E. Salet.
Hierbij een chronologische volgorde van mijn briefwisseling met de belastingdienst.
31 januari 2011 via de beroemde PDF-file vrijstelling gevraagd voor mijn saab 9000CC, welke op naam is gezet op 10 februari 1987 maar met produktiedatum 28 oktober 1986 (passed to sales).
22 februari antwoord van de belastingdienst dat de auto bij ongewijzigd beleid de auto op 28 oktober 2011 vrij gesteld is van motorrijtuigenbelasting.
18 november opnieuw een brief met de medeling dat per 01 januari 2012 het beleid was veranderd en dat per 07 januari 2012 dat auto weer motorrijtuigenbelasting plichtig was, de te naamstelling werd weer als eerste datum aangehouden.
23 december opnieuw een brief met de volgende mededeling:
Op 31 jan 2011 heb ik uw verzoek om vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor een motorrijtuig van 25 jaar en ouder met het kenteken xxxxxx ontvangen.
De voorwaarden voor deze vrijstelling staan in artikel 72, lid 1, onderdeel b van de wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en artikel 12 van het daarbij behorende uitvoeringsbesluit.
De vrijstelling is verleend met ingang van 28 oktober 2011.
Per 1 januari 2012 zou deze vrijsteling worden bevroren. De tweede kamer heeft echter op 17 november 2011 gewijzigde regelgeving aangenomen. In deze gewijzigde regelgeving is een overgangsregeling opgenomen voor motorrijtuigen die op 31 december 2011 op basis van de huidige regelgeving zijn vrijgesteld. Het motorrijtuig met kenteken xxxxxx valt onder deze overgangsregeling. Dit houdt in dat het recht op vrijstelling voor dit motorrijtuig per 1 januari 2012 niet vervalt en dat u met ingang van 7 januari 2012 geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd bent.
De vrijstellingsbeschikking met kenmerk xxxxxxxxxxxxx met dagtekening 18 novemeber 2011 is vervangen door deze herziene vrijstellingsbeschikking.
Als u het met mijn beslissing niet eens bent etc etc
Natuurlijk zal ik geen bezwaar aantekenen

)
Jouw brief van 03 januari is vrijwel identiek aan mijn eerste brief van 22 februari.
Schijnbaar hebben ze jou geen tweede brief gestuurd op 18 november.
Hoop dat het nu wat duidelijker is.
Mvg, William