Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door RoelandV » ma 05 nov, 2018 23:46

Afbeelding

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 06 nov, 2018 1:06

@App1: Betrokkenheid bij een aanrijding is niet hetzelfde als veroorzaker zijn. Een vrachtauto kan scharen door toedoen van een idioot in een personenauto!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 06 nov, 2018 2:02

Wegenbelasting met 1000 euro per jaar omhoog helpt ook wel denk ik :mrgreen:

Was tijdens de crisis heerlijk rustig op de weg, merkbaar verschil met nu moet ik zeggen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 06 nov, 2018 8:33

Hogere wegenbelasting helpt niet, die is dan toch al betaald.
Variabele kosten moeten omhoog, maar dan is 1 bepaalde categorie weer de sjaak :-S+

Tijdens de crisis was het wel rustiger op de weg, dat viel mij ook op.

Net op journaal , iets met vrachtwagen tax en duurdere boodschappen.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 06 nov, 2018 10:11

Ik zeg het nog maar eens:

Mensen zitten te goedkoop in hun eentje in de auto, als dan niet van de zaak. Verhuizen is te duur.

Dus: daar doen we wat aan met fiscale maatregelen? Bijvoorbeeld vrijstelling van de overdrachtsbelasting voor mensen die verhuizen en op fiets of lokaal OV afstand van hun werk gaan wonen én een aftrekpost voor de verhuis- en inrichtingskosten van 10.000 euro?

Kan de staat terugverdienen met rekeningrijden. Oh ja het afschaffen van e auto van de zaak voor mensen die altijd of bijna altijd op dezelfde plek werken..... ....subsidiëren van carpoolen.....

Dat zal toch wel een flink aantal auto's uit de spits halen.

Ik geef toe dat dit behoorlijk masochistische gedachten zijn :roll:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 06 nov, 2018 11:05

Helaas hebben we een nogal vastzittende woningmarkt ... en al die verhuiswagens er nog bij :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 06 nov, 2018 12:02

Steve-O schreef:
di 06 nov, 2018 11:05
Helaas hebben we een nogal vastzittende woningmarkt ... en al die verhuiswagens er nog bij :wink:
Ja daar is ie weer ; "Nederland transportland", goed voor de bereikbaarheid. :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 06 nov, 2018 16:14

turbopilot schreef:
di 06 nov, 2018 8:33
Hogere wegenbelasting helpt niet, die is dan toch al betaald.
Mijn punt was meer: er komt een punt dat minder mensen het kunnen of willen betalen. Al het volk dat nu in het goedkoopste koekblik op de weg zit met tegenzin omdat het uiteindelijk het goedkoopst is moet lekker richting alternatief vervoer worden afgesplitst. Wordt het vanzelf rustig op de weg en in de parkeergarages etc. En ja dit is een behoorlijk elitaire gedachte, maar ik merk dat de meeste mensen toch vanuit zichzelf redeneren en niet uit algemeen belang. Dus ik gooi ‘m er maar even semi-serieus in.

Wat beter zou werken is de “kantoortijden” nog meer spreiden en meer thuis werken (middelen zat) maar men blijft toch vasthouden aan het aloude filerijden naar kantoor. Om daar dan eerst 2 uur email te gaan afhandelen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 06 nov, 2018 16:54

Op een aantal plaatsen is er een rijbaan bijgekomen, maar men heeft op die plaatsen waar langs de weg op en afritten liggen verzuimt om deze ook aan de wegsituatie aan te passen.

Een voorbeeld hiervan is de afrit(Barneveld in de richting van Apeldoorn) langs de A1 bij de A30.
Deze afrit is zo beroerd aangelegd dat er een file ontstaat op de A1 ter hoogte van de afrit omdat het verkeer niet behoorlijk door kan stromen.
en weg is de winst en het staat frequent weer volledig vast

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 06 nov, 2018 17:01

Kijk eens om je heen in de file:
Goedkope koekblikjes zijn daar verre van de hoofdmoot. Door hun kleinere formaat dragen ze ook nog eens minder bij aan de lengte van de file en de kleinere motoren zijn over het algemeen ook nog eens minder vervuilend.
Ook de eerder genoemde bejaarden en werklozen zijn qua aantallen dusdanig klein dat het niets bijdraagt aan de oplossing van het fileprobleem door hen te verbannen. (bovendien betalen zij evengoed wegenbelasting)

Lieden die menen door het uitsluiten van mensen die het wat minder getroffen hebben uit te sluiten van het dagelijks leven iets op te lossen, zijn verwerpelijke egoïsten en dragen niet bij aan het oplossen van enig probleem.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 06 nov, 2018 17:11

Je leest niet goed. Ik zeg niet dat ik persoonlijk mensen wil uitsluiten, ik geef een oplossing geredeneerd vanuit een (inderdaad egoïstisch) perspectief. Is gewoon een vorm van road pricing, een reeds genoemde oplossing.

Daarbij is carpoolen ook geen oplossing. Wat men ook probeert, er is maar een klein deels ie dit ziet zitten. Op zich snap ik dat goed. Voor mij is dat rustmoment onderweg voorafgaand en na een dag vol conflicten etc erg belangrijk.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 06 nov, 2018 17:47

Ik reageerde niet alleen op jouw post.
Nog even terugkomend op het verbannen van groepen is er 1 groep waar dit wat mij betreft wel op toegepast zou mogen worden en dat zijn de Oosteuropese chauffeurs die "geen-woord-over-de-grens-spreken" en (derhalve) de verkeersregels hier niet kennen.

Overigens is Groningen ook al een aantal jaren niet meer filevrij, op de A28, A7 en de ring staat bijna dagelijks vast in de spits.

gewoonikke
Geregistreerd lid

Bericht door gewoonikke » di 06 nov, 2018 18:12

Ze moeten de traject controles nog veel verder uitbreiden,
van mij zou het zelfs zo ver mogen gaan dat er overal traject controle is en
bij 3 snelheidsovertredingen van meer als 10km te hard onherroepelijk het rijbewijs inleveren voor 5 jaar.
Haal je de hufterigheid snel mee uit het verkeer en de meeste files onstaaan nog altijd doordat mensen elkaar niks meer gunnen

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 06 nov, 2018 18:56

Funky Dude schreef:
di 06 nov, 2018 17:47
Ik reageerde niet alleen op jouw post.
Nog even terugkomend op het verbannen van groepen is er 1 groep waar dit wat mij betreft wel op toegepast zou mogen worden en dat zijn de Oosteuropese chauffeurs die "geen-woord-over-de-grens-spreken" en (derhalve) de verkeersregels hier niet kennen.

Overigens is Groningen ook al een aantal jaren niet meer filevrij, op de A28, A7 en de ring staat bijna dagelijks vast in de spits.

Dat ligt niet aan het verkeersaanbod. Dat ligt aan een stelletje vollledig doorgeslagen idioten die zo nodig de Ring willen aanpassen ipv een Zuid tangent omdat vleermuizen beschermd moeten worden, en men denkt dat dan de Stad gemeden wordt. Hahaha, daar hebben ze gelijk in. Niets te zoeken..
Oh ja, Groningen is meer dan alleen de STAD. Wordt wel eens door bepaalde mensen anders over gedacht.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » di 06 nov, 2018 19:55

gewoonikke schreef:
di 06 nov, 2018 18:12
Ze moeten de traject controles nog veel verder uitbreiden,
van mij zou het zelfs zo ver mogen gaan dat er overal traject controle is en
bij 3 snelheidsovertredingen van meer als 10km te hard onherroepelijk het rijbewijs inleveren voor 5 jaar.
Haal je de hufterigheid snel mee uit het verkeer en de meeste files onstaaan nog altijd doordat mensen elkaar niks meer gunnen
Weleens op het traject Utrecht-Amsterdam (de A2) gereden? :roll:

Plaats reactie