Nieuw kenteken uit

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » di 20 mei, 2008 22:36

Wel raar dat dit kenteken (20-ZS-FV) vandaag is uitgegeven.

Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk SEAT
Handelsbenaming LEON
Brandstof Diesel

Vervaldatum APK 20-05-2011
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 20-05-2008

BPM € 6804
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 20 mei, 2008 23:07

sjoerdk schreef:Top Gear aflevering van 23 december 2007 gezien? Zo'n RS4 gaat loeihard door de bochten, en kan ook driften!
Top Gear is goed in overdrijven ;-) Tuurlijk gaat ie loeihard door de bochten, maar in het perspectief van een M3 doet ie echt niet mee. Ik heb de juiste SportAuto niet bij me, maar volgens "The Knowledge" in Evo doet ie toch een slechtere rondetijd dan de M3! Terwijl de laatste op een "damped surface" reed. Hebben we nergens "Nordschleife" data voorhanden?

Audi RS4 is gewoon een bom van een motor in een aardig, maar niet buitengewoon jasje ;-)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 20 mei, 2008 23:09

De RS4 onderstuurt als een malle(ja ik overdrijf), vanwege het hoge gewicht voorin. De BMW is meer uitgebalanceerd. Althans, dat is wat ik van alle verhalen begrijp.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 20 mei, 2008 23:10

Tja, het valt op dat Audi het altijd verliest op handling.

(ook met nieuw kenteken)

Scarabee
Geregistreerd lid

Bericht door Scarabee » wo 21 mei, 2008 9:47

Azul schreef:Wel raar dat dit kenteken (20-ZS-FV) vandaag is uitgegeven.
Ik bedoelde dat de [99-ZS-FV] een van de laatste van de serie is dat uitgegeven is, maar er kunnen nog kentekens bij dealers liggen die later op naam worden gezet.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 21 mei, 2008 13:20

Scarabee schreef:
Azul schreef:Wel raar dat dit kenteken (20-ZS-FV) vandaag is uitgegeven.
Ik bedoelde dat de [99-ZS-FV] de laatste van de serie is dat uitgegeven is, maar er kunnen nog kentekens bij dealers liggen die later op naam worden gezet.
Precies: de datum die op de RDW site vermeld staat komt er pas na tenaamstelling.

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » wo 21 mei, 2008 16:38

De Flok schreef:De RS4 onderstuurt als een malle(ja ik overdrijf), vanwege het hoge gewicht voorin. De BMW is meer uitgebalanceerd. Althans, dat is wat ik van alle verhalen begrijp.
Let wel: bij de Nieuwe RS4 is het blok behoorlijk verder naar achter geplaatst. Dit komt de handling behoorlijk ten goede. In de vorige versie van de RS4 lag het blok zo ver naar voren dat je alleen maar gek werd van het onderstuur. Dat is goed opgepakt door Audi

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 mei, 2008 16:53

Respectievelijk m'n vader en m'n oom hebben beide in zo'n ding gereden (ik heb meegereden, m'n oom in een boterbloem gele, m'n vader in een Avus zilveren exemplaar), beide vonden dat 'ie hard door de bocht kon. :lol: Die zilveren was bovendien nog getuned naar ongeveer 450 pk en veel te veel Nm's, krankzinnig snelle auto. :D

Kan me door de plaatsing van de motor voorstellen dat de huidige RS4 (die nu nog alleen als Cabrio verkocht wordt) nog weer veel beter stuurt, sneller is 'ie echter niet!

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » do 22 mei, 2008 23:16

B235R schreef:idd een leuke, alleen jammer dat je met zo'n audi niet ver komt :lol:
Nou de paar keer dat ik erin gereden heb vond ik het toch niet tegenvallen :wink:

Ook leuk trouwens:

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 23 mei, 2008 15:37

sjoerdk schreef:Respectievelijk m'n vader en m'n oom hebben beide in zo'n ding gereden (ik heb meegereden, m'n oom in een boterbloem gele, m'n vader in een Avus zilveren exemplaar), beide vonden dat 'ie hard door de bocht kon. :lol:
Hij zal vast geen modderfiguur slaan tegenover een Passat TDI. Maar of hij de M3 aan kan is te betwijfelen. Althans, qua rondetijden op circuits.

Wat betreft het nieuwe kenteken. Ik vind het niet bepaald een vooruitgang qua esthetiek. Zo on-symmetrisch...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 23 mei, 2008 16:06

Hij zal vast geen modderfiguur slaan tegenover een Passat TDI. Maar of hij de M3 aan kan is te betwijfelen. Althans, qua rondetijden op circuits.
:?

De oude RS4 trekt de BMW M3 E46 er met gemak uit, eigenaar van onderstaande auto (die dus later getuned werd naar 450 pk) heeft destijds sprintjes getrokken met de M3.
In de bochten geloof ik best dat 'ie het moet afleggen tegen diezelfde M3 E46.

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 23 mei, 2008 16:19

Het is best mogelijk dat de RS4 wat betreft acceleratie sneller is dan een M3. Maar had Hanm het niet over het feit dat hij vergeleken met een M3, op het gebied van rijgedrag, niet mee kan komen?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 23 mei, 2008 16:21

Ja, maar jij zei meteen dat hij geen modderfiguur slaat tegenover een Passat TDI, wat een kul zeg. :?
Dat 'ie minder hard door de bochten kan dan een M3, hoeft nog niet te betekenen dat de eerste de beste leasetractor 'm er bij een stevig potje sturen de baas is, blijft wel een RS, geen 1.6 FSI....

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 23 mei, 2008 16:29

Misschien dat ik de uitdrukking verkeerd gebruik. Maar volgens mij is de auto die geen modderfiguur slaat wel degelijk beter dan de auto waarmee hij vergeleken wordt. Vandaar dat ik de daaropvolgende zin ook begon met het woordje "maar".

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 23 mei, 2008 16:31

Beetje een kromme vergelijking mijns inziens, je vergelijkt een S55 AMG toch ook niet met een C200 CDI?
Zou leuk zijn om die Audi RS4 (zowel nieuw als oud) te vergelijken met de Saab Turbo X/Aero XWD. 8)

Plaats reactie