Audi en Mercedes de veiligste?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 11 dec, 2006 18:02

Liefhebbers van mooie auto's kunnen hier ook kwijlen: http://www.auto-salon-singen.de/

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 11 dec, 2006 18:10

Inderdaad, en het schijnt dat de meeste auto's ook nog in een loods staan ook. Mooie salon daar, hoe zo'n kleine plaats toch wereldberoemd kan worden hé. :lol:

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 12 dec, 2006 14:11

Tool schreef:
H.E.N.K.I.E schreef:Dat is niet wat ik duidelijk probeer te maken.
Ik probeer duidelijk te maken dat SAAB niet alles is, en niet het enige merk wat er is, gelukkig heeft men dit op het SAAB-forum wel door, ga zo door. Maar tegelijkertijd hebben veel auto-liefhebbers dat niet door, en daar slaan mijn vorige post op terug, want zoals jullie gelezen hebben, een Mercedes-Benz of Citroën maakt mij zeer gelukkig.
Er zijn idd meer merken dan SAAB en sommige daarvan zijn ook nog mooi.. maar naar mijn mening is een mercedes echt een HOK.. Maja over smaak valt niet te twisten :roll:
Wat mij betreft noem je Mercedes een hok, maar ze beheersen het maken van hokken wel tot in de perfectie en dat alleen al dwingt respect af. Zo af en toe maken ze ook nog eens hokken die in al hun eenvoud heel mooi zijn (W 116, 123 en 124 [vooral de coupés!] en 126 serie). Op dit moment worden er nauwelijks nog slechte auto's gemaakt maar niet zo heel lang geleden stak Mercedes gewoon met kop en schouders boven de rest uit. Eind jaren '70 was bijv. de S-klasse qua comfort, techniek, afwerking en degelijkheid veruit het beste wat er te krijgen was. Tikkeltje barok, maar ik vind het mooi! Als ik ooit - wat auto's betreft - vreemd ga, en ik kan het me permitteren, maakt een W116 of liever nog W126 (met automaat, leer, schuifdak en airco) een heel grote kans.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 dec, 2006 14:35

bobkoppert schreef:
Tool schreef:
H.E.N.K.I.E schreef:Dat is niet wat ik duidelijk probeer te maken.
Ik probeer duidelijk te maken dat SAAB niet alles is, en niet het enige merk wat er is, gelukkig heeft men dit op het SAAB-forum wel door, ga zo door. Maar tegelijkertijd hebben veel auto-liefhebbers dat niet door, en daar slaan mijn vorige post op terug, want zoals jullie gelezen hebben, een Mercedes-Benz of Citroën maakt mij zeer gelukkig.
Er zijn idd meer merken dan SAAB en sommige daarvan zijn ook nog mooi.. maar naar mijn mening is een mercedes echt een HOK.. Maja over smaak valt niet te twisten :roll:
Wat mij betreft noem je Mercedes een hok, maar ze beheersen het maken van hokken wel tot in de perfectie en dat alleen al dwingt respect af. Zo af en toe maken ze ook nog eens hokken die in al hun eenvoud heel mooi zijn (W 116, 123 en 124 [vooral de coupés!] en 126 serie). Op dit moment worden er nauwelijks nog slechte auto's gemaakt maar niet zo heel lang geleden stak Mercedes gewoon met kop en schouders boven de rest uit. Eind jaren '70 was bijv. de S-klasse qua comfort, techniek, afwerking en degelijkheid veruit het beste wat er te krijgen was. Tikkeltje barok, maar ik vind het mooi! Als ik ooit - wat auto's betreft - vreemd ga, en ik kan het me permitteren, maakt een W116 of liever nog W126 (met automaat, leer, schuifdak en airco) een heel grote kans.
:shock: ook gij Bob?

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 12 dec, 2006 14:43

Ik bevind mij (met Bas van Putten) in goed gezelschap :badteeth1:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 dec, 2006 14:54

bobkoppert schreef:Ik bevind mij (met Bas van Putten) in goed gezelschap :badteeth1:
overlopert! :wink:

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 12 dec, 2006 15:07

Ach, diep in ons hart willen we allemaal een Mercedes :devil_grr_wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 dec, 2006 15:12

bobkoppert schreef:Ach, diep in ons hart willen we allemaal een Mercedes :devil_grr_wink:
correctie, iedereen wil wel bouwvakkert zijn... (daar hoort die benz dan ook bij)

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » di 12 dec, 2006 15:50

verde900 schreef:
bobkoppert schreef:Ach, diep in ons hart willen we allemaal een Mercedes :devil_grr_wink:
correctie, iedereen wil wel bouwvakkert zijn... (daar hoort die benz dan ook bij)

Of agrariër :wink: met zo'n mooie paardentrailer.

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 12 dec, 2006 15:50

Gaan we elitair doen? Wat is er mis met bouwvakker zijn? Dan komt dat paleisje in Zweden wel helemaal binnen het bereik... :naughty:

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 12 dec, 2006 16:03

En trouwens SAAB, is alleen voor advocaten en architecten en Volvo voor mensen met een Labrador, brogues aan de voeten, een Burberrys jas aan en een visserhoedje op het achterhoofd :roll: :besserwisser:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 dec, 2006 16:14

bobkoppert schreef:Dan komt dat paleisje in Zweden wel helemaal binnen het bereik... :naughty:
vond je het wat?

p.s. wist je dat die bodypanelen op een MB vanaf vroeg 90-er jaren in de volksmond strontschotten genoemd werden? daar kon de boer zijn klompen tegen uitkloppen

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 15 jan, 2007 12:48

H.E.N.K.I.E schreef:Ik zit nu ook wel te twijfelen of het wel de auto van Bas is :lol: Kijkend naar de kleur ben ik er nog niet uit....
Het kenteken is iig PN-BP-23
Geloof mij nou maar, de auto van Bas is wat lichter qua kleur, en die in geïmporteerd. En zijn vrouw wil die auto niet kwijt, die auto die daar staat is NIET van Bas van Putten. Geweldig persoon trouwens, ik ken hem niet persoonlijk natuurlijk, maar laatst ook bij het eerbetoon ofzo aan Andre Rieu, écht Bas van Putten is één van de meest prachtige personen die ik ooit gezien heb. Ik heb écht ontzag voor die man.
Heb uit zéér betrouwbare bron vernomen dat die rode inderdaad de ex van BvP was, maar heb uit diezelfde bron ook dat Bas van Putten naast de op zich zeer unieke E klasse (eentje met gele nummerplaten) weer een nieuwe Volvo R heeft, wat moet een mens zonder een auto met emotie?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 15 jan, 2007 13:53

Vorige Autoweek, daarin had BvP in zijn column verteld dat hij de 850 T5R samen met de 300 W124-Cabrio verkocht is, ten behoeve van het kopen van een 500E Limited. :shock:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 15 jan, 2007 14:05

Hoi.

Ik heb een aantal jaar bij een Benz-dealer gewerkt.
Ik hoop dat ze de kwaliteit nu beter voor elkaar hebben dan een aantal jaar terug.
Dat is een tijd echt ;-(+ met de pet op geweest!!
Maar de veiligheid is altijd wel altijd _) geweest.
Ik moet wel zeggen dat als er problemen waren met een auto dat het op een zeer :applause: manier opgelost werd door D.C. Nederland.
Ik heb wel een soort bijsmaak overgehouden, door de kwaliteitsproblemen van toen.
Deze is: Liever een ster in de vooruit, dan eentje voorop!!
Al te jammer, maar helaas is dat nou eenmaal zo!! :cry:
En ik ga op dit forum niet alles opnoemen wat ik toen heb meegemaakt, bij dat toch wel mooie duitse automerk.

Groeten. :D

De900C-GAS

Plaats reactie