Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Bericht
door evolver86 » wo 15 jan, 2014 9:19
Thieuke schreef:Aan de andere kant, bij ons op de zaak zijn drie outlanders besteld, voor mensen die minder dan 50km van kantoor wonen.
Dat is wel alvast gewonnen, aan brandstofkosten. Natuurlijk wordt de elektra rekening wel wat hoger. De vraag is, hou je eraan over?
Maar een phhefffff is 7000 euro duurder dan een normale outlander (los van het feit dat naar schatting 99% van die 10000 nieuwe outlanderrijders helemaal geen outlander hadden gereden). Dat is ongeveer 4000 liter benzine en als je 1:20 rijdt kom je daar wel 80000km ver mee en als je het opgegeven gebruik haalt van 1:52 is dat meer dan 2 ton. Dus in de boeken verdiend ie zich niet terug (uitgaande van inclusief btw prijzen etc en ik houd nog geen rekening met hogere onderhoudskosten en verhoogde afschrijving doordat ie over 3-5 jaar geen ruk meer waard is met zo'n massale dump van een model op de markt.
edit:
Geheel in stijl met de topic titel laat ik me even gaan. Bovenstaand is een miniscule berekening waar iedereen die meer van economie weet dan ik (en dat zijn er een boel denk ik) vast iets op aan te merken heeft. Ik nodig je uit dat te doen, daar wordt mijn kijk op dit onderwerp alleen maar realistischer van.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » wo 15 jan, 2014 10:07
Passief stemrecht? Stem altijd als ik kan!
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Vraag me ook af, als je alles meerekend, of het op nl niveau goedkoper is.
Het is strategisch natuurlijk wel goed om meerdere opties te hebben vwb transport etc.
Ben al weer helemaal zen
Heren bedankt voor de discussie!
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bericht
door Thieuke » wo 15 jan, 2014 10:07
evolver86 schreef:
Maar een phhefffff is 7000 euro duurder dan een normale outlander (los van het feit dat naar schatting 99% van die 10000 nieuwe outlanderrijders helemaal geen outlander hadden gereden). Dat is ongeveer 4000 liter benzine en als je 1:20 rijdt kom je daar wel 80000km ver mee en als je het opgegeven gebruik haalt van 1:52 is dat meer dan 2 ton. Dus in de boeken verdiend ie zich niet terug (uitgaande van inclusief btw prijzen etc en ik houd nog geen rekening met hogere onderhoudskosten en verhoogde afschrijving doordat ie over 3-5 jaar geen ruk meer waard is met zo'n massale dump van een model op de markt.
Ten opzichte van wat ze nu rijden betalen we maandelijks aan leasekosten een stuk minder met de outlanders....
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Bericht
door evolver86 » wo 15 jan, 2014 10:13
Ok, dat is dan wel mooi. Ik heb alleen het idee/gevoel/gedachte dat de meeste outlander PHEV kiezers een trap omhoog zijn gegaan, omdat dit voor hun met gelijkblijvende bijtelling "meer" auto biedt. Meer mensen die eerst de bijtelling laag wilde houden met downsizing kiezen(kozen) nu weer een grotere auto met e-motor erin. Maar het moet natuurlijk wel in je budget passen. als je baas je 20000 aanbied kan je geen outlander rijden.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Bericht
door gfgf » wo 15 jan, 2014 10:37
ZSR schreef:Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Dus je staat op de kandidatenlijst voor Kralingen Laadpaalvrij?

-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » wo 15 jan, 2014 15:02
Nee op de lijst: "electra rijders wonen voor paal" en "Eigen parkeerplek eerst!"
(Dat is de milde meerderheid)
Maar de splintergroep "meldpunt palen" heeft ook wel een warmplekje.
En dan zijn er de hooligans met "alle electra's aan het gas".
Das mij toch een brug te ver, ook al zijn die priusrijders natuurlijk ook geen lieverdjes.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Bericht
door gfgf » wo 15 jan, 2014 15:07
ghehe...

-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » wo 15 jan, 2014 20:22
Wat dachten jullie van aparte woonwijken voor bewoners met electrische auto's.
Zogenaamde E-buurten (en waarschijnlijk in de volksmond Weekerswijken)
Met straatnamen als Voltstraat, Ampereplein en Acculaan.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Bericht
door gfgf » do 16 jan, 2014 0:11
Dan liever een wijk voor mensen die de andere groepen graag in een bepaalde wijk zien.

-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bericht
door Thieuke » do 16 jan, 2014 8:12
gfgf schreef:Dan liever een wijk voor mensen die de andere groepen graag in een bepaalde wijk zien.

The Devil's
Owned
En de anderen ook.....

-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » do 16 jan, 2014 17:41
Dat wordt niets zo'n E-wijk.
Early adapters (gadetsfreaks) met milieu activisten en belasting (eh bijtelling) ontwijkers in een wijk... Oei oei oei.. Wat zouden ze zich aan elkaar ergeren. En dan moet ik daar ook nog tussen gaan wonen?!

-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » do 16 jan, 2014 20:32
The Devil's Own V4 schreef:Ik zie liever een aparte wijk voor mensen die zich overal aan ergeren (een Wilderswijk dus).
Ik heb een hekel aan mensen die zich zgn nooit ergens aan ergeren , net als mensen die geen mening hebben, saaie mensen.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » do 16 jan, 2014 21:23
Vooral dat laatste begint in Nederland eerder uitzondering dan regel te worden.

-
Knientje
- Geregistreerd lid
Bericht
door Knientje » za 01 feb, 2014 1:55
Robbert schreef:Wat dachten jullie van aparte woonwijken voor bewoners met electrische auto's.
Zogenaamde E-buurten (en waarschijnlijk in de volksmond Weekerswijken)
Met straatnamen als Voltstraat, Ampereplein en Acculaan.
De Voltastraat en de Ampèrestraat hebben we al in Terneuzen, straatnamen in een gewone wijk, maar die je eerder in een industriegebied zou verwachten, maar voor zover ik weet, woont er in die wijk nog niemand voor paal. Ik denk dat het Celcius
straat en Fahrenheit
laan, die er vlakbij wonen te heet onder de voeten wordt met al die elektra.
-
jor
- Geregistreerd lid
Bericht
door jor » za 01 feb, 2014 10:53
Het kortsluitingsplein en de koolborstelallee?