te hard. 157 - 5 voor tellerafwijking = 152 km - 3% (3% van 152 = 4,56) = 147 km/u. Dat is dus 27 km/u te hard. Jou boete zal dus
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... orm.Weg=As
€ 180,-
Gokje (vanwege de aanname tellerafwijking)
-
Funky Dude
- In memoriam †
bron:
Snelheid vanaf 100 km/h: tot 8 km/h marge
Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
Snelheid: meer dan 100 km/h: 3 procent meetcorrectie
Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 120-km weg 128 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 124 km/h (vanwege de 3% meetcorrectie)
dus 128 + 3% ?
dan word het tenminste niet doorgestuurd naar die officier van justitie[/quote]
Jij hebt het kennelijk niet begrepen, rijbewijs van Sinterklaas gehad?
Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 120-km weg 128 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 124 km/h (vanwege de 3% meetcorrectie)
dus 128 + 3% ?
dan word het tenminste niet doorgestuurd naar die officier van justitie[/quote]
Jij hebt het kennelijk niet begrepen, rijbewijs van Sinterklaas gehad?
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
Jij hebt het kennelijk niet begrepen, rijbewijs van Sinterklaas gehad?[/quote]Funky Dude schreef:bron:
dus 128 + 3% ?
dan word het tenminste niet doorgestuurd naar die officier van justitie
Lullig. Snap je het zelf wel dan? Word je nou vanaf 128 bekeurd, of 124? Of moet je een optelsom maken? Of is dat de volgorde van uitrekenen??
-
millerman
- Donateur (3x)

Het zijn 2 verschillende aspecten. De eerste gaat over het moment vanaf waar je geflitst wordt, de tweede over de snelheid die gehanteerd wordt bij flitsen.
Dus:
1. Je wordt geflitst vanaf 8km/u te hard wanneer je boven 100km/u rijdt.
2. Als je dan geflitst wordt, geldt een marge van 3km/u als je onder 100km/u rijdt en 3% als je boven 100km/u rijdt.
Dus als je 127km/u rijdt, rijd je minder dan 8km/u te hard. Dus word je niet geflitst. Als je 128km/u rijdt, rijd je 8km/u te hard, dus word je geflitst. Dan geldt dat 3% van 128km/u wordt afgetrokken. Dus 3,84km/u correctie. Afgerond krijg je dan dus een boete voor 124km/u te hard.
Hopelijk zo duidelijker!
Dus:
1. Je wordt geflitst vanaf 8km/u te hard wanneer je boven 100km/u rijdt.
2. Als je dan geflitst wordt, geldt een marge van 3km/u als je onder 100km/u rijdt en 3% als je boven 100km/u rijdt.
Dus als je 127km/u rijdt, rijd je minder dan 8km/u te hard. Dus word je niet geflitst. Als je 128km/u rijdt, rijd je 8km/u te hard, dus word je geflitst. Dan geldt dat 3% van 128km/u wordt afgetrokken. Dus 3,84km/u correctie. Afgerond krijg je dan dus een boete voor 124km/u te hard.
Hopelijk zo duidelijker!
-
Funky Dude
- In memoriam †
Vind dit een beetje een non-discussie. Als je zo'n vent bent wanneer je je gas intrapt, wees dan ook een kerel als je hier een certificaat voor krijgt...
Heb in 15 jaar motorrijden geen prent gehad en heus niet omdat ik altijd zo braaf was... wel 1 waarschuwing in een 30-zone: reed 38 met m'n fiets (Gazzelle 3-speed SA en trommelremmen) Die agent had in elk geval wel gevoel voor humor.
Heb in 15 jaar motorrijden geen prent gehad en heus niet omdat ik altijd zo braaf was... wel 1 waarschuwing in een 30-zone: reed 38 met m'n fiets (Gazzelle 3-speed SA en trommelremmen) Die agent had in elk geval wel gevoel voor humor.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik zie geen discussie? Ik zie iemand die ongerust is over een eventuele financiële tegenvaller en zich graag maximaal wil voorbereiden, door bijvoorbeeld alvast een deel van de tegenvaller aan de kant te zetten.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

[]
Precies, toen ik staande werd gehouden wist ik dat de boete niet mals zou zijn, dus gelijk van de 2 salarisbetalingen na de staandehouding wat opzij gezet voor de boete. Handig toch?
Precies, toen ik staande werd gehouden wist ik dat de boete niet mals zou zijn, dus gelijk van de 2 salarisbetalingen na de staandehouding wat opzij gezet voor de boete. Handig toch?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Rij een dag minder hard en koop een bloemetje voor de vrouw.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Toen was je even geen vent!!Funky Dude schreef:Vind dit een beetje een non-discussie. Als je zo'n vent bent wanneer je je gas intrapt, wees dan ook een kerel als je hier een certificaat voor krijgt...
... wel 1 waarschuwing in een 30-zone: reed 38 met m'n fiets (Gazzelle 3-speed SA en trommelremmen)
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
nog niks gehoord tot nog toe. Het zal allemaal wel meevallen. Ga verder toch niet op vakantie behalve 4 dagen frankrijk met het meisje ... en de saab (A)
-
brinky
- Donateur

Heeft het meisje ook een rijbewijs?
Sorry, flauw flauw.
Sorry, flauw flauw.
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
het meisje niet nee, anders mocht zij alsnog wel rijden:P Ik vind het sexy als zij in zon grote SAAB rijdt haha
-
Funky Dude
- In memoriam †
Hoezo?GHIA schreef:Toen was je even geen vent!!Funky Dude schreef:Vind dit een beetje een non-discussie. Als je zo'n vent bent wanneer je je gas intrapt, wees dan ook een kerel als je hier een certificaat voor krijgt...
... wel 1 waarschuwing in een 30-zone: reed 38 met m'n fiets (Gazzelle 3-speed SA en trommelremmen)
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Je reed wel even 8km/h te hard.
Dan had je gewoon tegen die agent moeten zeggen;
Neuuh, dat boetetje betaal ik wel even, niks niet waarschuwing ...
Dan had je gewoon tegen die agent moeten zeggen;
Neuuh, dat boetetje betaal ik wel even, niks niet waarschuwing ...
-
millerman
- Donateur (3x)

Nog even en alle verkeerscamera's in het land worden ingezet als één grote trajectcontrole. Slechte ontwikkeling.