waarom lopen wij altijd achteraan? / en Zweden voorop!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:15

jelger schreef:
de oplossing is echt niet het verlagen van accijns op benzine overigens zoals je lijkt te suggereren (dat diesel rijden komt door te hoge benzineprijs tav diesel)
JELGER, mensen gaan om FINANCIELE REDENEN diesel rijden(of LPG) omdat er geen ander goedkoper alternatief is zoals bv het OV (ook zaak van den haag) meer mensen vervoeren per ltr diesel of (NS) per Kwh.Het openbaar vervoer heeft in het algemeen nog nooit zo slecht gepresteerd (zie NS) en is nog nooit zo duur geweest.Moeten staan met een kaartje voor een zit plaats :wink: omdat die er niet meer is, ja doei. :donot: Lang leve mijn Saab . :applause:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 21:15

Weer een zinloze campagne?
Wanneer was de laatste?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:20

MISTY schreef:Weer een zinloze campagne?
Wanneer was de laatste?
:-S+ Welke, wanneer,hoe, en /of waar :?:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:22

nuja, ik vind het niet, maar verreweg de meeste mensen om me heen, vinden (overheids) campagnes zinloos. de laatste was "I Love..." van Peijs, weet je nog? zinloso niet, maar wel recalcitrant geridiculiseerd

excuses aan R. voor "dure" woorden. :wink:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 21:28

met miljoenen smijten asl het over EUROPA gaat,als het over de gezondheid van burgers gaat is ''het potje'' leeg!!(altijd,hufters)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:35

miljoenen smijten dankzij de landbouwsubsidies ja.

:roll:

schaf die eerst maar eens af ... 40% van het EU geld gaat daar naar toe. scheld jij de Fransen alvast uit?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:41

jelger schreef:nuja, ik vind het niet, maar verreweg de meeste mensen om me heen, vinden (overheids) campagnes zinloos. de laatste was "I Love..." van Peijs, weet je nog? zinloso niet, maar wel recalcitrant geridiculiseerd

excuses aan R. voor "dure" woorden. :wink:
Hoe naief kun je zijn, de rijdersmentaliteit veranderen met een campagne "i love verkeers regels " :lol: :lol: :lol: , laat me niet :lol:, weke campagne heeft wel gewerkt?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:43

je vroeg welke de laatste "zinloze" campagne was want jullie wisten niet wat ik bedoelde.

u vraagt wij draaien :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:45

jelger schreef:je vroeg welke de laatste "zinloze" campagne was want jullie wisten niet wat ik bedoelde.

Ze waren allemaal zinloos, kosten alleen VEEL geld (van ons ) :cry: :twisted:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:46

jelger schreef:je vroeg welke de laatste "zinloze" campagne was want jullie wisten niet wat ik bedoelde.

Ze waren allemaal zinloos, kosten alleen VEEL geld (van ons ) :cry: :twisted:

:arrow: :arrow: :arrow: 2 = 1 teveel :!: :!: :oops: :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:53

edwardkommeren schreef:JELGER, mensen gaan om FINANCIELE REDENEN diesel rijden(of LPG) omdat er geen ander goedkoper alternatief is zoals bv het OV (ook zaak van den haag)
ik spreek zat mensen die WEL een alternatief hebben dat tijd bespaard, en waarbij geld niet aan de orde is want de baas betaald. men wil gewoon niet uit die auto.

kijk, dat is best, maar kom dan niet aanzetten dat den haag hen niet genoeg faciliteerd, want dat zijn principielen die wat er ook ebeurd niet uit de auto te branden zijn. hebben geen recht tot "klagen" daaromtrent.
Het openbaar vervoer heeft in het algemeen nog nooit zo slecht gepresteerd (zie NS)
http://www.infrasite.nl/news/news_artic ... anguage=nl

quote bericht:
NS Directeur Bert Meerstadt: "We zien dat bij een aantal voor de klant belangrijke aspecten de kwaliteit duidelijk aan het verbeteren is. Zo bereikte de punctualiteit met 86,4% het hoogste niveau sinds 2000 en reden volgens de internationale norm zelfs 92,9%
kortom, wat je stelt is pertinente larie. men heeft slechter gepresteerd dan nu. neemt niet weg dat het NOG beter kan.
en is nog nooit zo duur geweest.Moeten staan met een kaartje voor een zit plaats :wink: omdat die er niet meer is, ja doei. :donot: Lang leve mijn Saab . :applause:
nee, 2e klas kaartje is niet voor zitplaats, maar voor vervoer., zie vervoers statuten NS. wel is het (te) duur. maar evengoed zijn er tal van belasting "voordelen" voor degeen een jaar(traject)kaart heeft. de vrijetijdsreiziger heeft na 9 nog maar half geld nodig. kortom, voor de goed geinformeerde reiziger zijn er best "voordelen" te behalen.

zitplaats: ach... als ik een hele dag op mijn bakkes gezeten heb achter een scherm, kan ik best 15 minuten staan, ik sta ook wel eens 15 minuten rond de koffiemachien. of bij de appie. :roll: wat daar nu zo principieel bezwaarlijk tegen is.... oh ja.. het kost geld, en dan worden mensen opeens giftig

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 22:14

Een trein HOORT goed optijd te rijden en de NS heeft te zorgen voor meer treinstellen als ze vol zitten en de mensen een zitplaats te bieden. In Japan is het spoornet zeker zo druk bezet al dan niet drukker en daar rijden de treinen ook op tijd dus dat kan hier ook. En het is lariekoek dat de NS minder dan 100% zou mogen kunnen presteren, probeer dat eens bij je baas, krijg je de zak. :wink: Als er een graad temperatuursverschil is met de vorige dag zitten de wissels vast :cry: en als er twee in plaats van een blaadje op de rails ligt kan ie niet optijd remmen :cry: , zo is het altijd wat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 22:43

@Edward, wat doe je hier nog? je opwinding over alle misstanden hier lijkt wel levensbedreigende vormen aan te nemen.
Uit alle belastingopbrengsten wordt ook een sociaal stelsel in stand gehouden.
De grootste besparing bereik je niet door op lpg of diesel te gaan tijden, die bereik je door simpelweg niet te gaan rijden.
Nederland is zoals Nederland is, of je het nu leuk vind of niet.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 22:51

edwardkommeren schreef:Een trein HOORT goed optijd te rijden
ja. wat dat aangaat kun je altijd de trein benadelen, of de bus. de bus zal NOOIT PRECIES op tijd kunnen rijden, net als dat jij ook niet precvies op tijd met je auto kan rijden....
als toelichting : wij in nederland leggen strengere criteria wat "op tijd" betekent dan intermationaal algemeen geldt. even voor je wereldperspectief waarin geldt dat in NL alles slechter geregeld is. wij leggen de lat hoger dan ander landen mbt OV. wij gaan verder. als de lat niet gehaald wordt ois het meteen slecht. terwijl de lagere lat in een ander land wel gehaald wordt, en dan LIJKT het beter.
en de NS heeft te zorgen voor meer treinstellen als ze vol zitten en de mensen een zitplaats te bieden.
economisch gezien niet haalbaar. kun je lang over lullen. als je in de 2 uur spits iedereen een zitplaats heeft betekent dit dat er de rest vanb de dag een overdaad is.

1. de kloof tussen piek en niet-piek is groter geworden.
2. de verhouding onbezet/bezet is dus buiten de piek in geval van gegarandeerde zitplaats in piek dermate ongunstig dat het ,materieel de rest van de dag economisch alleen maar staat af te schrijven.daar wortdt geen enkel bedrijf vrolijk van.
3. als mensen nu eens wat verder van de trap instappen scheelt het al heel wat. dit is jarenlange ervaring met treinen die spreekt. bijde trap 4x overvolle balkons, klagende en foeterende reizigers, bekrompen als de hel, en 4 wagon naar achteren, kun je benen strekken op de bank voor je... tell me something new dude.
In Japan is het spoornet zeker zo druk bezet al dan niet drukker en daar rijden de treinen ook op tijd dus dat kan hier ook.
maar waar zijn de door jouw zo ge-eiste zitplaatsen? wel eens en trein genomen in Tokyo? dan is de NS nog heilig.

kom maar, kom maar..
En het is lariekoek dat de NS minder dan 100% zou mogen kunnen presteren, probeer dat eens bij je baas, krijg je de zak. :wink:
waar beweer ik dat? :roll: nergens.

jij zegt dat ze slechter dan OOIT presteren. dat weerleg ik met FEITEN. feiten die jij niet kan presenteren. kom maar op hoor.
Als er een graad temperatuursverschil is met de vorige dag zitten de wissels vast :cry: en als er twee in plaats van een blaadje op de rails ligt kan ie niet optijd remmen :cry: , zo is het altijd wat.
hee... hoe zat het met de weg?

maandag... 1 mei, dag van de arbeid.
mei-vakantie, niemand werkt in dit luie land. avondspits.
regen
drama files rond amsterdam

wat is daar nu anders mee dan met wat je boven opschrijft?

het verschil is dat je niet een eenduidige "partij" hebt om die de schuld te geven.

het sneeuwt een keer, en die fantastische helden die hun neus ophalen voor de trein en gieren dat het gilt bij de koffiemachine om de treine die glibberen op blaadjes, glijen nu met 2cm sneeuw allemaal het ziekenhuis in.

en het land staat vast.

tell me someting new dude :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » zo 07 mei, 2006 21:02

Wie vanavond netwerk heeft gezien heeft bevestigd gezien dat men wat betreft de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen/ energie in nederland dus achter loopt, we hebben de bus ff gemist, als we wakker blijven pakken we misschien de volgende bus nog. :wink:

Plaats reactie